بر طبق تحقیقات اخیر انسان‌ها با افزایش سن شادتر می‌شوند!

تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که هرچه سنمان بالاتر می‌رود، شادتر می‌شویم. شاید در نگاه اول نتیجه این تحقیق کمی عجیب به نظر برسد اما در این پژوهش مشخص‌ شده است که افرادی که پا به سن گذاشته‌اند سلامت روحی بیشتری داشته و شادتر هستند.

در این تحقیق جالب که در دانشگاه کالیفرنیا انجام‌شده ۱۵۴۶ فرد بزرگسال بین ۲۱ تا ۱۰۰ سال به‌صورت تصادفی انتخاب‌شده‌اند و سلامت جسمی، روحی و روانی آن‌ها مورد بررسی قرارگرفته است و برخلاف انتظارها افراد مسن از لحاظ روانی، رضایت از زندگی، استرس و اضطراب وضعیت بهتری نسبت به جوانان داشته‌اند.

جوانانی که در این تحقیق به‌صورت تصادفی انتخاب‌شده بودند از استرس، اضطراب و افسردگی رنج می‌بردند و افرادی در سنین بین ۲۰ تا ۳۰ سالگی در اوج این بحران قرار داشتند.

به گفته محققان این تناقض به این دلیل است که انسان‌ها با بالا رفتن سنشان و تغییر در اهداف و نگرش‌هایشان از مسائل و نکات کوچک و بسیار ساده نیز رضایت پیداکرده و خوشحال هستند.

Dilip Jest محقق و دانشمند در این‌باره می‌گوید:

‌ جوانان به نسبت افراد مسن سلامت ذهنی و روحی کم‌تری دارند، چراکه وقتی افراد مسن‌تر می‌شوند به‌جای ماجراجویی و دنبال کردن رؤیاها و آرزوهای خود ترجیح می‌دهند تا از زندگی اکنون و روابط خود با سایر افراد لذت ببرند و به اهداف کوچک‌تر و کم استرس‌تر قانع ‌شوند.

۲۰۰۱-WP-pelupa-iStock

آرتور استون یکی از محققان دانشگاه استنفورد نیز درباره نتیجه این پژوهش اعلام کرد که:

دلایل بسیاری وجود دارد که ثابت می‌کند چرا افراد مسن نسبت به جوانان شادتر هستند اما هنوز تحقیق جامعی در این رابطه انجام ‌نشده است و نمی‌توان به‌طور کامل دلیل این موضوع را توضیح داد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH