LeEco و ساخت یک گوشی خاص با رم ۸ گیگابایتی!

با پیشرفت در دنیای گوشی‌های هوشمند،‌ ظرفیت رم یکی از مشخصاتی است که بیشتر و بیشتر می‌شود، ولی آیا واقعا میزان رم بالا نیاز است؟ البته میزان رم بالا برای یک گوشی ویژگی خوبی است، اما به نحوه کار شما با گوشی هم بستگی دارد.

اگر تنها برای وب‌گردی، چت کردن و تماشای ویدیو از گوشی استفاده می‌کنید، ۲ گیگابایت رم هم به خوبی پاسخگو است. اما به نظر می‌آید نوآوری در دنیای گوشی‌های هوشمند کمتر از سابق شده و سازندگان بیشتر تمرکز خود را بر افزایش قدرت سخت افزاری دستگاه‌ها معطوف کرده‌اند. LeEco یک کمپانی چینی است که بر اساس گزارش‌ها در حال کار بر روی یک گوشی با ۸ گیگابایت حافظه رم است.

پستی در Weibo، شبکه اجتمعای معروف چین، منتشر شده که اطلاعاتی منتسب به گوشی LeEco Le 2S در آن درج شده است. طبق شایعات این گوشی به رم ۸ گیگابایتی مجهز بوده و همچنین اولین گوشی هوشمند با این میزان رم در دنیا خواهد بود. بیشترین میزان رم به کار رفته در گوشی‌های هوشمند امروزی ۶ گیگابایت است که در گوشی‌های وان پلاس ۳، Vivo Xplay 5 و نسخه مخصوص گلکسی نوت ۷ برای بازار چین به کار گرفته شده.

اما استفاده از ۸ گیگابایت رم در گوشی‌های هوشمند شاید واقعا خیلی زودتر از آن چه باید اتفاق افتاده، در حال حاضر هنوز بسیاری از گوشی‌های هوشمند با ۳ یا ۴ گیگابایت رم عملکرد روان و بی‌نقصی را ارایه می‌کنند. از طرفی (درست یا غلط) برخی معتقدند با وجود این که هنوز بعضی از لپ‌تاپ‌ها با رم ۴ گیگابایتی تولید می‌شوند و حتی رایانه‌های شخصی هنوز نیاز به میزان رم بالا ندارند، پس چرا باید اسمارت فون‌ها را به رم‌هایی با ظرفیت بالا مجهز کرد؟!

البته همان طور که ذکر کردیم، میزان رم بستگی به کارکرد شما دارد و هر چه ظرفیت رم بالاتر باشد به شما در اجرای بازی‌ها و برنامه‌ها و یا فعال نگه داشتن تعداد بیشتری برنامه در پس زمینه و همچنین باز نگه داشتن تب‌های بیشتر در مرورگر کمک خواهد کرد.

شاید بتوان برای این تصمیم LeEco یک دلیل بهتر پیدا کرد، این شرکت قصد دارد تا پس از معرفی گوشی LeEco Le 2S وارد بازار آمریکا بشود؛ بنابراین استفاده از ۸ گیگابایت رم می‌تواند به یک وزنه مهم برای تبلیغات و فروش این گوشی در آمریکا و در نهایت سود بیشتر برای LeEco منجر شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH