بررسی اپلیکیشن Mr.Morecast: یک هواشناس همراه!

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که قصد سفر به محلی را دارید و می‌خواهید که از آب‌ و‌ هوای آن مکان مطلع شوید تا بتوانید سفر بی‌خطر و راحتی را تجربه کنید. برخی برنامه‌های هواشناسی، از دقت بالایی برخوردار نیستند و ممکن است اطلاعات اشتباهی را در اختیارتان قرار دهند. امروز در آی‌تی‌رسان، قصد داریم برنامه‌ای معرفی کنیم که به شما کمک خواهد کرد تا از دقیق‌ترین اطلاعات آب و هوایی مطلع شوید. همچنین وضعیت دما و زمان‌های بارندگی در طول روز را به اطلاع‌تان می‌رساند.

اپلیکیشن Mr.Morecast از بهترین و شناخته شده‌ترین اپلیکیشن‌هایی است که این امکان را به شما می‌دهد تا از دقیق‌ترین اطلاعات آب و هوا در نقاط مختلف دنیا خبر داشته باشید و بتوانید وضعیت تغییرات جوی را در طول هفته مشاهده کنید و با دوستان‌تان به اشتراک بگذارید. اپلیکیشن Morecast، در کنار پیش‌بینی آب و هوا، یک صفحه اجتماعی هم در خود دارد و مردم اقصی نقاط دنیا، می‌توانند اطلاعات آب و هوایی و حتی عکس‌هایی از شهر خود را در آن جا قرار دهند.

پس از نصب و اجرای نرم‌افزار، باید وای-فای و GPS دستگاه خود را روشن کنید تا برنامه بتواند محل قرارگیری شما را پیدا کرده و با اتصال به ماهواره‌های هواشناسی و دریافت اطلاعات از این طریق، وضعیت آب و هوای منطقه‌ای که در آن قرار دارید را در اختیارتان قرار دهد.

Screenshot_2016-07-25-11-23-08

صفحه اصلی برنامه، دمای فعلی هوا را به شما نمایش می‌دهد و اطلاعات دقیق‌تر، با پایین کشیدن ضفحه به نمایش درمی‌آیند که در ادامه به تفصیل به آن‌ها خواهیم پرداخت. اگر صفحه را پایین بکشیم، اطلاعاتی جزیی‌تر در خصوص شرایط جوی، به صورت کامل، در دو بخش به نمایش گذاشته می‌شود. در قسمت بالایی، بخشی مربوط به نمودارها قرار داده شده است که با جابجایی صفحات موجود، نمودارهای مختلفی به شما نمایش داده می‌شود که تغییرات دما و رطوبت را نمایش می‌دهند. با کلیک بر روی قسمت پایین، تمامی اطلاعات آب و هوایی، به صورت ۲۴ ساعته در طول شبانه روز، طبقه بندی شده است و می‌توانید پیش بینی وضعیت آب و هوا را در ساعت‌های مختلف روز، مشاهده کنید. این قابلیت، قطعا به شما کمک می‌کند که برنامه کارهای روزانه خود را دقیق‌تر تنظیم کنید. همچنین در این بخش، دمای هوا، سرعت باد و میزان بارندگی بر حسب میلی‌متر به کاربر نمایش داده می‌شود و می‌توانید انتخاب کنید که اطلاعات جوی، در طول ۲۴ ساعت آینده، ۳ روز آینده و یا هفته آینده در اختیار شما قرار بگیرد.

Screenshot_2016-07-24-15-55-11

با انتخاب آیکن زرد رنگ، قادر خواهید بود تمامی نمودارها را به صورت یکجا مشاهده نمایید. این نمودارها، در ارتباط با دمای هوا، احتمال بارندگی، سرعت باد، رطوبت و حتی فشار هوا در طول ساعت‌های مختلف از شبانه روز، اطلاعات کاملی را در اختیار شما می‌گذارند. کار گرافیکی فوق‌العاده در مورد نمودارها، از نکات مثبت این نرم‌افزار است که کاربر را ترغیب به استفاده از آن می‌کند.Screenshot_2016-07-25-11-11-23

اگر باز هم صفحه را به پایین بکشید، نقشه محلی که در آن قرار دارید، از طریق GPS در برنامه بارگذاری می‌شود. شاید بتوان بهترین ویژگی این نرم‌افزار را، همین مورد دانست که قادر خواهید بود با استفاده از ماهواره‌های هواشناسی، جبهه‌های هوا سرد و یا گرمی که به سمت شما در حال حرکت هستند را مشاهده کنید. همچنین احتمال بارش و رعدوبرق برای هر بخش، بر روی نقشه به نمایش درآمده است.

Screenshot_2016-07-25-11-11-33

با ورود به آخرین صفحه لیست، قابلیت‌های جانبی این نرم‌افزار به نمایش در خواهند آمد. به طور مثال، می‌توانید تصویر اطراف محل خود را بر روی ماهواره اختصاصی این برنامه مشاهده کنید. همچنین می‌توانید مقایسه‌ای بین دو شهر مختلف داشته باشید و اطلاعات آب و هوایی هر شهر را با جزییات (هم از طریق جدول و هم با استفاده از نمودار) با یکدیگر قیاس کنید.

Screenshot_2016-07-24-16-04-06

همان‌طور که اشاره کردیم، Mr.Morcast یک صفحه اجتماعی نیز در برنامه خود ساخته است تا کاربران با استفاده از آن، تجربیات خود از سفر به شهرهای مختلف و بحث‌های در خصوص اخبار جوی منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنند را به اشتراک بگذارند تا مردم در سرتاسر دنیا، آن را ببینند و در صورت تمایل، لایک کنند و نظراتشان را در مورد همان پست، به کاربران دیگر منتقل کنند. می‌توانید برای خود فالوور جمع کنید و به صورت تخصصی، آب و هوای کشورتان را مورد بررسی قرار دهید. برای اضافه کردن مطلب در این صفحه اجتماعی، ابتدا نیاز دارید که برای خود اکانتی بسازید. پس از آن، با انتخاب گزینه مثبت (که در پایین صفحه نمایش قرار دارد) عکس منطقه‌ای که درآن قرار دارید را به اشتراک بگذارید و توضیحاتی در آن مورد بنویسید (با دیدن پست‌های دیگران، روال کار را متوجه می‌شوید).

Screenshot_2016-07-24-16-46-07

علاوه بر این بخش‌ها، دو پنجره دیگر در بالای لیست برنامه قرار دارد که مربوط به تنظیمات ماهواره‌های هواشناسی و صفحه تنظیمات اصلی برنامه است. باید در نظر داشته باشید که برای اتصال به ماهواره‌های هواشناسی، باید به اینترنت متصل باشید و GPS گوشی خود را فعال کنید. البته این امر، یقینا مصرف باتری شما را افزایش خواهد دهد. در قسمت تنظیمات برنامه، می‌توانید واحدهای اندازه گیری را تغییر دهید. همچنین این قابلیت وجود دارد که برنامه طبق زمان بندی ارایه شده از طرف شما، اطلاعات موجودش را به روزرسانی کند تا با هر بار مراجعه، بتوانید اطلاعات آب و هوای محیط اطرافتان را به صورت آپدیت شده مشاهده کنید.Screenshot_2016-07-25-11-13-32

این برنامه بسیار کاربردی است و ساخت کارهای گرافیکی، مخصوصا در قسمت نمایش نمودارهای آب و هوایی، با دقت بالایی انجام شده‌اند. قابل ذکر است که نرم‌افزار به صورت آفلاین، امکاناتی را در اختیار شما قرار نمی‌دهد و تنها می‌توانید داده‌هایی که در آخرین به روزرسانی بر روی دستگاه‌تان ذخیره شده است را مشاهده کنید که این یکی از نقطه ضعف‌های برنامه محسوب می‌شود. البته باید به این نکته اشاره کرد که سرورهای برنامه، خیلی قدرتمند نیستند و در مکان‌هایی که اینترنت، سرعت بالایی ندارد، باید اندکی صبر کنید تا اطلاعات به صورت کامل بارگذاری شوند. ناگفته نماند که برنامه از ویجت‌ نیز پشتیبانی می‌کند.

با همه این اوصاف، Mr.Morecast قابلیت‌های گوناگونی دارد که می‌تواند جای خودش را به عنوان اصلی‌ترین برنامه هواشناسی در گوشی شما باز کند. علاوه بر این‌ها، پیش بینی‌ها و اطلاعات کارآمدی که این برنامه در اختیارتان قرار می‌دهد، بسیار دقیق هستند تا جایی که در بسیاری موارد، حتی ساعت بارندگی هم به درستی پیش‌ بینی می‌شود.

bazar-logo-1

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH