آیا Nova و Nova Plus می‌توانند آینده هوآوی را روشن‌تر کنند؟

هوآوی، نام شرکتی چینی است که توانسته در عرصه تلفن‌های هوشمند بسیار قوی ظاهر شود و پس از دو غول بزرگ در این زمینه، یعنی اپل و سامسونگ، در جایگاه سوم بایستد. این کمپانی با تولید تلفن‌های هوشمند پایین، میان و بالارده، در حال افزایش طرفداران خود است. در نمایشگاه IFA امسال که در برلین برگزار شد، شرکت هوآوی دو تلفن هوشمند جدید با نام‌های Nova و Nova Plus را معرفی نمود. این دو اسمارت‌فون آمده‌اند تا بازار گجت‌های میان‌رده را هدف قرار دهند. اما آیا واقعا در این سطح و رده هستند و می‌توانند با سایر محصولات در این عرصه به رقابت بپردازند؟

شاید تعداد کمی از افراد روی موفقیت هوآوی حساب باز کرده و حاضر به شرط بندی در این مورد باشند. در طی سال‌های اخیر، کمپانی هوآوی با تولید محصولاتی با کیفیت و نسبتا ارزان قیمت توانست پیشرفت قابل ملاحظه‌ای کند. بر اساس اعلام وبسایت هوآوی، سود حاصل از فروش محصولات این شرکت در شش ماهه اول سال جاری حدودا ۴۰ درصد بیشتر از سال گذشته است. پرچمدار هوآوی با نام P9 توانسته بخش زیادی از این موفقیت را نصیب خود کند که البته این موفقیت از زمان تولید P8 استارت زده شد و در P9 به اوج خود رسید.

P9 هوآوی یک تلفن هوشمند رده‌بالا و پرچمدار است که دارای زبان طراحی مخصوص به خود بوده و با بهره‌گیری از دوربین دوگانه در پشت، جزء دیوایس‌های خاص میان سایر رقبا به نظر می‌رسد. همچنین مشخصات سخت‌افزاری آن نیز بسیار قدرتمند بوده و هوآوی در این زمینه، هیچگونه خیانتی به پرچمدار خود نکرده است. در واقع P9 هوآوی را می‌توان یک تلفن هوشمند همه چیز تمام به شمار آورد.

huawei-p9-plus-8000

نوآوری، یکی از کلیدهای موفقیت کمپانی هوآوی به شمار می‌رود. در کنار آن، شرکت هوآوی همکاری‌های خوبی با کمپانی‌های Leica و Harman/Kardon برای تولید P9 و MediaPad M3 آغاز کرده است.

Nova و Nova Plus: دو از راه رسیده

در نمایشگاه IFA امسال در برلین، هوآوی از ساعت هوشمند و نسل دوم Mate S خود رونمایی نکرد. اما در عوض، دو دیوایسی را معرفی کرد که توجه بسیاری از افراد حاضر در نمایشگاه را به خود جلب نمود.

هر دو تلفن هوشمند دارای طراحی سطح بالایی بوده و کلیه قطعات سخت‌افزاری، درون یک بدنه فلزی قرار گرفته‌اند. چیزی که باعث تفاوت این دو دیوایس می‌شود، دوربین پشت، ظرفیت باطری و سایز صفحه نمایش است. هوآوی در هر دو دیوایس، تمرکز خود را بر روی کیفیت عکاسی گذاشته و با دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی، علاقمندان به عکس‌های سلفی را به سمت خود خواهد کشاند.

huawei-nova-8

در ماه‌های اخیر، بسیاری از کمپانی‌های تولید کننده تلفن‌های هوشمند سعی کرده‌اند تا با بالا بردن مشخصات دوربین تلفن‌های هوشمند خود، قدرت آنها در عکاسی در فضاهای تاریک را بالا ببرند. هوآوی نیز از این قاعده مستثنی نیست و این قابلیت را در محصولات جدید خود از یاد نبرده است.

رقابت

هوآوی با تولید Nova، پای به رقابت سختی با شرکت وان پلاس گذاشته است. چرا که وان پلاس ۳ با همان قیمت Nova، یعنی ۳۹۹ دلار عرضه می‌شود. در یک طرف پردازنده Snapdragon 820 با قابلیت پشتیبانی از ۶ گیگابایت رم و حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی را داریم و در طرف دیگر، پردازنده Snapdragon 625 با امکان پشتیبانی از ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی قرار گرفته است. قیمت معادل برای دو دستگاهی که توسط دو شرکت مختلف تولید شده‌اند.

honor-8

هوآوی به مانند گوگل، محصولات خود را متنوع و در دو مدل مختلف عرضه می‌کند. این کمپانی چینی معمولا محصولات میان‌رده خود را تحت برند Honor به تولید می‌رساند. البته می‌توان Honor و Huawei را دو برند مستقل دانست که با دو هدف جداگانه نیز در حال فعالیت هستند.

نظر شما در مورد کمپانی هوآوی چیست؟ آیا از فعالیت این کمپانی و تولید تلفن‌های هوشمند میان‌رده توسط این شرکت چینی راضی هستید؟

1 در مورد “آیا Nova و Nova Plus می‌توانند آینده هوآوی را روشن‌تر کنند؟”

  1. فوق العادس
    من که دوساله از HONOR 6 استفاده میکنم واقعا هم راضیم…
    به همه هم برند HONOR رو پیشنهاد میدم
    امیدوارم NOVA هم مثل انر خوب باشه هرچند که یه برند نیست

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH