تبانی ال‌جی و سامسونگ برای پایین نگه‌داشتن دستمزدها!

سامسونگ و ال‌جی را بیشتر به دلیل اسمارت‌فون‌هایشان می‌شناسند. اما این دو غول کره‌ای در زمینه‌های دیگر تکنولوژی فعال بوده و با یکدیگر رقابت زیادی دارند. حال هر دو شرکت متهم شده‌اند که با هم تبانی کرده تا کارمندان یکدیگر را استخدام نکنند و به این وسیله، دستمزدها را پایین نگه دارند.

یک مدیر فروش سابق ال‌جی این شرکت را متهم کرده قرارداد طولانی مدت ال‌جی و سامسونگ عنوان می‌کند که این دو شرکت حق استخدام کارمندان یکدیگر را ندارند. مدیران هر دو شرکت نیز شامل این قرارداد می‌شوند. این قرارداد به حداقل سال ۲۰۰۵ بر می‌گردد و رقابت بین آنها را از بین برده است. فرهنگ مشابه ال‌جی و سامسونگ باعث شده که کارمندان شرکت رقیب به اهدافی خوب برای استخدام تبدیل شوند.

این شکایت که به دادگاه فدرال در سان خوزه کالیفرنیا تقدیم شده، یک سال بعد از جریمه اپل و گوگل با دلیل مشابه است. جو ساوری که وکیل شاکیان پرونده اپل-گوگل بود، اکنون وکیل اصلی این شکایت است که هزاران نفر از کارمندان ال‌جی و سامسونگ در ایالات متحده را شامل می‌شود. آقای فراست یکی از وکلایی که اینگونه شکایات را پیگیری می‌کند: «اثر این توافق دوجانبه به دلیل فرهنگ مشابه ال‌جی و سامسونگ و حوزه‌های مختلفی که این دو شرکت فعال هستند، بیشتر می‌شود. اگر این توافق وجود نداشت، کارمندان ال‌جی به هدفی مطلوب برای سامسونک تبدیل می‌شدند. بر عکس قضیه نیز صادق است.»

سخنگویان ال‌جی و سامسونگ از اظهارنظر در این مورد خودداری کرده‌اند.

1 در مورد “تبانی ال‌جی و سامسونگ برای پایین نگه‌داشتن دستمزدها!”

  1. این اتفاق در این ایران هم وجود دارد و به شکلی بسیار بدتر… بنده مدیری بودم که ۶ سال در یکی از این ۲ شرکت خوش درخشید اما با این توافقنامه سری و دو سویه هرگز امکان بالاتر بردن پیشنهاد مالی رو نداشتم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH