دمیدن اپل در تنور داغ بازار حافظه‌های فلش با عرضه آیفون ۲۵۶ گیگابایتی!

تقاضا برای چیپ‌های حافظه فلش NAND آن‌قدر زیاد است که دست تامین‌کنندگان را برای افزایش قیمت‌ها باز گذاشته است. فروشندگان نیز اذعان دارند که همچنان با افزایش تقاضا روبرو هستند. از سویی دیگر، تولیدکنندگان این حافظه‌ها مانند سامسونگ و SK Hynix نیز سوار بر امواج خروشان تقاضا، بر طبل افزایش قیمت‌ها می‌کوبند. توزیع‌کنندگان هم تا جایی که می‌توانند انبارهای خود را مملو از حافظه‌های فلش NAND می‌کنند. از این رو تحلیلگران بازار بر این باورند که روند صعودی افزایش قیمت این حافظه‌ها تا سه ماهه چهارم سال میلادی جاری که از اول اکتبر ۲۰۱۶ یعنی دهم مهرماه ۹۵ آغاز می‌شود، ادامه خواهد داشت.

رگ خواب صنعت و بازار حافظه‌های فلش در دستان اهالی کوپرتینو است. اپل با تعیین اینکه حافظه‌های فلش موردنیاز خود را از کدام تولیدکننده تامین کند، بر شاخص‌های بازار تاثیری چشم‌گیر می‌گذارد. برای مثال، خرید چیپ‌های حافظه فلش برای آیفون‌های ۶s و ۶s پلاس توسط اپل، ۱۵ درصد از کل حافظه‌های فلش تولید شده در سال ۲۰۱۵ را به خود اختصاص داده بود و اکنون در سال جاری نیز، تصمیم اپل مبنی بر ارایه ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی روی آیفون ۷ و ۷ پلاس، بازار تراشه‌های حافظه فلش را داغ‌تر از همیشه خواهد کرد.

با اینکه اپل مشغول جارو کردن چیپ‌های حافظه از بازار است، تولیدکنندگان محصولات اندرویدی، افزایش میزان حافظه فلش مدل‌های جدید را متوقف کرده‌اند. حتی اگر برخی از طلایه‌داران قافله اندروید بتوانند از پس پرداخت پول کافی برای خرید تراشه‌های حافظه NAND پرظرفیت برای محصولات خود بربیایند، موقعیت کنونی اپل در بازار احتمالا بدان معناست که این نوع چیپ‌ها از ثبات لازم در آینده برخوردار نخواهند بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH