کاهش ۱۵ تا ۲۵ درصدی فروش اپل واچ در سال ۲۰۱۶!

یکی از تحلیلگران صاحب‌نام با نام مینگ‌چی کو در نامه‌ای به سرمایه‌گذاران خبر از کاهش فروش ۱۵ تا ۲۵ درصدی اپل واچ داده است. کو قبلا تخمین زده بود که بین ۱۰ تا ۱۰.۵ میلیون اپل واچ تا آخر سال ۲۰۱۶ فروخته می‌شود. اما تخمین‌های فعلی او حکایت از فروش ۸.۵ تا ۹ میلیون واحد اپل واچ دارد. این اعداد متعلق به هر دو سری اپل واچ است.

کو تخمین‌های خود را برای فروش اپل واچ ۲ تا ۱۰ درصد افزایش داده است. اما این افزایش باعث نمی‌شود که کاهش فروش کلی اپل واچ جبران شود. تخمین زده می‌شود که اپل در سال گذشته و تنها ۸ ماه پس از معرفی اپل واچ، ۱۰.۴ میلیون واحد از این ساعت هوشمند را فروخته است. اگر تخمین‌های کو درست باشد، پس بنظر می‌رسد که فروش اپل واچ ۱۹ درصد کاهش داشته باشد.

بر اساس گفته‌های کو، این کاهش فروش چندین عامل دارد. برخی از این عوامل عبارتند از: نبود اپلیکیشن‌های کافی، عمر باتری کم و وابستگی شدید به آیفون. کو می‌گوید:‌

این نشان می‌دهد که فروش سری جدید اپل واچ ناشی از خرید طرفداران سرسخت اپل در آمریکا، جایگزینی برای نسل اول و بازار مخصوص است و نه ناشی از بازار مصرف عمومی.

کو معتقد است که همکاری اپل با برندهایی همچون نایک و هرمس بتواند تاثیر مثبتی بر فروش اپل واچ داشته باشد. فیت‌بیت کماکان بزرگترین سازنده گجت‌های پوشیدنی است و حتی با وجود معرفی اپل واچ، فروشی روزافزون دارد. تخمین‌های کو نشان می‌دهد که هنوز کاربران عادی تمایلی به استفاده از ساعت‌های هوشمند ندارند. گرچه اپل واچ قابلیت‌های خوبی دارد، اما محصولات سلامتی فیت‌بیت علی‌رغم سادگی، همان کارها را با بازدهی بیشتری انجام می‌دهند. کو می‌گوید:

ما معتقدیم که محصولات فیت‌بیت را از نظر کاربردهای مینیمالیستی و طراحی عالی می‌توان به آیپاد تشبیه کرد.

 

4 در مورد “کاهش ۱۵ تا ۲۵ درصدی فروش اپل واچ در سال ۲۰۱۶!”

  1. من خودم اپلی هستم
    اما اپل داره یکمی کم کاری میکنه ساعت شرکت سامسونگ رو ببین
    ساعت اپل رو ببین

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH