دکمه هوم در نکسوس‌های ۲۰۱۶ دارای انیمیشن است!

بر اساس تصاویری که پیش از این افشا شده بود، احتمال می‌رود گوگل برای جلب توجه کاربران به دستیار جدیدش،‌ گوگل Assistant، دکمه هوم نکسوس‌های جدیدش را متحرک کند. پس از این که برای مدتی این کلید را نگه دارید، انیمیشن فعال شده و چهار دایره رنگی در پشت دکمه دایره‌ای هوم که این بار تو پر شده است، ظاهر می‌شوند. البته گفته شده می‌توان دستیار صوتی را غیر فعال کرد تا چهار دایره سبز، آبی، زرد و قرمز دیده نشوند.

بر اساس شایعات، نکسوس‌های امسال در نسخه نکسوس سیل‌فیش با صفحه نمایش ۵.۲ اینچی و بدنه پلاستیکی و نکسوس مارلین با صفحه نمایش ۵.۵ اینچی و بدنه فلزی و توسط شرکت اچ‌تی‌سی تولید می‌شوند. گفته شده ویژگی دکمه هوم متحرک به طور پیش‌ فرض بر روی این گوشی‌ها قرار دارد، اما هنوز مشخص نیست که آیا نکسوس‌های قبلی هم می‌توانند با به‌روزرسانی به اندورید نوقا این ویژگی را دریافت کنند یا خیر.

در حال حاضر با نگه داشتن طولانی‌تر دکمه هوم،‌ دستیار صوتی گوگل Now فعال می‌شود، اما با گوگل Assistant که به‌زودی جایگزین آن خواهد شد، جستجو کردن کاربردی‌تر و مکالمات دستگاه با شما بییشتر می‌شود؛ شما سوال‌های خود را ادامه می‌دهید بدون این که مانند قبل بخواهد نام شخص، محل یا چیز دیگری را که در سوال اصلی گفته بودید تکرار کنید. برای مثال شما از گوگل Now می‌پرسید: “رئیس جمهور فعلی آمریکا کیست؟” و پاسخی که می‌شنوید این است: “باراک اوباما”. اما گوگل Assistant به شما امکان می‌دهد تا سوالات خود را گسترش دهید و بپرسید: “او چند سال رئیس جمهور بود؟” ولی اگر بخواهید این سوال را از گوگل Now بپرسید باید دوباره نام باراک اوباما را تکرار کرده و بگویید: “باراک اوباما چند سال رئیس جمهور بود؟”.

nexus2cee_flower_loop2_thumb

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH