با NW-WM1Z واکمن ۳۲۰۰ دلاری سونی آشنا شوید!

همه می‌دانند که هدفون‌هایی که سیم‌های با روکش طلا داشته باشند،‌ بهتر بنظر می‌رسند. حال سونی در بخشی از جشن هفتاد سالگی خود، محصولات شخصی صوتی عرضه کرده که تجربه عالی در موسیقی ایجاد می‌کنند. چهار محصول عرضه شده، هدفون MDR-Z1R، واکمن‌های NW-WM1Z و NW-WM1A و آمپلی‌فایر هدفون TA-ZH1ES به گونه‌ای وسواسی درست شده‌اند که حتی سرسخت‌ترین طرفداران موسیقی را راضی می‌کنند.

این مجموعه که در کل Signature Series نامیده می‌شود، به گونه‌ای طراحی شده است که حداکثر کیفیت صدا را برای دوستداران موسیقی فراهم کند. سونی با در پیش گرفتن رویکردی نامتعارف در طراحی، بهترین مواد و ساختار را برای این مجموعه در نظر گرفته است. شکل ارگانیکی که در هر جز این مجموعه دیده می‌شود، قوانین فیزیک را در نظر گرفته است، تا صدایی به یاد ماندنی ایجاد کند. تمام مواد بر اساس طراحی آکوستیک انتخاب شده‌اند. دونجا لاروسا، مدیر و مسئول بخش صدای موبایل سونی می‌گوید:

این سری از محصولات صوتی وفادارانه قلب و روح که هنرمند در موسیقی ریخته، از رزونانس متعالی یک ارکستر تا عشق سرشار یک کنسرت را منتقل می‌کند. با یکدیگر، Signature Series صدا را به مرحله جدیدی وارد می‌کنند و تجربه هدفون را از گوش دادن به احساس کردن تبدیل می‌کنند.

گل سرسبد Signature Series واکمن NW-WM1Z است که دارای بدنه جدید مسی خالی از اکسیژن و روکش طلایی است که اکسیداسیون و مقاومت تماسی را کم کرده و تداخل مغناطیسی را به مینیموم می‌رساند. این واکمن دارای یک مدار دو ساعتی است که در هر تنظیمات صدایی، کیفیت عالی صوت را ایجاد می‌کند. مدل WM1A مشابه همین مدل بوده، ولی روکش طلا ندارد. WM1A ارزانتر بوده و چند ماه بعد روانه بازار می‌شود. هر دو مدل برای کاهش نویز، مدارهای جدای دیجیتال و آنالوگ دارند.

هر دو واکمن صوت عالی تا ۳۴۸ کیلوهرتز/ ۳۲ بیت و Quad DSD را پشتیبانی می‌کنند. Quad DSD یک فرمت صوتی با کیفیت است که نرخ نمونه‌برداری ۱۱.۲ مگاهرتز دارد. این نرخ نمونه‌برداری ۲۵۶ برابر سی‌دی معمولی است! البته برای گوشی دادن به چنین کیفیتی باید یک هدفون مناسب مانند Z1R داشته باشید.

هر دو مدل دارای تکنولوژی پردازش سیگنال DSEE-HX هستند که پنج حالت دارد: Female Vocal، استاندارد، Male Vocal، پرکاشن و Strings. با این تکنولوژی می‌توانید حتی فایل‌های با بیت ریت کم را به کیفیت عالی برسانید. خروجی S-Master HX و منبع تغذیه، از خازن‌های پلیمری FT CAP استفاده می‌کنند که پاسخ باس را بهبود می‌بخشد.

رابط کاربری بهبودیافته و دکمه‌هایی که به خوبی در بدنه جا افتاده‌اند، تجربه کاربری شما را غنی‌تر می‌کند. بعلاوه، WM1Z اولین پلیر موسیقی است که کابل‌های آن با تکنولوژی برتر Kimber Kable ساخته شده است.


Sony Walkman

بدون هیچ شکی، چنین پلیری نیاز به یک هدفون عالی دارد، در غیر این صورت با یک هدفون معمولی نه تنها به صدای عالی نمی‌رسید، بلکه ممکن است صدایی بدتر نیز دریافت کنید. سونی از این امر غافل نبوده و هدفون MDR-Z1R را برای Signature Series در نظر دارد. این هدفون دارای گنبد ۷۰ میلی‌متری ساخته شده از منیزیوم و دارای درایور HD است که گسترده‌ترین پاسخ فرکانسی ممکن را دارد (تا ۱۲۰ کیلوهرتز). این هدفون دارای یک دیافراگم LCP پوشیده از آلومینیوم و مگنت قدرتمند نئودیمیومی است که ولوم بیشتر، افت سیگنال کمتر و صدای طبیعی‌تر را تضمین می‌کند.

مقاومت آکوستیک برای تهویه بهینه استفاده شده و این پیچش صدا را به کمینه می‌رساند. هدبند با تیتانیوم سبک و منعطف ساخته شده که کشسانی بیشتری را به ارمغان می‌آورد. هدبند و پد گوشی که ارگونومیک طراحی شده، برای راحتی بیشتر با چرم اصیل پوشانده شده است. این کابل‌ها دارای پلاگ ۴.۴ میلی‌متری بوده و اتصال پد هدفون از آلیاژی ساخته شده که مقاومت را کمتر می‌کند.

مهمتر اینکه، MDR-Z1R توسط مهندسان برتر Sony Music Battery Studios طراحی شده که کیفیت و عملکرد آن را نسبت به مدل‌های مشابه، برتر می‌گرداند.

photo_2016-09-03_10-13-56

اگر فکر می‌کنید که سونی در همین جا توقف کرده، سخت در اشتباهید. آخرین عضو این مجموعه ارزشمند، آمپلی‌فایر هدفون TA-ZH1ES است. مدار آمپلی‌فایر ترکیبی (Hybrid Amplifier Circuit) که از آمپلی‌فایر دیجیتال S-Master HX و یک آمپلی‌فایر آنالوگ تشکیل شده، اعوجاج کمی ایجاد کرده و کیفیت صدا را به خوبی حفظ می‌کند.

TA-ZH1ES از گستره زیادی از فرمت‌های با کیفیت موسیقی همچون DSD و PCM پشتیبانی می‌کند. برای حفظ کیفیت صدا، ZH1ES به تکنولوژی DSEE HX مجهز شده است. شاسی این آمپلی‌فایر، طراحی Wall و FB را ترکیب می‌کند. Wall با آلومینیوم ساخته و به گونهای طراحی شده که لغزش را حذف می‌کند. این شاسی، اتصال‌های هدفون زیادی را پشتیبانی می‌کند.

بجز واکمن NW-WM1A که سال آینده به بازار عرضه می‌شود، بقیه مجموعه در نوامبر در قفسه‌های فروشگاه‌ها قرار می‌گیرند. اگر قصد خرید دارید، قیمت‌ها را در زیر می‌بینید:

  • واکمن: ۳۲۰۰ دلار (مدل ارزانتر، ۱۲۰۰ دلار)
  • آمپلی‌فایر: ۲۲۰۰ دلار
  • هدفون: ۲۳۰۰ دلار

4 در مورد “با NW-WM1Z واکمن ۳۲۰۰ دلاری سونی آشنا شوید!”

  1. به عنوان طرفدار سرسخت سونی عرض می کنم :
    بی نهایت عالی
    طراحی و تکنولوژی بی نظیر و بی نقص
    قیمت ها هم یکم فقط بالا هستن :)))
    خوش به حال کسی که بودجش برسه ، این محصولات یک عمر برای کاربرش عمر می کنن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH