سامسونگ و تمسخر اپل به دلیل حذف جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون و اپل Pencil

یکی از برجسته‌ترین شایعاتی که راجع به آیفون بعدی مطرح شده این است که اپل قصد دارد پورت هدفون یا همان استاندارد جک ۳.۵ میلی‌متری را از این گوشی حذف کند. انتظار می‌رود به جای این پورت کاربران برای اتصال هدفون به گوشی از بلوتوث و یا از پورت لایتنینگ استفاده کنند (که در چند روز گذشته تصاویری از تبدیل پورت لایتنینگ به پورت هدفون منتشر شده بود). اما این اقدام اپل با تمسخر از سوی سامسونگ مواجه شد.

در طول مراسم رونمایی از گلکسی نوت ۷، جاستین دنی‌سن، مدیر ارشد بازاریابی سامسونگ گفت:

دیگر چه چیزی باید در رابطه با گلکسی نوت ۷ بدانیم؟! فقط می‌گویم یک جک صدا.

البته که سامسونگ به طور مستقیم به هیچ گوشی یا شرکتی اشاره نکرده اما با توجه به رقابت خشن اپل و سامسونگ، فهمیدن هدف و منظور جمله دنی‌سن خیلی کار دشواری نبود. اما نکته جالب این است که اپل هنوز به طور رسمی از نسل بعدی آیفون رونمایی نکرده است و سخنان کنایه آمیز دنی‌سن تنها بر اساس شایعات بوده است.

باید به این نکته هم اشاره کنیم که اپل اولین شرکتی نیست که جک ۳.۵ میلی‌متری صدا را از گوشی خود حذف می‌کند. کمپانی‌هایی مانند LeEco و موتورولا در چند ماه گذشته گوشی‌هایی را معرفی کردند که از پورت هدفون بی‌بهره بودند. پیش‌تر هم کمپانی چینی اوپو در سال ۲۰۱۴ و با معرفی اوپو R5 این کار را انجام داده بود، پس اپل اولین شرکتی نیست که دست به چنین اقدامی می‌زند.

اما این تمام ماجرا نبود و هنگام معرفی نسل جدید S-Pen به این نکته اشاره شد که این قلم رایگان است و نیاز به شارژ مجدد ندارد، که اشاره‌ای غیر مستقیم به اپل Pencil با قیمت ۹۹ دلاری و نیاز به شارژ مجددش بود.

Samsung-Galaxy-Note-7-widgets-2

3 در مورد “سامسونگ و تمسخر اپل به دلیل حذف جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون و اپل Pencil”

  1. هر شرکتی بر اساس فرهنگ کشور خودش عمل میکنه.
    تو کره احتمالا با مسخره کردن و کنایه زدن شرکت ها محبوب تر میشن ولی تو آمریکا بر اساس احترام.
    تو ایران هم احتمالا حمله میکنن برای گرفتن دفتر طرف مقابل.

  2. اپل به مردم میگه چجوری از گوشی استفاده کنند
    سامسونگ بر اساس خواست مردم گوشی میسازه
    نمونش تو اس ۶ و اس ۷ که جای میکرو اس دی اضافه کرد

  3. ((پس اپل اولین شرکتی نیست که دست به چنین اقدامی می‌زند))آخه اوپو را میزارید کنار اپل.اون ده مدل گوشى میزنه اگه موفق نشد رو یه مدل دیگه دوباره میزنه ولى اپل یه مدل گوشى داره و ریسک خیلى بزرگیه ولى دارم آینده را میبینم که اگر موفق شد سامسونگ اولین شرکته که بعد اپل این جک را حذف میکنه.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH