چرا هیچ‌گاه گلکسی نوت ۷ نمی‌خرم؟!

در ماه‌های اخیر چندین پرچمدار از برندهای مختلف معرفی و به بازار عرضه شده است، اما سامسونگ بیشتر در مرکز توجهات قرار دارد. حتما شما هم متوجه شده‌اید که ستاره فعلی، گلکسی نوت ۷ است. اما بر خلاف آنچه که فکر می‌کنید، خرید گلکسی نوت ۷ توصیه نمی‌شود!

این گفته به این معنا نیست که گلکسی نوت ۷، گوشی بدی است یا سامسونگ برند خوبی نیست. اما اگر قصد خرید نوت ۷ را دارید، دلایل زیر شاید کمی به خرید شما کمک کند. در زیر ۳ دلیل برای نخریدن نوت ۷ را می‌خوانید:

قیمت بالا

بهتر است ظاهرسازی نکنیم! دلیل اصلی برای نخریدن نوت ۷، قیمت است. این روزها که تخفیف‌های زیادی از سازندگان موبایل می‌بینیم، سامسونگ بر ارایه یک گوشی با قیمت گزاف اصرار داد. البته، گوشی‌های اپل نیز قیمت بالایی دارند، اما افراد به خرید آن ادامه می‌دهند. ظاهرا قیمت بالا برای برخی برندها کارآمد است.

اما اینجا قانون عرضه و تقاضا حکم‌فرماست. واضح است که اگر کاربران قصد خرید گوشی با این قیمت را دارند،‌ سامسونگ جلوی آنها را نمی‌گیرد. تقریبا هر سازنده‌ای نیازهایی برای ما می‌سازد و یا از نیازهای ما سواستفاده می‌کند. زمانی که یک شخص به مشتری تبدیل می‌شود و قانع می‌شود که باید یک گوشی خاص را بخرد، حاضر است هر پولی را بپردازد، چون هدف، وسیله را توجیه می‌کند. سامسونگ فرمول لازم را برای چنین مشتریانی یافته است: پیدا کردن بالاترین قیمتی که افراد حاضر به پرداخت آن هستند، بدون اینکه حس کنند پول زیادی پرداخت می‌کنند. نکته این است که قیمت ۸۵۰ دلار برای یک گوشی زیاد است. البته هر کسی مجاز است هر چه را که می‌خواهد، بخرد. شاید بسیاری از شما مایل باشید که یک سوپر اسمارت فون داشته باشید، پس نکته دوم را بخوانید.

AndroidPIT-Samsung-Galaxy-Note7-event-5163-w782

امکانات نوت ۷ از نیازهای ما بیشتر است

در خلال خواندن دلیل اول، شاید بسیاری از شما معتقد باشید که امکانات و طراحی نوت ۷، قیمت آن را توجیه می‌کند. در حالت کلی، این گفته درست است. این فبلت، از بسیاری از جهات، عالی است و ارزش امتحان کردن را دارد. البته انتقاداتی به آن وارد است، ولی این انتقادات به حدی نیست که کلیت گوشی را زیر سوال ببرد.

در مشخصات تکنولوژیک نوت ۷ شکی نیست، اما بسیاری از این تکنولوژی‌ها اضافی هستند. بر اساس تحقیقات موسسه GfK، کاربران کارهای زیر را با گوشی انجام می دهند:

  • ۲۲ درصد برای سرگرمی (ویدئو، موسیقی، مرور وب، بازی و … )
  • ۲۲ درصد استفاده از اپلیکیشن‌های پیام‌رسان
  • ۲۲ درصد تماس
  • ۱۰ درصد استفاده از شبکه‌های اجتماعی
  • ۱۰ درصد ایمیل

البته این آمار و ارقام صد در صد درست نیست و ممکن است دقیق نباشد. اما نشان می‌دهد که اکثر مردم، استفاده سنگینی از گوشی خود ندارند. به عنوان مثال، شما به سخت‌افزار قدرتمندی برای بازی نیاز دارید، اما آیا یک گوشی با قدرت کمتر نمی‌تواند هر بازی را انجام دهد؟!

البته این برای دیگر پرچمداران نیز صادق است. بسیاری از پرچمداران امکاناتی دارند که برای اکثر کارها مانند موسیقی و استفاده از اپلیکیشن‌های پیام‌رسان بسیار زیاد است. اما نوت ۷ دو ویژگی دارد که آن را از بقیه متمایز می‌کند: قلم هوشمند و اسکنر عنبیه. اگر کسی به این دو ویژگی نیازی نداشته باشد، پس بودن آن نیز مفید نخواهد بود.

نمایشگر بزرگتر نیز دردی دوا نمی‌کند. نمایشگر ۵.۵ اینچی نیز چندان تفاوتی با نمایشگر نوت ۷ ندارد. البته چینی‌ها به نمایشگر بزرگتر تا ۶ اینچ نیز علاقه دارند، پس عجیب نخواهد بود اگر سازندگان، گوشی‌های با نمایشگر بزرگتر نیز عرضه کنند. به طور خلاصه خرید گلکسی نوت ۷ مانند خرید ماشین فراری برای خرید نان و شیر از بقالی سر محل است!

TouchWiz

این مورد بیشتر به سلیقه افراد مرتبط است. TouchWiz تکامل یافته است. آیا گلکسی S5 و رنگ آبی جلف آن را به خاطر دارید؟ در آن زمان، TouchWiz رابط کاربری بدی داشت و ترکیب رنگ آن آشفته بود.

androidpit-samsung-galaxy-s5-06-w782

خوشبختانه اوضاع تغییر کرده و TouchWiz تا حد زیادی بهبود یافته است. TouchWiz تغییراتی در گلکسی S6 و S7 داشت و در نوت ۷ نیز دوباره تغییرات جدیدی را شاهد هستیم. از نظر گرافیکی، نگاه‌کردن به آن عالی است و منوها بازسازی شده‌اند.

اما TouchWiz همیشه TouchWiz می‌ماند. اختصاص رنگ‌های کمی عجیب و اپلیکیشن‌های از پیش نصب‌شده هنوز وجود دارند. از اندروید نوقا نیز تا مدت زمانی بهره نمی‌برید، مگر اینکه سامسونگ تصمیم گرفته باشد، آپدیت‌ها را سریع‌تر عرضه کند.

اینها دلایلی بود که می‌توان برای نخریدن نوت ۷ در نظر گرفت. نظر شما چیست؟ آیا شما گلکسی نوت ۷ را می‌خرید؟!

7 در مورد “چرا هیچ‌گاه گلکسی نوت ۷ نمی‌خرم؟!”

  1. راستش اگه پولشم داشتم نوت ۷ نمیگرفتم. چون اولویت من باتری و بعد صفحه‌ست. باتری نوت ۷ تا حدودی از s7e پایبنتره. و این باعث میشه s7e رو بهتر بدونم. البته نوت ۷ فوقالعاده گرونه.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH