iFixit: نمایشگر آیفون ۶ و ۶ پلاس مشکلات خاصی دارد که اپل از آن آگاه است اما آن‌ها را رفع نمی‌کند!

کم‌کم به رونمایی از آیفون ۷ نزدیک می‌شویم، اما ظاهرا مشکلاتی در آیفون ۶ و ۶ پلاس دیده می‌شود که ممکن است بر این رونمایی تاثیر داشته باشد. بر اساس گفته‌های iFixit، نمایشگر آیفون ۶ و ۶ پلاس دارای مشکلاتی هستند که اپل از آنها آگاه است، اما آنها را مشکل نمی‌داند. این مشکلات عبارتند از: عدم پاسخگویی نمایشگر و نوار خاکستری چشمک زن در بالای نمایشگر.

iFixit این مشکل را Touch Disease یا بیماری لمسی نامیده است. البته بسیاری از تعمیرکاران مستقل دیگر نیز این مشکل را برای آیفون ۶ و ۶ پلاس گزارش داده‌اند. به عنوان مثال، رامی اوده از نیواورلئان گفته که ماهی ۱۰۰ آیفون ۶ و ۶ پلاس برای تعمیر نمایشگر نزد او آورده می‌شود. جیسون ویلمر از میسوری نیز گزارش داده که در هفته چند آیفون با این مشکل به مغازه او آورده می‌شود. او می‌گوید:

این موضوع به حدی شایع است که هر آیفون ۶ و ۶ پلاس مانند یک بمب ساعتی بنظر می‌رسد.

کارمندان اپل با این مشکل آشنا هستند، اما برخی از آنها به کاربران گفته‌اند که اپل این مشکل را، مشکل نمی‌داند. اگر گارانتی شما تمام شده، تنها راه خرید یک آیفون جدید است. مایکل هیو،‌ متخصص تعمیر موبایل می‌گوید:

این موضوع بسیار شایع است و اپل باید این گوشی‌ها را فراخوانی می‌کرد یا آنها را رایگان تعمیر می‌کرد. اگر شما یک آیفون ۶ یا ۶ پلاس دارید و هنوز با این مشکل مواجه نشده‌اید، به احتمال زیاد در آینده با آن مواجه خواهید شد.

پیچاندن گوشی و یا فشار نمایشگر، مشکل را به طور موقتی حل می‌کند، اما مشکل به شکل شدیدتری بر می‌گردد و مثلا اندازه نوار خاکستری بزرگتر می‌شود. این وضعیت بدتر و بدتر شده، تا زمانی که نمایشگر به طور کامل از کار می‌افتد. تعویض نمایشگر نیز راه‌حلی موقتی خواهد بود و نوار خاکستری دوباره بر می‌گردد.

iFixit معتقد است که مشکل در نمایشگر نبوده و در چیپ‌های کنترلر نمایشگر در بورد منطقی است که وظیفه تفسیر لمس را برای نرم‌افزار بر عهده دارد. اپل این چیپ‌ها را در آیفون ۶ و ۶ پلاس در جای جدیدی قرار داده است. تعمیرکاران اپل قادر به تعمیر بورد منطقی نیستند.

راه‌حل‌هایی که برای تعمیر این مشکل وجود دارد، اکثرا گران هستند. خرید یک گوشی جدید یا تعمیر مادربورد هر دو ارزان تمام نمی‌شوند. البته تعمیر چیپ‌های کنترلر نمایشگر یا Touch IC هزینه کمتری خواهد داشت.

VnUUuYEOUC3DBLpP.medium

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH