اگزینوس ۸۸۹۵ سامسونگ از اسنپدراگون ۸۳۰ مصرف انرژی کمتری دارد!

ظاهرا سامسونگ قصد دارد تا علاوه بر دنیای نمایشگر، دنیای چیپست‌ها را نیز به تسخیر خود درآورد. سامسونگ در حال آزمایش نسل بعدی چیپست‌های اگزینوس با نام اگزینوس ۸۸۹۵ است. چیپست‌های گلکسی نوت ۵ و گلکسی نوت ۷ با فناوری ۱۴ نانومتری ساخته شده‌اند اما چیپست جدید قرار است با فناوری ۱۰ نانومتری ساخته شود.

نتیجه اینکار افزایش شدید قدرت پردازشی و کاهش انرژی مصرفی است. اما افزایش سرعت به چه میزان خواهد بود؟! منابع خبری گزارش می‌دهند که اگزینوس ۸۸۹۰ در فرکانس ۴ گیگاهرتزی در هسته‌های اختصاصی و در فرکانس ۲.۷ گیگاهرتزی با هسته‌های Cortex-A53 آزمایش می‌شود. این به معنای افزایش ۳۰ درصدی نسبت به مدل پیشین است. البته اعداد برای حداکثر سرعت ساعت هستند و مطمئنا در یک گوشی در بازار عملکرد کمتری دارند، اما اینها به ما نشان می‌دهد که فناوری ۱۰ نانومتری چه توانایی‌هایی دارد.

در این حالت گرمای بیش از حد مسئله بسیار مهمی می‌شود و کوالکام برای تولید چیپست‌های اسنپدراگون خود به گونه‌ای که از نظر بازدهی حرارت و قدرت پایدار باشند،‌ مشکل دارد. باید در نظر داشت که اگزینوس ۸۸۹۵ در فرکانس ۴ گیگاهرتز همان انرژی را مصرف می‌کند که اسنپدراگون ۸۳۰ در فرکانس ۳.۶ گیگاهرتزی مصرف می‌کند. پس می‌توان گفت هر چند به صورت موقت، سامسونگ فعلا گوی سبقت را از کوالکام ربوده است.

2 در مورد “اگزینوس ۸۸۹۵ سامسونگ از اسنپدراگون ۸۳۰ مصرف انرژی کمتری دارد!”

  1. سلام دیدید دوستان سامسونگ داره در همه ی حوزه ها تلاش میکنه خودشو برتر کنه اما وای از اون روزی که مغرور بشه
    ممنون از مطلب خوبت آقای روستا و ممنون از آی تی رسان که همیشه بروزه:)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH