مایکروسافت ۲۸۵۰ کارمند بخش موبایل را اخراج می‌کند

مایکروسافت گفته است که ۲۸۵۰ نفر از کارکنان بخش موبایل خود را در ۱۲ ماه آینده اخراج می‌کند. با این خبر، تعداد کل کسانی که اخراج شده‌اند به ۴۷۰۰ نفر می‌رسد. مایکروسافت در ماه مه نیز گفته بود که ۱۸۵۰ نفر دیگر از کارکنان بخش موبایل را اخراج می‌کند.

کسانی که اخراج می‌شوند، از بخش‌های فروش و سخت‌افزار موبایل هستند. این اخراج‌ها تنها ۲.۵ درصد از نیروی کار مایکروسافت را تشکیل می‌دهند، اما بخش زیادی از ویندوز فون را شامل می‌شود. ویندوز فون در حال از دست دادن سهم بازار به اندروید و iOS است، حتی پس از زمانی که ویندوز ۱۰ موبایل معرفی شد. طرفداران امیدوارند که سرفیس فون که قرار است در آینده معرفی شود، این وضعیت را تغییر دهد. بنابر گزارش‌ها، سرفیس فون در تیم تبلت‌های سرفیس به رهبری پانوس پانای طراحی می‌شود. خرید نوکیا توسط مایکروسافت برای رقابت با سامسونگ و اپل در عرصه موبایل بود که این کمپانی نه تنها موفق نبود، بلکه حتی در حفظ سهم خود در بازار نیز مشکل پیدا کرد.

تعداد کارمندان مایکروسافت تا آخر ماه ژوئن به ۱۱۴ هزار نفر می‌رسد که ۶۳ هزار نفر در ایالات متحده و ۵۱ هزار نفر کارمندان بین‌المللی هستند. این خبر کمتر از یک هفته از زمانی که جاستین تیمبرلیک در یک جلسه داخلی حضور پیدا کرد، اعلام می‌شود. ظاهرا بر خلاف کنفرانس جاستین تیمبرلیک، اوضاع چندان در بخش موبایل خوب نیست.

2 در مورد “مایکروسافت ۲۸۵۰ کارمند بخش موبایل را اخراج می‌کند”

  1. مایکروسافت فهمیده که با بخش موبایل نمیتونه با بزرگان رقابت کنه. بنظرمن همین چند وقت دیگه کلا بخش موبایل رو رها میکنه و تعطیل میکنه واسه همیشه. مایکروسافت فقط میخواست با جلوگیری از نوکیا که بطرف آندروید نره و بتونه نوکیا رو ماله خود کنه و نوکیا برا همیشه نابود بشه.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH