سونی بخش باتری خود را می‌فروشد

سونی نامیست که با تمامی تکنولوژی‌های موجود پیوند خورده و فقط به تلویزیون‌های عالی ۴K و گوشی‌های هوشمند باکیفیت محدوده نشده، چراکه این غول ژاپنی سازنده بسیاری از قطعات دستگاه‌های خود نیز هست.

سونی با فاصله کمی از سامسونگ، شرکتی که اکثر قطعات مربوط به محصولاتش را خود تولید می‌کند، عقب است. سونی یکی از بهترین سازنده‌های سخت‌افزار دوربین و دوربین‌های کوچک گوشی‌های هوشمند در جهان است، گواه این مسئله وجود دستگاه‌های بیشمار مجهز به دورربین‌های تولیدی آن در بازار است. علاوه بر دوربین، سونی باتری محصولات تولیدی خود را نیز می‌سازد که کمتر کسی از این مسئله باخبر است، ولی متاسفانه این شرکت تصمیم گرفته تا بخش باتری خود را به شرکت ژاپنی موراتا بفروشد.

سونی و موراتا یک یادداشت تفاهم برای فروش بخش باتری (شرکت دستگاه‌های انرژی سونی سابق) در کشور چین و سنگاپور منعقد کرده‌اند، البته لازم به ذکر است که نوشتن تفاهم نامه، اجباری برای انجام این معامله نیست و امکان تغییر آن در آینده وجود دارد. سونی در گذشته نشان داده که خواهان فروش قسمت‌های زیان‌ده یا کم‌بازده خود است، در نتیجه احتمالا سونی با فروش بخش باتری خود، تمرکز بیشتری بر روی بخش‌های پرسود دوربین و پلی‌استیشن خواهد کرد. در صورتی که این قرارداد انجام شود، بخش باتری سونی در سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۷ به شرکت موراتا منتقل می‌شود، شرکتی که به عنوان سازنده قطعات کوچک مانند خازن شناخته شده است و قادر به استفاده از تکنولوژی‌های بخش تحقیق و توسعه باتری سونی نیز خواهد شد.

فروش این بخش برای سونی موجب کاهش هزینه‌ها شده و این کمپانی می‌تواند راحت‌تر بخش تصویربرداری توشیبا را بخرد، البته ممکن است سونی در آینده از این تصمیم خود پشیمان شود. صحبتی از تحقیقات انجام شده توسط این بخش نشده است. سونی با فروش بخش انرژی خود، نقشش را در تولید محصولی کم‌رنگ می‌کند که در آینده در تمامی تولیدات از خودرو تا پهبادها مورد استفاده قرار خواهد گرفت، با این وجود سونی با انجام این حرکت، تمرکز بیشتری بر روی قسمت‌های اصلی خود خواهد کرد.

sony-working-to-enhance-smartphones-battery-life

3 در مورد “سونی بخش باتری خود را می‌فروشد”

  1. واقعا باعث تاسفه که همچین قولی داره از پا در میاد . اول بخش سخت افزار ی کامپیوتر هاش الآنم این بخش مهم

  2. ای بابا.. سونی جون ماذا فاذا……….
    خیلی روی نوار سوددهی هستی….. بجای این کارا بشین و یه طراحی بزن روی گوشی هات تا فروش کنن…
    البته با این کار هم شاید یه دردی ازت از نظر سوددهی دوا بشه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH