چگونه می‌توان از به روز رسانی خودکار برنامه‌ها توسط پلی‌استور جلوگیری کرد؟!

شاید برای شما هم پیش آمده که وقتی به شبکه اینترنت Wi-Fi یا دیتا تلفن همراه‌تان متصل می‌شوید، برنامه‌های نصب شده بر روی دستگاه شما از طرف پلی استور، به‌روزرسانی می‌شوند. این قضیه، به دلیل مصرف ترافیک اینترنت شما، می‌تواند عصبانیت‌تان را بر انگیزد! در این مقاله قصد داریم روشی را آموزش دهیم که قادر باشید با بهره گیری از آن، به‌روزرسانی نرم افزارها را از طریق پلی استور کنترل کنید.

به صورت پیش فرض، اپلیکیشن‌هایی که از فروشگاه گوگل دانلود شده و بر روی گوشی نصب گردیده‌اند، برای بهبود عملکرد کلی برنامه می‌توانند به صورت مستقیم از طریق پلی استور به‌روزرسانی شوند. اما این امر ممکن است شما را با مشکلاتی از قبیل کاهش سرعت تلفن هوشمند یا تبلت در اثر کاهش میزان ظرفیت حافظه داخلی و یا همچنین مصرف ترافیک اینترنت مواجه سازد. اینجاست که آپدیت کردن برنامه‌ها به صورت دستی، خواهد توانست از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری نماید.

androidpit-galaxy-s6-notifications-app-update-w782

چگونه به‌روزرسانی خودکار برنامه‌ها را متوقف کنیم؟

۱- پلی استور را اجرا کرده و با سوایپ کردن صفحه، وارد منو تنظیمات شوید.

۲- پس از انتخاب این گزینه، می‌توانید وارد قسمت “Auto Update Apps” شوید.

۳- در این بخش، سه پارامتر مخلتف برای شما به نمایش در خواهد آمد و می‌توانید هر زمان که نیاز به تغییر آن‌ها داشته باشید، موارد موجود را از حالت پیش فرض خارج کرده و کاربری آن گزینه‌ها را طبق نظر خودتان تنظیم نمایید.

۴- مواردی که در هنگام باز کردن این بخش به شما نمایش داده خواهند شد عبارت است از:

  • Do not auto-update apps
  • Auto-update apps at any time. Data charges may apply
  • Auto-update apps over Wi-Fi only

به صورت پیش فرض، گزینه دوم انتخاب شده است. در صورتی که می‌خواهید همه عملیات را دستی انجام دهید، باید گزینه اول را انتخاب نمایید.

androidpit-google-play-settings-auto-update-apps-never-w782

چگونه عملیات به‌روزرسانی برنامه‌ها را به صورت دستی انجام دهیم؟

اگر شما تمایل داشته باشید که پلی استور برنامه‌های شما را خودکار آپدیت نکند، مجبور خواهید بود که همه اپلیکیشن‌ها را به صورت دستی به‌روزرسانی نمایید. برای انجام این کار، وارد بخش “My Apps&Gmaes” شوید تا لیستی از برنامه‌ها و بازی‌های موجود بر روی دستگاه به شما نشان داده شود.

برنامه‌های موجود به دو دسته تقسیم می‌شوند. در یک گروه آن دسته از اپلیکیشن‌هایی قرار گرفته‌اند که نیاز به به‌روزرسانی دارند و در گروهی دیگر، برنامه‌هایی هستند که نیازی به نصب آپدیت ندارند. با انتخاب نرم افزارهایی که در لیست بالایی قرار گرفته‌اند، خواهید توانست آن‌ها را به صورت مجزا آپدیت کنید.

androidpit-google-play-update-my-apps-w782

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH