افزایش دو برابری سهم سامسونگ در بازار ابزارهای پوشیدنی

چند روز پیش شرکت بین‌المللی اطلاعات، فصلنامه جهانی ابزارهای پوشیدنی را منتشر کرد و با توجه به آمار و ارقام به‌نظر می‌رسد که سهم سامسونگ به آرامی در حال افزایش و نزدیک شدن به سهم اپل است. میزان فروش اپل در یک‌چهارم دوم امسال ۱.۶ میلیون دستگاه بوده که نسبت به مدت مشابه در سال قبل کاهش ۵۵ درصدی را تجربه کرده ولی از سوی دیگر سامسونگ با عرضه ۰.۶ میلیون دستگاه، رشد ۵۱ درصدی داشته است. برای سامسونگ ساعت هوشمند Gear S2 با سیستم‌عامل تایزن یک عامل بزرگ در افزایش سهم آن در بازار ابزارهای پوشیدنی بوده است، عرضه این ساعت با دو طرح مختلف و ارایه نسخه مخصوص اپراتورهای آمریکایی با امکان فعال کردن دیتا، استراتژی بزرگ سامسونگ برای پیشرفت در این بازار بود.

سامسونگ نسبت به سال پیش دو برابر رشد داشته ولی نمی‌توان توسط آن نتیجه‌گیری کرد، چراکه اپل با وجود کاهش ۵۵ درصدی رشد هنوز بالاترین میزان فروش را در بازار ابزارهای پوشیدنی تجربه می‌کند و نزدیک به نیمی از دستگاه‌های فروخته شده با برند اپل بوده‌اند. در حقیقت اپل با داشتن سهم زیادی رهبر بازار باقی می‌ماند، پس نباید از این موضوع تعجب کرد که کاهش میزان فروش آن به معنای کاهش فروش همه ابزارهای پوشیدنی در بازار است. IDC پیش‌بینی می‌کند که امسال بازار دستگاه‌های پوشیدنی رشد قابل‌توجهی نداشته باشد:

ادامه توسعه پلت‌فرم، اتصال به تلفن همراه و افزایش تعداد اپلیکیشن‌ها، همگی دلیلی برای تغییر مداوم در بازار ساعت‌های هوشمند هستند که در نهایت باعث گسترش بازار و رشد بالای آن‌ها در سال ۲۰۱۷ می‌شود.

امسال اتفاقات هیجان‌انگیزی در بازار ابزارهای پوشیدنی رخ خواهد داد، برای مثال سامسونگ از ساعت هوشمند Gear S3 در نمایشگاه IFA رونمایی می‌کند و اپل نیز تا پایان سال سیستم‌عامل WatchOS 3 را عرضه و نسل بعدی ساعت هوشمند خود (Apple Watch) را معرفی خواهد کرد. نباید فراموش کرد که شرکت‌هایی مانند کاسیو و Tag Heuer علاوه بر ساعت‌های کلاسیک، عرضه ساعت‌های هوشمند خود را نیز ادامه خواهند داد و با داشتن تخصص و شهرت امکان افزایش سهم آن‌ها در بازار نیز وجود دارد.

IDC-figures-840x428

1 در مورد “افزایش دو برابری سهم سامسونگ در بازار ابزارهای پوشیدنی”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH