پلی‌استیشن ۴ پرو با قابلیت پشتیبانی از بازی‌های ۴K رسما معرفی شد

پلی‌استیشن با قابلیت پشتیبانی از بازی‌های ۴K تا قبل از نمایشگاه E3 تقریبا یک راز محسوب میشد، اما سونی امروز از آخرین کنسول خود با این قابلیت پرده‌برداری کرد. این کنسول،‌ پلی‌استیشن ۴ پرو نامیده می‌شود و ۱۰ نوامبر با قیمت ۳۹۹ دلار عرضه می‌شود.

این کنسول از سی‌پی‌یو هشت ‌هسته‌ای x86-64 جگوار AMD، جی‌پی‌یو ۴.۲ ترافلاپی AMD Radeon، سه پورت یو‌اس‌بی، پشتیبانی از وای‌فای ۵ گیگاهرتزی و یک ترابایت هارد دیسک بهره می‌برد. جی‌پی‌یو این کنسول با معماری پولاریس ساخته می‌شود. بنابر گفته‌های سونی، قدرت پردازشی این کنسول دوبرابر PS4 بوده و مشخصا برای تلویزیون‌های UHD و هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن طراحی شده است. اندرو هاوس مدیر پلی‌استیشن می‌گوید:

این کنسول گیمرهای سرسخت و کسانی را هدف قرار داده که یر روی نمایشگرهای با کیفیت سرمایه‌گذاری کرده‌اند. این نمایشگرها پتناسیل‌های زیادی دارند، اگر محتوای مناسب آنها وجود داشته باشد. حتی پلی‌استیشن ۴ قابلیت‌هایی بیشتر از تلویزیون‌های ۱۰۸۰p دارد.

افزایش قدرت کنسول علاوه بر هموار کردن راه بازی‌های ۴K، پشتیبانی از هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن را ممکن می‌کند. این هدست ۲۴ مهرماه عرضه می‌شود. PS4 اولیه توانایی اجرای بازی‌های واقعیت مجازی را خواهد داشت، اما رزولوشن و فریم ریت آن کمتر خواهد بود. برخی از بازی‌های آینده سونی و دیگر توسعه‌دهندگان از امکانات پلی‌استیشن ۴ پرو پشتیبانی می‌کنند. برخی از این عناوین عبارتند از: Call of Duty: Infinite Warfare، Fifa 17 و Horizon: Zero Dawn. سونی همچنین اعلام کرد که برخی از بازی‌های فعلی مانند Uncharted 4 و Middle Earth: Shadow of Mordor، پچ‌هایی دریافت می‌کنند تا بتوانند برخی از قابلیت‌های ۴ پرو را استفاده کنند. اندرو هاوس می‌گوید:

حتی اگر شما تلویزیون HDTV داشته باشید که از ۴K یا HDR پشتیبانی نمی‌کند، پلی‌استیشن ۴ پرو مزیت‌هایی برای شما دارد. همه بازی‌ها با کیفیت ۱۰۸۰p اجرا می‌شوند و در برخی حتی فریم ریت بالاتر می‌رود. اگر شما گیمری هستید که می‌خواهید در خط مقدم نوآوری باشید، پلی‌استیشن ۴ پرو برای شماست.

سونی همچنین اعلام کرده که محتوای ویدیویی ۴K و HDR برای این کنسول ارایه خواهد شد. اپلیکیشن‌های جدید یوتیوب و نتفلیکس که اختصاصی برای کنسول جدید طراحی شده‌اند، در راه هستند و محتوای ۴K نیز با خود به همراه خواهند داشت. هر چند بیزنس اینسایدر گزارش داده که کنسول جدید از دیسک‌های بلوری ۴K پشتیبانی نمی‌کند. ایکس باکس وان S از این نوع دیسک پشتیبانی می‌کند.

۳۷۶۲

پلی‌استیشن ۴ پرو تقریبا یک سال قبل از عرضه نسخه آپدیت شده ایکس باکس وان با عنوان پروژه اسکورپیو عرضه می‌شود. اطلاعات زیادی از کنسول جدید مایکروسافت در دست نیست. اما بر اساس گفته‌های خود مایکروسافت، کنسول جدید به پردازنده هشت هسته‌ای و قدرت گرافیگی ۶ ترافلاپ مجهز بوده و از بازی‌های ۴K پشتیبانی می‌کند. AMD تایید کرده که سخت‌افزار اسکورپیو را تولید می‌کند.

تا بحال تقریبا ۴۳ میلیون پلی‌استیشن ۴ به فروش رسیده، که بسیار بیشتر از ایکس باکس وان مایکروسافت است. سونی گفته که انتظار دارد تا بهار، ۲۰ میلیون نسخه دیگر بفروش برساند. اما موفقیت تضمین شده نیست. کاربران در گذشته نشان داده‌اند که هنگام آپگرید کردن ممکن است به سیستم‌های دیگر روی آورند. اما عرضه پلی‌استیشن ۴ پرو در پاییز امسال به دلیل نزدیکی به فصل تعطیلات، ممکن است برگ برنده سونی باشد. اریک هندلر، تحلیلگر MKM Partners می‌گوید:‌

انتظار می‌رود که فروشگاه‌ها، تلویزیون‌های ۴K را با تخفیف عرضه کنند. این کار خرید کنسول جدید را معقول‌تر می‌کند. قیمت پلی‌استیشن ۴ پرو بسیار جذاب است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH