تمام نسخه‌های ویندوز ۱۰ به ویندوز هولوگرافیک مجهز می‌شوند

شرکت‌های مختلف قدم‌های بزرگی در راه واقعیت مجازی برداشته‌اند و ماشین‌های خودران نیز در حال نزدیک شدن به نسخه‌های عملی و عمومی هستند. اما شاید یکی از بهترین تکنولوژی‌ها، HoloLens مایکروسافت باشد که واقعیت مختلط را به ارمغان می‌آورد. البته اگر این تکنولوژی در آینده نزدیک رونمایی شود!

حال مایکروسافت اعلام کرده که سال آینده تمام ویندوزهای ۱۰ به پوسته هولوگرافیک آپدیت می‌شوند. این بدین معناست که پی‌سی‌های بازار به زودی به قابلیت‌های واقعیت مختلط و هولوگرافیک مجهز می‌شوند. پی‌سی‌ها برای اینکه به این امکانات مجهز باشند، باید از NUC‌های اینتل که گرافیک Iris دارند، استفاده کنند. این پی‌سی‌ها، علاوه بر HoloLens مایکروسافت با هدست Alloy نیز سازگار هستند. Alloy هدست واقعیت مختلط اینتل است که امروز رونمایی شد و برای کارکردن با آن نیازی به اسمارت‌فون یا کامپیوتر نیست. این هدست، باتری و پردازنده خود را دارد. HoloLens و Alloy سازگاری بالایی دارند. اینتل سال آینده، API و سخت‌افزار Alloy را به صورت متن باز ارایه می‌کند. هنوز قیمت و مشخصات سخت‌افزاری Alloy مشخص نیست.

گرچه این هدست‌ها خوب بوده و تکنولوژی‌های به‌روزی دارند، اما به دلیل نیاز به کامپیوترها با توان پردازشی بالا، قیمت بالایی نیز دارند. نسخه توسعه‌دهندگان HoloLens مایکروسافت، ۳ هزار دلار قیمت دارد. البته با تولید انبوه، قیمت آنها کاهش پیدا می‌کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH