سامسونگ ممکن است در گلکسی S8 از چیپست Exynos 8895 استفاده کند

اخیرا یکی از مسئولان سامسونگ به دلیل تلاش برای دزدیدن اسرار این شرکت در مورد پردازنده‌های ۱۰ نانومتری و ۱۴ نانومتری توسط پلیس کره جنوبی دستگیر شد. گزارش‌هایی که فرد مذکور قصد سرقت داشت، نشان میداد که سامسونگ در حال برنامه‌ریزی برای استفاده از چیپست‌های ۱۰ نانومتری Exynos در گلکسی S8 است. حال اخبار جدید اطلاعات بیشتری از چیپست‌های جدید Exynos به ما می‌دهد.
بنابر اخبار رسیده، گلکسی S8 از چیپست Exynos 8895 و جی‌پی‌یو Mali-G71 متعلق به شرکت ARM استفاده می‌کند. Exynos 8895 با معماری ۱۰ نانومتری ساخته می‌شود و مصرف انرژی کمتری نسبت به اسنپدراگون دارد، بگونه‌ای در تست‌های آزمایشگاهی، مصرف انرژی Exynos 8895 در فرکانس ۴ گیگاهرتز برابر با مصرف انرژی اسنپدراگون ۸۳۰ در فرکانس ۳.۶ گیگاهرتز بوده است.

جی‌پی‌یو جدید ۱.۸ مرتبه قدرتمندتر از جی‌پی‌یو Mali-T880 MP12 است که در چیپست Exynos 8890 گلکسی S7 استفاده می‌شود. بعلاوه، بنابر گزارش GFXBench، این جی‌پی‌یو از جی‌پی‌یو استفاده شده در اسنپدراگون ۸۳۰ قدرتمندتر است. جی‌پی‌یو Mali-G71 اولین محصولی است که از معماری Bifrost استفاده می‌کند. این به Mali-G71 اجازه می‌دهد که گرافیک پیشرفته را پشتیبانی کرده و ۴K رده بالا و واقعیت مجازی را برای کاربران ارایه کند.

شاخصه مهم یک جی‌پی‌یو رده بالا برای موبایل این است که بتواند بدون مصرف انرژی زیاد و داغ کردن دستگاه، محاسبات زیادی را انجام دهد. Mali-G71 چنین قابلیتی را داراست. Mali-G71 از API‌های وولکان، OpenGL ES 3.2، GPU Compute و Android RenderScript پشتیبانی می‌کند. این جی‌پی‌یو که با معماری ۱۶ نانومتری ساخته می‌شود، قادر است در فرکانس ۸۵۰ مگاهرتز توان عملیاتی ۲۷.۲ Gpix/s را از خود نشان دهد که این میزان دو برابر جی‌پی‌یو Mali-T880 در فرکانس مشابه است. البته باید دید که سامسونگ از چه فرکانسی استفاده می‌کند. Mali-G71 می‌تواند از یک تا ۳۲ هسته استفاده کرده و ۲۰ درصد مصرف انرژی بهتر، ۴۰ درصد چگالی عملکرد بهتر و ۲۰ درصد پهنای حافظه بیشتری نسبت به Mali-T880 در شرایط مشابه داشته باشد. اخبار پیشین حکایت از آن دارد که سامسونگ ممکن است در گلکسی S8 و S8 edge از نمایشگر ۴K کامل استفاده کند تا تجربه واقعیت مجازی خوبی برای کاربران فراهم کند. شکل زیر اطلاعات بیشتری از معماری Mali-G71 را در اختیار شما قرار می‌دهد.

mali-g71-chip-diagram-lg

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH