این ۳ گوشی موبایل را از بازار نخرید!

هر کدام از ما برای انتخاب و خرید یک گوشی هوشمند دلایلی داریم و متناسب با هزینه‌ای که برای خرید در نظر گرفته‌ایم و با توجه به معیارهایی مانند ظاهر، برند، مشخصات سخت‌افزاری و نرم افزاری، دوربین و… به انتخاب آن اقدام می‌کنیم؛ بنابراین قیمت نقش اساسی در تعیین مشخصات دستگاه دارد و اگر بتوانیم با هزینه کمتر، مشخصات بهتری بدست آوریم، موفق به یک خرید منطقی و مناسب شده‌ایم.

روال رایج در مشاوره های خرید آی‌تی‌رسان، معرفی گجت‌هایی است که نسبت به قیمت خود از ویژگی‌های خوبی برخوردارند؛ اما این بار می‌خواهیم آن دسته از گوشی‌هایی را معرفی کنیم که در برابر بهای پرداختی، مشخصات خوبی ندارند، یا به عبارت دیگر ارزش خرید آن‌ها بالا نیست؛ لازم به یادآوری است که هنگام خواندن این مقاله به تاریخ انتشار آن دقت کنید؛ ممکن است گوشی‌هایی در این فهرست باشند که بعدها ارزش خرید بالایی پیدا کنند، اما در حال حاضر این سه گوشی موبایل را از بازار نخرید:

سونی اکسپریا X

sony-xperia-x-review-colours-uk

سونی پس از ناکامی‌های بسیار، تصمیم به ایجاد تحول و تغییر در سبک طراحی محصولات جدید خود گرفت و اکسپریا X، اولین حاصل طراحی جدید این کمپانی محسوب می‌شود که پس از پایان تولید سری‌های Z و M راهی بازار شده است. البته پرچم‌دار کنونی سونی در این سری، اکسپریا X performance بوده و گوشی مورد نظر ما در واقع میان رده به شمار می‌رود که مشخصات سخت‌افزاری آن هم این ادعا را تایید می‌کند. اکسپریا X در کنار ظاهر دوست داشتنی خود از مشخصات سخت‌افزاری مناسب و دوربین قدرتمندی هم برخوردار است، اما قیمتی در حدود ۱.۶ میلیون تومان، تمامی خوبی‌های آن را زیر سوال می‌برد! میان‌رده‌ای با قیمت یک پرچم‌دار! در واقع این گوشی فعلا ارزش خرید ندارد.

ایسوس ZenFone Zoom

zenfone_zoom_hero-820x420

تمرکز یک گوشی موبایل در بخش دوربین می‌تواند از امتیازات آن محسوب شود، البته در صورتی‌ که نتیجه مطلوبی هم از این تمرکز بدست آید. دوربین ZenFone Zoom قابلیت‌هایی مانند زوم اپتیکال ۳ برابر و گشودگی دیافراگم متغیر دارد، در حالی که از لحاظ نتیجه عکاسی، بخصوص در نور کم در شمار بهترین‌ها قرار نمی‌گیرد. از دوربین که بگذریم، قدرت سخت افزاری این دستگاه مناسب به نظر می‌رسد اما با توجه به استفاده از  پردازنده اینتل، بعید است که برتر از رقیبان خود باشد. با این وجود، آیا حاضرید ۱.۶ میلیون تومان برای خرید دستگاهی میان‌رده، بزرگ، سنگین و نه چندان زیبا بپردازید؟ در صورتی که انتخاب‌های بسیار بهتری در همین محدوده قیمت وجود دارند؟

ال‌جی X cam

maxresdefault-1

ال‌جی X cam از ظاهر بسیار زیبا و دوربین دوگانه برخوردار است، اما نباید انتظار عملکردی در حد G5 را از دوربین آن داشته باشید. دوربین این گوشی برخلاف آن چه به نظر می‌رسد یک نمونه کاملا معمولی است! همچنین با توجه به عملکرد باتری نامناسب و پردازنده ۱.۱ گیگاهرتزی مدیاتک این گوشی میان‌رده، پرداخت مبلغ ۹۰۰ هزار تومان برای آن منطقی به نظر نمی‌رسد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH