یازده ماه پس از انتشار:‌ اندروید مارشمالو ۱۸.۷ درصد دستگاه‌های اندرویدی را تصاحب کرد

گزارش ماهانه پلتفرم اندروید از میزان استقبال کاربران از نسخه‌های مختلف اندروید حکایت دارد. این اطلاعات طی هفت روز از پنجم سپتامبر جمع‌آوری‌شده است. همان‌طور که می‌توان پیش‌بینی کرد، نسخه‌های قبلی در حال کاهش سهم‌شان هستند (نسخه ۲.۲ Froyo با ۰.۱ درصد پایان بقا).

یازده ماه پس از انتشار رسمی اندروید ۶.۰ مارشمالو کم‌کم این نسخه از اندروید نیز جایگاه خود را در میان کاربران پیداکرده و ۱.۹ درصد نسبت به ماه گذشته و به ترتیب ۲.۹ درصد،۲.۶ درصد و ۳.۲ درصد نسبت به ماه‌های قبل رشد داشته و بر روی ۱۸.۷ درصد دستگاه‌های اندرویدی نصب‌شده است.

هم‌چنین اندروید جلی بین (نسخه‌های ۴.۱, ۴.۲ و ۴.۳) برای اولین باربر روی ۱۵.۶ درصد دستگاه‌های اندرویدی نصب‌شده است.

اما در این میان نسخه ۴.۴ یعنی اندروید کیت کت با افت کاربر مواجه بوده و از ۲۹.۲ درصد به ۲۷.۷ درصد رسیده است. نسخه ۵.۱ اندروید آب‌نبات‌چوبی نیز کم‌کم از اندروید کیت کت فاصله گرفته، چراکه کاربران این نسخه از اندروید از ۰.۵ درصد به ۲۱.۹ درصد رسیده است اما نسخه ۵.۰ با افت یک‌درصدی مواجه بوده است.

۳a480844-90ee-4329-8d39-bbdc0bba1cad

بااین‌حال دو نسخه اندروید آب‌نبات‌چوبی مجموعا ۳۵ درصد از دستگاه‌های اندرویدی را تصاحب کرده و دو برابر اندروید مارشمالو کاربر دارد.

اما نسخه تازه‌نفس اندروید نوقا ۷.۰ نیز هنوز به میزان کاربری نرسیده تا در جدول آمار و ارقام گوگل مورد بررسی قرار بگیرد و نسخه‌های اندرویدی که کم‌تر از ۰.۱ درصد کاربر دارند، در جدول آنالیز گوگل قرار نمی‌گیرند. حال باید دید چقدر طول می‌کشد تا اندروید نوقا نیز جایگاه خود را در میان کاربران پیدا کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH