انفجار دوباره گلکسی نوت ۷؛ این‌بار نسخه جدید!

برایان گرین، مسافری صاحب یک دستگاه گلکسی نوت ۷ است که در تماس با سایت The Verge جزئیات نگران‌کننده‌ای از حادثه ایجاد شده برای خود را بیان می‌کند. براساس گفته‌های او، این فبلت هوشمند در تاریخ ۳۱ شهریور از اپراتور مخابراتی AT&T خریداری شده بود که باتوجه به زمان خرید می‌توان آن را در دسته‌ مدل‌های جدید یا امن قرار داد. گرین تصویری از بسته گلکسی نوت ۷ را در دسترس این سایت قرار داده که بر روی آن یک مربع مشکی قرار دارد، این مربع به معنای امن بودن دستگاه بوده که از طرف سامسونگ بر روی بسته‌بندی حک شده است. او می‌گوید که در هنگام سوار شدن به هواپیما گوشی خود را خاموش کرده و در جیب خود گذاشته است، اما بعد از مدتی یک دود غلیظ خاکستری مایل به سبز از آن منتشر می‌شود. گرین با مشاهده وضعیت موجود سریعا دستگاه را بر روی زمین پرتاب می‌کند و در مدت کوتاهی گلکسی نوت ۷ بر روی فرش کف هواپیما آتش می‌گیرد.

در زمان حادثه، این دستگاه شارژی برابر با ۸۰ درصد و در جیب کاربر قرار داشته، پس دستگاه در حالت شارژ شدن نبوده است. علاوه بر این گرین می‌گوید که به‌جای استفاده از پورت USB Type-C، تنها توسط شارژ بی‌سیم گلکسی نوت ۷ خود را شارژ کرده است. سایت The Verge شماره دستگاه (IMEI) را در سایت سامسونگ برای فراخوانی مورد جستجو قرار می‌دهد که معلوم می‌شود این دستگاه در لیست موردنظر نیست. اگر ثابت شود که گوشی گرین به‌عنوان امن فروخته شده است، شاید سامسونگ دوباره آن‌ها را فراخوانی کند. در صورت فراخوانی دوباره سامسونگ با مشکلات شدید مالی و همچنین ضربه محکمی به رابطه آن با مصرف‌کننده مواجه می‌گردد. تحقیقات در این زمینه ادامه دارد و سامسونگ در رابطه با حادثه یاد شده می‌گوید:

تا زمانی که ما قادر به بازیابی دستگاه نباشیم، نمی‌توانیم دستگاه موجود در این حادثه را از سری جدید بدانیم. ما در حال کار با مقامات برای بازیابی آن و اعلام علت این حادثه هستیم. هنگامی که این گوشی هوشمند مورد بررسی دقیق ما قرار بگیرد، اطلاعات بیشتری را در اختیار مردم و رسا‌نه‌ها قرار می‌دهیم.

در گذشته گلکسی نوت ۷ یک شخص در چین منفجر شده بود که این انفجار خسارتی برای مک‌بوک او نیز به‌دنبال داشته است. از آنجایی‌که گلکسی نوت ۷ فروخته شده در کشور چین به باتری SDI مجهز نیستند، سامسونگ برخلاف دیگر کشورها برنامه‌ای برای فراخوانی آن‌ها در نظر نگرفته است. اگر مشخص که شود که باتری‌های ATL نیز در این حادثه دخیل هستند باید منتظر فراخوانی دوباره سامسونگ باشیم که احتمالا دستگاه‌های موجود در چین نیز فراخوانی می‌شوند. در حال حاضر گرین از آی‌فون ۷ به‌عنوان تلفن همراه خود استفاده می‌کند.

2 در مورد “انفجار دوباره گلکسی نوت ۷؛ این‌بار نسخه جدید!”

  1. رضا سماوات

    مشکل از باتری هست .

    وقتی سامسونگ باتری قابل تعویض روی گوشی هایش قرار نمیده ، بایدم کلی ضرر فراخوانی و … رو بده .

    وقتی به خاطر سود بیشتر باتری های بدرد نخور خودش رو که اصلا تخصصی رو ساخت باتری نداره قرار میده بایدم انقدر ضرر بده

    1. ربط به قابل خارج شدن و یانشدن باتری نداره که مگه سونی اکثر گوشیشاش قبل سامی اینجوری نبود؟ نه باد میکنه باتریاش نه میترکه نه ضعیف میشه بعد ۶ ماه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH