گوگل ماه آینده دو گوشی با برند خود روانه بازار می‌کند

گوگل در حال آماده شدن برای عرضه دو اسمارت‌فون در برخی از بازارهای دنیا از جمله هند، با برند گوگل است. هر دو دستگاه اندروید نوقا خواهند داشت، اما مشخصات سخت‌افزاری آنها با یکدیگر متفاوت خواهد بود.

یکی از این دو گوشی به نمایشگر ۵ اینچی و دیگری به نمایشگر ۵.۵ اینچی مجهز خواهد بود. حافظه داخلی نیز متفاوت بوده و یکی از حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی و دیگری از ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد. هنوز مشخص نیست به جز هند، چه کشورهای دیگری روی این موبایل‌ها را به خود خواهند دید.

ممکن است که گوگل به دلیل نفود بالای اندروید در هند، قصد تست گوشی با برند خود را داشته باشد. گوگل این دو گوشی را در رده میارن رده و بالا رده عرضه می‌کند تا با آیفون رقابت کنند. حتی این دو گوشی به ابزارهایی مجهز هستند تا بتوان به راحتی اطلاعات را از آیفون به آنها منتقل کرد.

اگرچه ممکن است که گوشی‌های جدید با برند گوگل برای کاهش سهم آیفون طراحی شده باشند، اما کاری که آنها در واقع انجام می‌دهند کاهش سهم دیگر سازندگان اندرویدی همچون سامسونگ است. سامسونگ اکنون بزرگترین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند در دنیا بوده و محصولاتی همچون گلکسی S7 و نوت ۷ را در رده پریمیوم عرضه می‌کند. هر محصولی پریمیومی که گوگل عرضه کند، قطعا با این دو گوشی محبوب وارد رقابت می‌شود، رقابتی که برنده شدن گوگل در آن بسیار بعید بنظر می‌رسد.

chromebook-pixel

گوگل قبلا تبلت Pixel C را با نام خود وارد بازار کرده و ممکن است که این دو گوشی نیز با برند Pixel عرضه شوند. احتمال دیگری که وجود دارد این است که در برخی از نقاط دنیا، گوشی‌های نکسوس عرضه شوند و در نقاط دیگر گوشی‌های با برند گوگل. حتی اگر بخواهیم بدبینانه نگاه کنیم، ممکن است گوگل دو گوشی نکسوس را فقط با تغییر برند به گوگل، در بازارهایی همچون هند عرضه کند.

البته در موفقیت چنین محصولی می‌توان شک کرد، چون حتی گوشی‌های نکسوس که بیش از ۶ سال است، عرضه می‌شوند، با اینکه امکانات و قابلیت‌های خوبی دارند، نتوانسته‌اند به فروش آنچنانی دست یابند و کاربران را به خود جذب کنند. به عنوان مثال، گوگل تنها ۳۰۰ واحد نکسوس ساخت هواوی به آفریقای جنوبی وارد کرده، که در مقیاس هر بازاری، تعداد بسیار کمی است. گوشی‌های نکسوس بیشتر در میان مشتاقان فناوری و گیک‌ها محبوبیت دارند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH