کارت گرافیک‌های سری ۱۰ انویدیا این ماه برای لپ‌تاپ‌ها عرضه می‌شوند

انویدیا کارت‌ گرافیک‌های سری ۱۰ با معماری پاسکال را چند هفته دیگر یعنی در نمایشگاه Gamescom (برگزاری در ۲۷ تا ۳۱ مرداد) برای دستگاه‌های قابل حمل معرفی خواهد کرد. سری ۱۰ با مدل‌های GTX 1070M ،GTX 1080M و GTX 1060M جایگزین سری ۹ که در بازار موجود است، خواهند شد. تمام مدل‌های این سری با معماری پاسکال و فناوری ساخت ۱۶ نانومتری (توسط TSMC) تولید خواهند شد که نوید مصرف انرژی کم‌تر و کارایی بالاتر نسبت به نسل قبل را می‌دهد. دستگاه‌های قابل حمل معمولا با کارت‌ گرافیک‌های دارای توان حرارتی پایین عرضه می‌شوند و این تغییر در معماری باعث کاهش مصرف و حرارت تولیدی می‌شود که تجربه بهتر انجام بازی‌ها را به همراه دارد. ما دقیقا نمی‌دانیم که کارت گرافیک GTX 1080M تحت چیپ‌ست GP104 یا GP106 معرفی خواهد شد چراکه اطلاعات آن با هر دو چیپ‌ست منتشر شده است، ما حتی نمی‌دانیم که این مدل به طور کامل از بازی‌ها در رزولوشن ۴K پشتیبانی می‌کند یا خیر، البته در صورت پشتیبانی به اولین کارت‌ گرافیک با این ویژگی تبدیل خواهد شد.

مدل GTX 1070M که در رده پایین‌تری قرار می‌گیرد دارای ۲۰۴۸ هسته CUDA با فرکانس افزایشی ۱۶۴۵ مگاهرتز بوده و مدل GTX 1060M از ۱۲۸۰ هسته CUDA با فرکانس افزایشی ۱۶۷۱ مگاهرتز بهره می‌برد. کارت‌ گرافیک GTX 1060M برپایه چیپ‌ست GP106 قادر به اجرای بازی‌ها در رزولوشن فول‌اچ‌دی با مصرف کم انرژی بوده و مدل GTX 1070M در رزولوشن‌های بالاتر از فول‌اچ‌دی و با پشتیبانی از واقعیت مجازی، بازی‌ها را اجرا خواهد کرد. متاسفانه این دو کارت‌ گرافیک از حافظه اختصاصی GDDR5 به جای GDDR5X استفاده می‌کنند و به ترتیب دارای رابط حافظه ۲۵۶ بیتی و ۱۹۲ بیتی هستند.

بنچمارک کارت گرافیک GTX 1080M

Pascal-Mobility-Flagship-Benchmarks--635x202

خوشبختانه امتیاز بنچمارک‌ ۳D Mark 11 این مدل در اختیار ما قرار دارد و با کسب امتیاز ۲۰۸۱۱ از نسل قدیم GTX Titan X مقادیری قوی‌تر است که با توجه به قرارگیری GTX 1080M در دستگاه‌های قابل حمل می‌توان این امتیاز را بسیار تاثیر‌گذار دانست.

مشخصات کارت گرافیک GTX 1080M برپایه چیپ‌ست GP104، شامل ۲۵۶۰ هسته CUDA و حافظه اختصاصی GDDR5X است که با مشخصات مدل دسکتاپ آن برابری می‌کند ولی نمی‌توان انتظار کارایی یکسان را از آن‌ها داشت. با توجه به توان حرارتی تقرببی ۱۵۰ وات مدل GTX 980M، انتظار داریم که این کارت گرافیک جدید نیز با این توان حرارتی و کارایی بسیار بالاتر معرفی شود.

Specs

5 در مورد “کارت گرافیک‌های سری ۱۰ انویدیا این ماه برای لپ‌تاپ‌ها عرضه می‌شوند”

  1. امیرحسین 110 --

    در رابطه با مسابقه گلکسی اس ۷ اج و هواوی میت ۸
    ” در پاسخ کامنت اول می نویسم تا بیشتر دیده بشه ”
    از شما کاربران عزیز خواهشمندم تعصب را کنار بگذارید.نتیجه عقلانی مسابقه پیروزی قاطع سامسونگ است اما طرفداران سایر برند ها از روی تعصب بی جا به دیگری رای میدهند تا سامسونگ بالا نیاد… در صورتی که ما طرفداران سامسونگ هیچگاه چنین کاری رو نکردیم و نخواهیم کرد . این کار باعث اختلال در روند مسابقه خواهد شد.تعصب های احمقانه را کنار بگذارید ! سامسونگ با شما دشمنی ندارد. یا علی

      1. امیرحسین 110 --

        همه اعضای آی تی رسان دارن مسابقه رو پیگیری میکنن.ما هم به خاطر مسائل پیش اومده در رای گیری برای سامسونگ و موضوع تعصبات بی جا باید این موضوع رو همه جا اطلاع رسانی کنیم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH