تماشا کنید: گزارش اختصاصی آی‌تی‌رسان از بخش واقعیت مجازی سامسونگ در IFA 2016

روزهای گذشته بازار هدست‌های واقعیت مجازی در نمایشگاه IFA به شدت داغ بود. کمپانی‌های زیادی با اصل متفاوت بودن، از هدست‌های واقعیت مجازی‌شان در این نمایشگاه رونمایی کردند. کمپانی سامسونگ با محصول Gear VR در این نمایشگاه حضور پیدا کرده و در پی رقابت با سایر کمپانی‌ها در این زمینه بود. Gear VR که البته همراه نوت ۷ و پیش از نمایشگاه IFA معرفی شده بود، در غرفه سامسونگ بخش بزرگی را به خودش اختصاص داده بود.

Gear VR که سومین نسل هدست واقعیت مجازی سامسونگ است، در تاریخ ۱۹ آگوست معرفی شد. به گفته سامسونگ گوشی‌های گلکسی نوت ۷، S7، S7 Edge، نوت ۵، S6، S6 Edge، S6 Edge Plus به راحتی با این هدست کار می‌کنند و کاربران گوشی‌های قدیمی‌تر می‌بایست به فکر خرید نسل جدیدی از گلکسی‌ها باشند. این دستگاه چیزی حدود ۳۴۵ گرم وزن داشته که با قرار گیری تلفن‌همراه در آن، وزنش بیشتر هم می‌شود. خوشبختانه میدان دید Gear VR به ۱۰۱ درجه افزایش داشته که به نسبت میدان دید ۹۶ درجه‌ای نسل قبلی، عملکرد مناسب آن به چشم خواهد آمد.Image_Samsung-Gear-VR_R-Perspective

اما حضور این هدست در نمایشگاه IFA چگونه بود؟! خوشبختانه با حضور آی‌تی‌رسان در این نمایشگاه توانستیم تا گزارشی احتصاصی از این هدست واقعیت مجازی برای‌تان تهیه کنیم.

کمپانی سامسونگ با قرار دادن دستگاه‌هایی در بخش‌های مختلف غرفه، به نوعی بعد چهارمی را برای بازدید کنندگانی که از Gear VR استفاده می‌کردند، درست کرده بود. اولین دستگاه، شبیه ساز یک تله‌کابین بود که بازدیدکنندگان توسط نخ‌‌هایی از سقف آویزان می‌ماندند و با قرار دادن Gear VR بر روی چشمانشان از یک تجربه بی‌نهایت هیجانی بهره می‌بردند. محیط به نمایش گذاشته شده در هدست، داخل یک نمایشگر نشان داده می‌شد و طبق آن‌ چیزی که ما دیدیم تجربه کاری آن باید بی‌نهایت هیجانی باشد. samsung-VR-2 samsung-VR-3jpg samsung-VR-1

کمی آن‌طرف‌تر، بخشی با نام Roller Coaster قرار داشت که از تعدادی صندلی مانند آن‌چه در سینما‌ها وجود دارد، تشکیل شده بود و بازدید کنندگان با قراردادن هدست‌های واقعیت مجازی‌شان آماده یک تجربه هیجانی بودند. صحنه استفاده شده در این قسمت یک ترن هوایی بود که هیجانی مثال نزدنی را توسط Gear VR سامسونگ ایجاد می‌کرد. صندلی‌ها متناسب با محیط شبیه سازی شده، حرکت می‌کردند و این موضوع لذت را برای کاربران دوچندان می‌کرد.samsung-VR-5 samsung-VR-7 samsung-VR-8

 

در سومین قسمت مربوط به Gear VR سامسونگ، دستگاهی قرار گرفته بود که طراحی شبیه به دوچرخه داشت و دوچرخه سواری در کوهستان را برای کاربران شبیه سازی می‌کرد که البته با حرکت‌هایی هم که در طی مسیر ایجاد می‌شد، هیجان را به شدت بالا می‌برد. بر روی همه این هدست‌های واقعیت مجازی هم گوشی تازه معرفی شده گلکسی Note 7 حضور داشت.

samsung-VR-9 samsung-VR-10 samsung-VR-11

 

در بخش دیگری از غرفه سامسونگ دستگاه‌هایی شبیه به جت اسکی قرار گرفته بود که محیط موج سواری در دریا را با هدست واقعیت مجازی Gear VR برای کاربران شبیه سازی می‌کرد. در این بخش علاوه بر حرکت‌ کردن دستگاه، شاهد فن‌هایی برای شبیه سازی باد محیط بودیم که واقعیت مجازی را بیش از پیش برای کاربران ایجاد می‌کرد.

samsung-VR-14 samsung-VR-15 samsung-VR-17

 

خوشبختانه سامسونگ در زمینه تولید هدست‌های واقعیت مجازی بسیار خوب عمل کرده و با بخش‌های اختصاصی که در نمایشگاه IFA برای این نسل از Gear VR تدارک دیده بود، توانست دل بسیاری از بازدیدکنندگان را بدست آورد. Gear VR همراه با تاچ‌پدی که در سمت راست دستگاه به چشم می‌خورد، امکان کنترل بازی‌ و برنامه‌های مخصوص را برای کاربران فراهم آورده است. همچنین برنامه، بازی، کلیپ و تصاویر زیادی برای Gear VR تولید شده و درحال حاضر تعدادشان در حال افزایش است.

در ادامه می‌توانید ویدیو اختصاصی آی‌تی‌رسان از این بخش غرفه سامسونگ در نمایشگاه IFA 2016 را مشاهده کنید:

1 در مورد “تماشا کنید: گزارش اختصاصی آی‌تی‌رسان از بخش واقعیت مجازی سامسونگ در IFA 2016”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH