پرچمدار اندرویدی نوکیا با بدنه فلزی و نمایشگر ۲K در راه است

چند روز پیش شاهد یک دستگاه مرموز از نوکیا با سیستم‌عامل اندروید نوقا ۷.۰ در بنچمارک Geekbench بودیم که به پردازنده کوالکام اسنپدراگون ۴۳۰ و ۳ گیگابایت رم مجهز بود، البته همانطور که از این مشخصات معلوم است با یک دستگاه پرچمدار روبرو نیستیم ولی به‌هرحال از حرکت جدید این شرکت فنلاندی در صنعت گوشی‌های هوشمند خوشحال هستیم.

درحال‌ حاضر اطلاعات مربوط به یک گوشی پرچمدار با نام نوکیا P1 منتشر شده که در دو نسخه مختلف و نمایشگری با رزولوشن ۲K عرضه خواهند شد. ما برای اولین‌بار در چند ماه گذشته با این دستگاه و رندر آن آشنا شدیم، در شایعه مربوطه به معرفی چند گوشی هوشمند و تبلت توسط نوکیا تا پایان سال میلادی اشاره شده بود که در میان ‌آن‌ها دو دستگاه با پردازنده کوالکام اسنپدراگون ۸۲۰ نیز وجود داشت.

براساس گزارشات جدید منتشر شده از سوی یک منبع چینی، نوکیا P1 در دو نسخه با انداره‌های مختلف نمایشگر و رزولوشنی بهتر از اچ‌دی معرفی خواهد شد، منطقی به‌نظر می‌رسد که آن را گوشی پرچمدار فاش شده در شایعه بالا بدانیم. به گفته وبلاگ چینی Anzhuo، این گوشی هوشمند مرحله تولید نمونه اولیه را طی می‌کند و همچنین ادعا شده که نوکیا P1 همانند بسیاری از دستگاه‌های دیگر مانند گلکسی S7 از IP68 پشتیبانی کرده که به معنای مقاومت آن در برابر آب و گرد و غبار است. این گزارش به صفحه نمایش‌های ۵.۲ و ۵.۵ اینچی با تکنولوژی امولد و رزولوشن ۲K اشاره دارد و همچنین جنس بدنه آن‌ها را فلزی اعلام کرده که نسبت به تولیدات قدیمی نوکیا با جنس پلی‌کربنات کاملا متفاوت است و رویکرد جدیدی را نشان می‌دهد.

به‌نظر می‌رسد که دوربین آن‌ها از سنسور گرافنی که نوکیا تلاش زیادی برای آن انجام داده، بهره ببرند. گرافن یک ماده قوی است که در میان پردازش‌های دیگر به تولید عکس‌های بهتر در نور کم کمک می‌کند که نتایجی برتر از بیشتر سنسورهای CMOS به‌همراه دارد. نوکیا در زمره شرکت‌هایی قرار می‌گیرد که در دهه اخیر زمان زیادی را صرف این تکنولوژی کرده و باتوجه به سابقه خوب آن در زمینه دوربین و عکس‌برداری باید برای مشاهده محصول جدید آن کمی هیجان‌زده باشیم.

سیستم‌عامل اندروید نوقا ۷.۰ با لانچر Z به‌صورت پیش‌فرض بر روی آن‌ها نصب خواهد شد. کاملا مشتاق هستیم تا شاهد ورود دوباره نوکیا به این صنعت بزرگ باشیم، نظر شما در رابطه با این بازگشت چیست؟ آیا هیجان‌زده شده‌اید؟!

Nokia-3310

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH