نگاه نزدیک و اختصاصی آی‌تی‌رسان به آی‌فون ۷ و ۷ پلاس

همانطور که اطلاع دارید، چندی پیش اپل از دو محصول جدید با نام‌های آیفون ۷ و ۷ پلاس رونمایی کرد. امروز در آی‌تی‌رسان قصد داریم تا نگاهی نزدیک به آیفون ۷ و ۷ پلاس داشته باشیم. با ما همراه باشید.

طراحی

در ابتدای امر و به محض ملاقات با گوشی، به ظاهر آن برمی‌خوریم. دو رنگ جدید و شیک به آیفون‌ها اضافه شده است. اپل در آیفون ۷ و ۷ پلاس تصمیم گرفته تا رنگ خاکستری فضایی (Space Gray) را حذف و به جای آن، دو رنگ بلک (Black) و جت بلک (Jet Black) را اضافه کند. رنگ دوم که فوق‌العاده براق و زیبا است، تا اینجا به عنوان رنگ پرفروش و مورد علاقه کاربران به ثبت رسیده و موجودی آن، زودتر از چهار رنگ دیگر به پایان رسید.

new-colors

اما آیفون ۷ در مبحث طراحی، تا حدود بسیار زیادی به برادران پیشین خود، یعنی ۶ و ۶ اس شباهت دارد. اپل در طراحی آیفون‌های خود به یک استاندارد رسیده است و خوشبختانه این طرح، چیزی مورد نیاز کاربران هست و ظاهرا برای دومین سال پیاپی، تغییر در آن حاصل نشده و به همان سبک و سیاق پیشین با لبه‌های نیم دایره‌ای و البته بدون خطوط آنتن در پشت، خودنمایی می‌کند. هنگام رونمایی از آیفون ۶، بسیاری از کاربران در مورد خطوط آنتن قرار گرفته در پشت بدنه دیوایس اظهار نارضایتی کردند. اما طراحان اپل همان طرح را مجددا بر روی ۶ اس نیز آوردند و این باعث شد تا شکایت‌های کاربران بیش از پیش ادامه پیدا کند تا در نهایت در آیفون ۷، این ناراحتی‌ها نتیجه داد و طراحان آیفون تصمیم گرفتند تا این خطوط را از پشت بدنه دستگاه حذف نمایند.

antena-lines

اما تغییر دیگری که در پشت بدنه به چشم می‌خورد، تغییر حالت دوربین است. دیگر خبری از آن حلقه زیبا دور دوربین نیست و به جای آن، فضای اطراف دوربین دستگاه از جنس بدنه و به سمت بیرون کشیده شده است. البته این قضیه در آیفون ۷ پلاس تا حدود زیادی متفاوت است. چرا که این تلفن هوشمند به دوربین دوگانه مجهز شده و نوع طراحی قسمت دوربین آن با ۷ کمی متفاوت است. اپل در این قسمت، تفاوت زیادی بین دو پرچمدار خود قائل شده است و با قرار دادن دوربین دوگانه در آیفون ۷ پلاس، ویژگی‌های خاصی را به آن اهدا کرده است. سنسور لرزشگیر نوری در هر دو آیفون نیز قرار گرفته و این موضوع بین آنها مشترک است.

iphone7-cameras

در نمای جلوی دستگاه نیز شاهد تغییراتی هستیم که یکی از آنها، دکمه هوم است. اپل در آخرین نسل از مکبوک‌های خود، چیزی شبیه به لمس سه‌بعدی را به آنها اضافه کرد. به این معنی که دیگر خبری از کلیک کردن روی ترکپد نیست و این قطعه سخت‌افزاری، بر حسب میزان فشار انگشت شما بر روی خود، عملکردهای متفاوتی را انجام می‌دهد. این تکنولوژی به دکمه هوم آیفون ۷ و نسخه پلاس نیز آمده است. به این ترتیب دکمه هوم دستگاه دیگر فیزیکی نیست و امکان کلیک کردن را ندارد و به جای آن، حساس به فشار انگشت کاربر است. به این ترتیب بر حسب میزان فشار خود بر روی این دکمه، می‌توانید انتظار واکنش متفاوتی را از آیفون ۷ انتظار داشته باشید.

iphone7-home-button

تغییر دیگر در قسمت جلویی آیفون ۷ نسخه پلاس، بهبود دوربین جلویی دستگاه است. اپل در نهایت تصمیم گرفت تا دوربین جلویی آیفون‌های خود را تغییر دهد و آن را به ۷ مگاپیکسل برساند. به این ترتیب علاقمندان به سلفی، می‌توانند تصاویر با کیفیت‌تری را شکار کرده و لذت بیشتری را نصیب خود کند.

وقتی در اطراف آیفون ۷ و نسخه پلاس چرخ بزنیم، متوجه اتفاقی خاص می‌شویم! برای بیان مختصر این اتفاق، می‌توانیم جمله ” خداحافظ جک ۳.۵ میلیمتری هدفون” را بر زبان آوریم! اپل در طراحی آیفون ۷، تصمیم گرفته تا جک ۳.۵ میلیمتری هدفون را حذف نماید و هدفون‌های خود را مجهز به پورت لایتنینگ کند. برای اولین بار نیز یک تبدیل لایتنینگ به پورت ۳.۵ میلیمتری در جعبه آیفون قرار می‌گیرد که پیش از این، خبری از آن نبود. اما اپل برای کسانی که مایل هستند در هنگام شارژ دیوایس، از هدفون استفاده کنند نیز تدابیری را اندیشیده است. هدفون‌های وایرلس جدید اپل، چاره کار است. البته باید بگوییم که این هدفون‌های بی‌سیم در جعبه آیفون ۷ وجود ندارد و به صورت جداگانه به فروش می‌رسد.

iphone7-no-headphone-jack

اما آخرین مبحث در قسمت طراحی را می‌توان مجهز شدن هر دو آیفون به امکان ضدآب و ضد گردوغبار دانست. اپل در این زمینه موفق شده تا گواهی IP67 را برای دو پرچمدار خود دریافت کند. در این گواهی ذکر شده که شما می‌توانید از این دیوایس در عمق یک متری به مدت نیم ساعت استفاده نمایید. اما در تست‌های مختلفی که انجام گرفته و در رسانه‌ها منتشر شده است، آیفون‌ها حداقل ۸ ساعت در داخل آب دوام آورده و پس از بیرون آوردن، بدون مشکل به کار خود ادامه دادند.

سخت‌افزار

از ظاهر این دو دیوایس که بگذریم، می‌توانیم به سراغ مشخصات سخت‌افزاری داخلی آنها برویم. پردازنده جدید قرار گرفته بر روی آیفون‌های ۷ و نسخه پلاس، A10 Fusion نامگذاری شده است و به گفته اپل، ۱.۵ برابر در مقابل آیفون ۶ اس و ۲ برابر سریعتر از آیفون ۶ اس است. در قسمت گرافیک نیز این موضوع صادق است.

باطری دستگاه در مقایسه با نسخه قبل، آنچنان که باید و شاید تغییراتی نداشته است. آیفون ۷ در مقایسه با آیفون ۶ اس حدودا دو ساعت بیشتر و آیفون ۷ پلاس در مقایسه با ۶ اس پلاس، تقریبا یک ساعت بیشتر دوام می‌آورد. اما این مقدار به نظر نمی‌رسد که کاربران را راضی نگه دارد.

iphone7-battery

اپل در قسمت حافظه دستگاه نیز تغییراتی را به وجود آورده است. مدل پایه آیفون‌ها از ۱۶ گیگابایت به ۳۲ گیگابایت افزایش یافته و دیگر خبری از نسخه ۱۶ گیگابایتی نیست. در کنار آن، نسخه ۶۴ گیگابایتی حذف شده و حافظه ۲۵۶ گیگابایتی اضافه شده است. به این ترتیب حافظه‌های آیفون ۷ و ۷ پلاس عبارت است از ۳۲، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت. با اضافه شدن نسخه ۲۵۶ گیگابایت، به نظر نمی‌رسد که دیگر مشکلی برای کاربران در زمینه حافظه وجود داشته باشد و همچنین کمبود درگاه کارت حافظه نیست حس نمی‌شود.

اپل در قسمت صفحه نمایش، همچنان بر روی کیفیت Retina HD پافشاری کرده است. اما کیفیت صفحه نمایش آیفون ۷ نسبت به نسخه پیشین، بهبودهایی را به خود می‌بیند. رنگ‌های منتشر شده از صفحه نمایش آیفون ۷ به رنگ‌های واقعی شباهت بیشتری پیدا کرده است و عمق رنگی آن افزایش زیادی دارد. اپل می‌گوید که آیفون ۷، از رنگ‌هایی که استفاده می‌کند که به صورت استاندارد، در صنعت سینما و فیلم‌سازی شاهد آن هستیم. همچنین در مقایسه با آیفون ۶ اس، صفحه نمایش آیفون ۷ حدودا ۲۵ درصد روشن‌تر است که این موضوع کمک می‌کند تا محیط بیرون و زیر نور آفتاب، راحت‌تر بتوانید با دیوایس کار کنید. اما تغییری در سایز و رزولوشن صفحه نمایش رخ نداده و رزولوشن دو آیفون به ترتیب عبارت است از ۱۳۳۴ * ۷۵۰ و ۱۹۲۰ * ۱۰۸۰. در قسمت لمس سه‌بعدی، اپل می‌گوید که تغییراتی صورت گرفته و صفحه نمایش دیوایس از این لحاظ، بازطراحی شده است تا پاسخ سریعتر و بهتری به کاربر بدهد. همچنین لرزاننده دستگاه نیز عملکرد بهتری نسبت به قبل داشته و حس بهتری را به کاربر انتقال می‌دهد.

iphone7-display

آیفون ۷ برای اولین بار در میان نسخه‌های پیشین، از امکان صدای استریو برخوردار شده است. اپل در طراحی این آیفون، از اسپیکرهایی در قسمت بالایی دستگاه نیز استفاده کرده است تا علاوه بر پخش صدای بلندتر (دو برابر آیفون ۶ اس)، کیفیت استریو را برای کاربران به ارمغان آورد.

2 در مورد “نگاه نزدیک و اختصاصی آی‌تی‌رسان به آی‌فون ۷ و ۷ پلاس”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH