اتوبوس تونلی چینی‌ها به مرحله آزمایش رسید!

به عنوان پرجمعیت‌ترین کشور دنیا و مانند بسیاری از کشورهای دیگر،‌ چین هم با مشکل ترافیک و افزایش آن دست به گریبان است، به طوری که حتی بدترین نوع ترافیک در جهان را تجربه می‌کند که یکی از آن‌ها بیش از صد کیلومتر طول داشته و ۱۲ روز زمان برده تا راه باز شود. اما چشم‌ بادامی‌ها همیشه ذهن خلاقی داشته‌اند و این بار هم به راه حلی کاربردی برای حل نسبی این مشکل رسیده‌اند.

(城乡热点)(۱)“空中巴士”巴铁试验车启动路面测试

در ماه مه طرحی مفهومی از یک اتوبوس که می‌تواند مانند یک تونل عمل کرده و از بالای ترافیک حرکت کند، در نمایشگاه بین المللی تکنولوژی‌های نو در پکن به نمایش گذاشته شد. این اتوبوس قادر به حمل بیش از ۱۰۰۰ مسافر است و خودروهای معمولی می‌توانند در زیر این اتوبوس که دو متر ازتفاع دارد به حرکت خود ادامه دهند.

حال این اتوبوس از یک طرح مفهومی فراتر رفته؛ در حال حاضر این اتوبوس که با نام TEB شناخته می‌شود در حال پشت سر گذاشتن مراحل آزمایشی است و اولین شهری که TEB-1 را تجربه می‌کند Qinhuangdao در استان Hebei است. این تست آزمایشی فرصت بسیار خوبی برای مهندسین چینی است تا سیستم ترمز و میزان مصرف این اتوبوس را در محیطی کنترل شده مورد بررسی قرار بدهند.

این مدل آزمایشی تنها ظرفیت ۳۰۰ مسافر را دارد ولی نسخه نهایی آن به سه کابین دیگر هم مجهز خواهد بود که در مجموع می‌تواند جمعیتی ۱۲۰۰ نفره را جابجا کند، یعنی ۳۵۰ نفر بیش از ظرفیت هواپیما معروف ایرباس A380-800.

ارتفاع کلی TEB-1 برابر با ۴.۸ متر و عرض آن ۲۲ متر است؛ حداکثر سرعت این اتوبوس تا ۴۰ کیلومتر بر ساعت است که برای جابجایی‌‌های درون شهری کاملا مناسب است. اما برخلاف اتوبو‌س‌های معمولی، TEB به سرمایه گذاری و زیرساخت‌های ویژه‌ای نیاز دارد، مانند ریل‌های خاصی که باید در دو طرف جاده قرار بگیرند تا این اتوبوس بتواند روی آن‌ها حرکت کند.

با وجود محدودیت فعلی این اتوبوس و این که در حال حاضر تنها می‌تواند ۳۰۰ مسافر را جابجا کند، این اتوبوس توانسته نظر کشورهایی مانند برزیل، فرانسه و هندوستان را برای حل مشکل ترافیک جلب کند.

3 در مورد “اتوبوس تونلی چینی‌ها به مرحله آزمایش رسید!”

  1. به نام خدا
    سلام واقعا آی تی رسان درجه یکه بعد از چند سال همراهی با آی تی رسان بالاخره امروز عضو شدم که فعالیت مستمر داشته باشم
    آی تی رسان ممنونم که با همه ی مشکلات شکست نخوردی و همچنان بروز هستی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH