با عینک آفتابی ۱۲۰۰ دلاری Nike آشنا شوید!

برای دونده‌های حرفه‌ای، مانند کسانی که در المپیک رقابت می‌کنند، هر چیزی که برای پوشیدن ساخته می‌شود، باید راحتی و سرعت را مد نظر داشته باشد. حالا Nike و Zeiss با الهام گرفتن از آناتومی انسان عینک آفتابی ساخته‌اند که دور سر انسان می‌پیچد.

Nike این عینک را Wing می‌نامد و معتقد است که این سایه آفتاب است نه عینک آفتابی. Wing با الهام گرفتن از تاندون‌های دست و پا ساخته شده است. Wing برای اینکه استرس و خستگی را در سر کاهش دهد، دارای شیشه‌های کمی بزرگ‌تر از حد معمول بوده که به یک دسته سیلیکونی متصل می‌شود. وزن ۲۶ گرمی آن را به سختی می‌توانید روی سر خود حس کنید.

Wing چند نقطه تماس با سر دارد و این باعث می‌شود که فشار از روی بینی و پشت گوش‌ها برداشته شود. بند سلیکونی به گونه‌ای ساخته شده که نه تنها باعث راحتی فیزیکی شود، بلکه راحتی روانی را نیز به ارمغان آورد. لزلی مولر سرپرست بخش نوآوری می‌گوید:

زمانی که بند را دور سر خود داشته باشید، شما می‌دانید که به هیچ دلیلی عینک از روی چشم شما نمی‌افتد. این باعث می‌شود که ورزشکاران احساس راحتی کرده و انرژی خود را به جای تمرکز بر حرکات ریز عینک، بر ورزش متمرکز کنند.

بیشتر تلاش‌ها برای کاهش کشش انجام شده است. محققان Wing را در تونل‌های باد امتحان کرده و به مشکلاتی در بند و حول شقیقه پی بردند. نمونه‌های اولیه مواد زیادی داشت و در نتیجه پشت سر، آشفتگی ایجاد می‌کرد. با بکاربردن ماده کمی سفت‌تر، این مشکل نیز حل شد. در نمونه‌های اولیه، باد از زیر عینک عبور کرده و در شقیقه به دام می‌افتاد. با نزدیک کردن نقطه قطع لنز به سر، این مشکل نیز حل شد.

از دیگر امکانات این عینک می‌توان به پل عینک سیلیکونی و سیستم تهویه هوا برای خنک و خشک نگه‌داشتن ابرو و کاهش مه نام برد. در نهایت، Nike امیدوار است که Wing به حدی سبک و راحت باشد که ورزشکاران پوشیدن آن را فراموش کنند. مور می‌گوید :

ما می‌خواستیم حواس‌پرتی را به صفر برسانیم. قصد ما این بود که این عینک تا حد ممکن سبک باشد.

البته همانطور هم که حدس زدید، این عینک چندان ارزان نیست. برای خریدن این عینک، باید ۱۲۰۰ دلار بپردازید.

marquee

NikeGlasses3-1024x768

NikeGlasses1-1024x768

1 در مورد “با عینک آفتابی ۱۲۰۰ دلاری Nike آشنا شوید!”

  1. طراحی بی نظیر و منحصر به فردی داره…قیمت هم که نگم دیگه…۱۲۰۰ دلار!!!!!
    به عبارتی میشه ۴ میلیونو ۲۰۰ هزار تومن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH