تماشا کنید: نگاه نزدیک و اختصاصی آی‌تی‌رسان به ساعت هوشمند Gear S3 سامسونگ

سال گذشته، زمانی که کمپانی سامسونگ، ساعت هوشمند Gear S2 را معرفی کرد، توانست نظر بسیاری از منتقدان را به خودش جلب کند. قبل از معرفی خانواده Gear S2، می‌توان گفت ساعت‌های هوشمند، آن چنان جذاب و دلربا نبودند تا هر مشتری را شیفته خود سازند. شاید Gear S2 را باید نقطه عطفی برای ساعت‌های هوشمند دانست؛ به طوری که پیش از آن، بسیاری از افراد جامعه، خرید ساعت هوشمند را نوعی هزینه اضافی و غیر ضروری می‌دانستند (البته به نظر حالا هم خیلی از مردم همین عقیده را دارند). اما این شرکت با ارایه S2، توانست نظر بسیاری را تغییر دهد. حال درحاشیه نمایشگاه IFA 2016، همه انتظار می‌کشیدند تا سامسونگ، جدیدترین نسخه از ساعت‌ هوشمندش با نام Gear S3 را رونمایی کند.

سامسونگ، محصول جدید خود را در دو مدل مختلف با نام‌های کلاسیک (Classic) و فرانتیر (Frontier) عرضه خواهد کرد. مدل کلاسیک این محصول، ۵۷ گرم و مدل فرانتیر، ۶۲ گرم وزن خواهد داشت. علاوه بر این، سامسونگ از دو طراح مشهور ساعت با نام‌های “Yvan Arpa” و “Arik Levy” برای طراحی شکل ظاهری و طرح بندها استفاده کرده تا محصول، علاوه بر این که ویژگی‌های یک گجت هوشمند را داشته باشد، بتواند حس یک ساعت کلاسیک و بسیار زیبا را به کاربر منتقل کند.Samsung Gear S3 IFA 2016 (8)

همانند پرچمدار قبلی ساعت‌های هوشمند کمپانی یعنی Gear S2، هر دو مدل S3 نیز گواهی IP68 را کسب کرده‌اند که خیال کاربر از عدم نفوذ رطوبت و گرد و خاک به داخل ساعت را راحت می‌سازد. همچنین سامسونگ از فناوری ویژه‌ای برای مقاوم سازی ساعت در مقابل تغییر ناگهانی دما استفاده کرده است که حتی این امکان را فراهم می‌آورد تا بتوان از این ساعت هوشمند، در مکان‌هایی با رطوبت و دمای بالا مانند سونا، استفاده کرد.

در مقایسه با نسل قبل، ظرفیت باتری Gear S3 از ۲۵۰ میلی‌آمپر ساعت (که در S2 استفاده شده بود)، به ۳۸۰ میلی‌آمپر ساعت افزایش داشته است. با توجه به این حجم باتری، کاربر می‌تواند مدت زمان بیشتری از ساعت هوشمندش استفاده نماید. علاوه بر این که برخی بهینه‌سازی‌های نرم افزاری، توانسته بر روی طول عمر باتری دستگاه تاثیر مثبتی داشته باشد. در صورتی که شارژ باتری به کمتر از ۵ درصد برسد، می‌توانید با فعال‌سازی حالت ذخیره انرژی، برخی از امکانات موجود بر روی ساعت را غیر فعال کرده و بتوانید تا سقف ۱۰ ساعت، همچنان از Gear S3 استفاده کنید. همچنین باید اشاره داشته باشیم که در نمایشگر این محصول، از فناوری صفحه نمایش همیشه روشن یا همان Always On Display استفاده شده که باز هم می‌تواند باعث افزایش مدت زمان استفاده از ساعت شود. چرا که دیگر لازم نیست برای دیدن ساعت یا نوتیفیکیشن‌ها، اقدام به روشن کردن صفحه نمایش کنید.Samsung Gear S3 IFA 2016 (19)

ساعت هوشمند Gear S3، مجهز به اسپیکر و میکروفون تماس نیز هست تا این امکان برای کاربر فراهم شود که بتواند به وسیله ساعت خود، موزیک گوش کند یا به تماس‌هایش به صورت مستقیم پاسخ دهد. همچنین قابلیتی بر روی S3 قرار داده شده که کلمات را از طریق میکروفون، شنیده و آن‌ها را به متن تبدیل می‌کند تا دیگر نیازی به تایپ کردن نداشته باشید. طبق اعلام شرکت سازنده، تمام برنامه‌هایی که بر روی نسل قبلی ساعت هوشمند S2 وجود داشت، برای S3 نیز قابل دسترسی خواهد بود. علاوه بر این، قرار است در آینده به تعداد اپلیکیشن‌هایی که توسط این دستگاه پشتیبانی خواهد شد، اضافه شود.

اضافه بر سنسور سنجش ضربان قلب، ارتفاع سنج و فشار سنج، ساعت هوشمند Gear S3 به GPS نیز مجهز شده تا با استفاده از آن، میزان مسافت طی شده و مسیر طی شده در طول فعالیت ورزشی را به طور دقیق‌تری محاسبه نمایید.

Samsung Gear S3 IFA 2016 (6)

سامسونگ برای این که بتواند سلیقه‌های مختلف را پوشش دهد، سعی کرده بندهای متفاوت با جنس‌های مختلف (مثلا چرمی، لاستیکی و …) را برای ساعت‌هایش در نظر بگیرد. طبق اعلام مسئولان سامسونگ، نسخه کلاسیک به همراه بند چرمی و نسخه فرانتیر با بندی از جنس سیلیکون به بازارها عرضه خواهند شد. ضخامت این نسل از ساعت‌های هوشمند سامسونگ، ۱۲.۹ میلی‌متر بوده که در مقایسه با نسل قبلی، چیزی حدود ۱.۵ میلی متر افزایش پیدا کرده است.

شکل نمایشگر S3، به مانند S2 دایره‌ای است. البته باید به این نکته اشاره کرد که سامسونگ، سعی کرده از دو نوع طراحی متفاوت برای ساعت‌های هوشمندش استفاده کند. به این صورت که حاشیه دور نمایشگر در مدل فرانتیر، به رنگ مشکی و اطراف صفحه نمایش در مدل کلاسیک، به رنگ نقره‌ای طراحی گردیده است. با مشاهده دقیق‌تر، می‌توان همان حالت دندانه‌دار که در Gear S2 نیز شاهد آن بودیم را در اطراف نمایشگر مشاهده کرد.

نمایشگر ۱.۳ اینچی این دستگاه، با استفاده از فناوری AMOLED ساخته شده و کیفیتی معادل با ۳۶۰ در ۳۶۰ پیکسل دارد. همچنین سامسونگ برای محافظت از صفحه نمایش، از فناوری جدید +Gorilla Glass SR بهره گرفته است.

ساعت هوشمند Gear S3، قرار است در ماه اکتبر وارد بازار شود و طبق گفته‌ها، قیمت این محصول در ابتدا ۳۹۹ یورو خواهد بود.

اگر نگاهی به گذشته داشته باشیم، خواهیم دید که سامسونگ، چقدر تلاش کرده تا بتواند در زمینه ساعت‌های هوشمند، به پیشرفت‌های چشمگیری دست پیدا کند و مشتریان بیشتری را به گجت‌های هوشمند پوشیدنی علاقه‌مند سازد. با این وجود، Gear S3 پایان راه برای این کمپانی بزرگ کره‌ای نخواهد بود و به نظر، تنوع طلبی سامسونگی‌ها، همچنان ادامه خواهد داشت. به هر حال، Gear S3 توانست ثابت کند که سامسونگ، سلیقه مشتری‌هایش را مثل همیشه، در نظر می‌گیرد و سعی در ارایه شایسته‌ترین محصول دارد. با این وجود، هنوز هم راه درازی مانده تا بتوان همه مردم را قانع کرد تا از ساعت هوشمند استفاده کنند ولی چیزی که همچنان ادامه دارد، جنگ تمام نشدنی کمپانی‌ها بر سر تولید بهترین و کارآمدترین گجت پوشیدنی است. در ادامه می‌توانید نگاه نزدیک ما به این ساعت را ببینید:

3 در مورد “تماشا کنید: نگاه نزدیک و اختصاصی آی‌تی‌رسان به ساعت هوشمند Gear S3 سامسونگ”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH