اسپاتیفای قصد خرید ساندکلاد را دارد

اسپاتیفای برای خرید ساندکلاد در حال مذاکره با این شرکت است. این در حالی اتفاق می‌افتد که رقابت با اپل برای کنترل آینده موسیقی دیجیتال شدت می‌گیرد. ساندکلاد که در ماه ژوئن، ۱۰۰ میلیون سرمایه‌گذاری جذب کرد، ارزشی معادل ۷۰۰ میلیون دلار دارد. هنوز مشخص نیست که اسپاتیفای حاضر است چه میزان برای این شرکت مستقر در برلین بپردازد. حتی ممکن است مذاکرات این دو شرکت به شکست بینجامد. اما مذاکرات در مراحل پیشرفته‌ای است.

مذاکرات اسپاتیفای و ساندکلاد که دو شرکت تکنولوزیک بزرگ اروپا هستند، در زمانی اتفاق می‌افتد که غول‌های سیلیکون ولی مانند آمازون و اپل سرویس موسیقی خود را راه‌اندازی کرده‌اند و بازیگران مستقل را وادار کرده‌اند که جایگاه خود را در بازار مستحکم کنند. اسپاتیفای در حال حاضر ۴۰ میلیون مشترک پولی دارد و سرویس موسیقی اپل، ۱۷ میلیون کاربر دارد. اسپاتیفای و ساندکلاد از اظهارنظر در این مورد خودداری کرده‌اند.

با وجود ۲۰۰ میلیون کاربر و ۱۳۵ میلیون قطعه موسیقی و پادکست، ساندکلاد هیچ‌گاه سودی نداشته است. این شرکت در سال ۲۰۱۴، ۳۹ میلیون یورو ضرر داد و تنها توانست ۱۷ میلیون یورو درآمد داشته باشد. این استارتاپ مستقر در برلین، از آن زمان گزارشی از درآمد خود ارایه نمی‌کند. ساندکلاد تا زمانی که به عرضه سرویس پولی ولی با قیمت کمتر فکر می‌کرد، تهدیدی برای دیگر شرکت‌ها محسوب می‌شد. اما پس از اینکه این فکر را رها کرد و سرویس پولی خود را با قیمت معمول عرضه کرد،‌ شانس هرگونه موفقیت به صورت شرکتی مستقل از بین رفت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH