چگونه می‌توان اپلیکیشن‌های پرمصرف اندروید را شناسایی کرد؟!

میزان عمر باتری گوشی‌های اندرویدی یکی از نگرانی‌های بزرگ کاربران آن‌هاست. اغلب ما دوست داریم که در طول روز بدون اینکه گوشی خود را شارژ کنیم از آن استفاده بنماییم و راه‌های زیادی را نیز برای این منظور امتحان می‌کنیم. اما مسبب اصلی مصرف بیش از حد باتری می‌تواند یک اپلیکیشن سنگین (مانند پوکمون گو و امثال آن) باشد. از آنجایی که تشخیص برنامه‌های پرمصرف گوشی کار راحتی نیست، در این مقاله بهترین روش برای یافتن آن‌ها را شرح می‌دهیم.

گاهی اوقات برنامه‌های کاربردی که از نظر ما مفید هستند یا استفاده زیادی از آن‌ها می‌کنیم، مقدار بسیار زیادی از باتری را مصرف می‌کنند. شاید گوشی شما در رده پرچمداران قرار بگیرد و این اتفاق تاثیر زیادی بر عملکرد آن نگذارد، یا حتی آن را نادیده بگیرید؛ اما با توجه به اینکه باتری گوشی‌های هوشمند به مرور زمان دچار افت کیفیت می‌شوند، تلاش برای بهبود مصرف آن هزینه‌های زیاد روزهای آتی را کمتر خواهد کرد.

برای کشف اپلیکیشن‌هایی که بیشترین مصرف باتری را دارند، به بخش منوی تنظیمات اندروید بروید و گزینه Power Management (یا Battery) را انتخاب نمایید تا فهرست برنامه‌ها و خصوصیات هریک را مشاهده کنید.

۱۱پس از تشخیص برنامه پرمصرف چه کار باید کرد؟!

زمانی که نرم‌افزارهای پرمصرف گوشی خود را یافتید، می‌توانید تصمیم بگیرید که با آن‌ها چه کار کنید. برای این منظور، به Settings رفته و Applications را انتخاب کنید. سپس برنامه مورد نظر را پیدا کرده و روی آن ضربه بزنید. راه‌حل‌ سریع و آسانی که بدین وسیله وجود دارد تشخیص میزان داده‌های برنامه‌ها یا حذف حافظه کش هرکدام از آن‌هاست. با این حال، در بیشتر اوقات موثرترین راه توقف اجباری برنامه (force-stop) و شروع مجدد آن است. پس از طی این مراحل، می‌توانید اپلیکیشن‌های خود را زیر نظر داشته‌ باشید.

احتمال دیگری که وجود دارد این است که به برنامه‌های سبک‌تر و پایدارتری برای جایگزین کردن اپلیکیشن‌های خود احتیاج داشته باشید. یا اینکه ممکن است دیگر نیازی به آن برنامه نداشته‌ باشید. در هر صورت، در بخش اپلیکیشن‌ها می‌توانید نرم‌افزار مربوطه را حذف نمایید و خیال خود را از بابت مصرف بیش از حد آن راحت کنید.

در صورت پاسخ‌گو نبودن برنامه چه کار باید کرد؟!

در اغلب موارد پیش می‌آید که اپلیکیشن شما استفاده خاصی از باتری نمی‌کند، بلکه تاثیر سو‌‌ بر عملکرد باتری ناشی از توابع خود دستگاه است. در صورتی که این عملکرد به صفحه‌نمایش گوشی مربوط می‌شود، کافی است آن را روی پایین‌ترین سطح روشنایی تنظیم نمایید. همیشه لازم نیست که روشنایی نمایشگر را روی بالاترین حد خود قرار دهید. علاوه براین، بهتر است که زمان فعال ماندن صفحه را نیز برای این منظور در نظر بگیرید.

۲این موضوع طبیعی است که عملکرد صفحه‌نمایش بیشترین استفاده را از باتری می‌برد. اما در صورتی که مقدار آن روی درصد قابل توجهی تنظیم شده‌ باشد، توجه به موارد فوق خالی از لطف نیست. همچنین نمی‌توان درصد دقیقی را برای تنظیم نور صفحه‌نمایش تعیین نمود، چرا که این به نحوه استفاده و شرایط محیطی شما مربوط می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH