سامسونگ به طور انحصاری اسنپدراگون ۸۳۰ را با فناوری ۱۰ نانومتری می‌سازد!

گرچه هنوز زمان زیادی تا معرفی گلکسی S8 باقی مانده، اما این باعث نمی‌شود که اخبار و شایعات در مورد آن منتشر نشود. بر اساس اخبار جدید، برخی از مدل‌های گلکسی S8 به اسنپدراگون ۸۳۰ مجهز بوده که انحصارا با فناوری ۱۰ نانومتری ساخته می‌شود.

بر اساس این اخبار، سامسونگ قراردادی با کوالکام بسته تا اسنپدراگون ۸۳۰ را با فناوری ۱۰ نانومتری تولید کند. برای رسیدن به این هدف،‌ سامسونگ از فناوری FoPLP استفاده می‌کند که اجازه می‌دهد تا چیپست را بدون نیاز به بورد مدار چاپی تولید کنید. سامسونگ و کوالکام به طور مشترک فرایند ساخت را توسعه می‌دهند. فناوری FoPLP به سامسونگ اجازه می‌دهد که هزینه‌ها را کاهش داده، پورت‌های ورودی/خروجی را ساده‌تر تجمیع کرده و چیپست را باریک‌تر از قبل کند. از آنجایی که این چیپست با فناوری ۱۰ نانومتری ساخته می‌شود، بازدهی گرمایی و قدرت افزایش می‌یابد.

بر اساس اخباری که قبلا منتشر شده، دیگر مدل‌های گلکسی S8 مجهز به چیپست Exynos 8895 خواهند بود که آن هم با فناوری ۱۰ نانومتری ساخته می‌شود. اگر مدل‌های قبلی را به عنوان تجربه در نظر بگیریم، تفاوت این دو چیپست چندان زیاد نخواهد بود.

البته رقبای سامسونگ نیز بیکار ننشسته‌اند. TSMC نیز قصد دارد تا پایان سال ۲۰۱۶ از فناوری ۱۰ نانومتری در ساخت چیپست‌های خود استفاده کند. TSMC برای رسیدن به این هدف کارخانه جدیدی در جنوب تایوان تاسیس می‌کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH