Impossible Foods؛ گوشتی با منشا گیاهی!

در نگاه اول شبیه به یک تکه گوشت لذیذ و وسوسه کننده است، اما در واقع در این تکه گوشت هیچ گوشتی به کار نرفته است! شاید این راز آلودترین گوشت در تاریخ خوراکی‌ها باشد. در سال ۲۰۱۲ یکی از گزارشگران گاردین سعی در تست کردن آن داشت اما اجازه نیافت تا از آن‌چه تست کرده بود، تولید کننده و حتی مزه آن چیزی بیان کند. شرکت تولید کننده این نوع گوشت که Impossible Foods نام دارد، در سال ۲۰۱۵ از این فرآورده پرده برداری کرد و این درست همان زمانی بود که گوگل پیشنهاد خرید این استارت‌آپ را داد. گفته می‌شود که این غول دنیای فناوری مبلغی بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون دلار را پیشنهاد کرده بود، اما در نهایت دو کمپانی بر سر مبلغ مورد بحث به توافق نرسیدند.

افرادی که این محصول را امتحان کرده‌اند، می‌گویند که بافتی مانند گوشت داشته، به خوبی پخته شده و بوی آن دهان آدم را آب می‌اندازد.

پس از چند سال سکوت، این شرکت پرده‌ها را کنار زده و از آن‌چه که این گوشت را تا این حد طبیعی نموده، رونمایی کرد. راز به کار رفته در تمامی گوشت‌های تولید Impossible Foods چیزی نیست جز مواد گیاهی.

یک مولکول که heme نامیده می‌شود در گیاهان و جانداران یافت شده که اکسیژن را در جانداران به وسیله جریان خون منتقل می‌کند و در گیاهان با ساز و کار ویژه‌ای این عنصر را به انرژی تبدیل می‌نماید. heme خون موجود در بدن را قرمز و گوشت را صورتی کرده و هنگامی که به شکر و آمینو اسیدها تجزیه می‌شود به گوشت طبخ شده به روش سنتی مقدار بسیار کمی مزه فلزات (که شاید حتی آن را حس نکنید) و بوی دل انگیز می‌دهد.

Impossible Foods این مولکول جادویی را به مخمر تزریق می‌کند که این کار باعث تولید مقدار زیادی heme می‌شود. این پروژه هم از لحاظ زمان و هم از لحاظ هزینه به صرفه‌تر از جداسازی تک تک این مولکول‌ها از بافت گیاهی مانند دانه‌های سویا است، همچنین به این شرکت امکان تولید انبوه محصول خود را می‌دهد.

یکی از سخنگویان این شرکت در ایمیلی به Tech Insider گفت:

هیچ گوشت دیگری که منشا گیاهی داشته، این مواد را ندارد.

۱۰۲۶۱۵processedmeat_thumb_4x3

نتیجه چیست؟ گوشتی که حتی طرفداران پر و پا قرص همبرگر و کباب و غذاهای گوشتی را هم راضی می‌کند. این سخنگو در مکاتبه با Tech Insider گفت که چند هزار نفر از این گوشت چشیده‌اند و تعداد بسیار کمی از آن‌ها تفاوت بین گوشت تولیدی Impossible Foods و گوشت گاوی را فهمیدند.

این نوع گوشت تابستان امسال در رستوران‌های رده بالای شهر نیویورک سرو خواهد شد. به علاوه این امر به شرکت تولیدکننده امکان می‌دهد تا از بازخوردهای سرآشپزها و مشتریان در طی ماه‌های آینده استفاده نماید.

در پایان جمله دیگری از مصاحبه با سخنگوی این شرکت را برای شما بازگو می‌کنیم که معتقد است:

گاو نمی‌تواند تولید گوشت خود را بهبود ببخشد، اما ما می‌توانیم.

1 در مورد “Impossible Foods؛ گوشتی با منشا گیاهی!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH