سونی از دو دوربین جدید با نام‌های a6500 و RX100 V پرده برداشت

سونی به‌تازگی دو مدل جدید از دوربین‌هایش را به نام‌های a6500 و RX100 V معرفی کرده است. این دو دوربین به عنوان جانشینان نسل‌های قبلی یعنی a6300 و RX100 IV برگزیده شده‌اند.

در ابتدا به سراغ a6500 می‌رویم، از آن‌جایی که سونی پیش‌تر مدل a6300 را معرفی کرده بود ترجیح داده است به جای اختراع دوباره چرخ آن را بهبود ببخشد. مدل جدید a6500 به همان سنسور ۲۴.۲ مگاپیکسلی APS-C EMOR CMOS مجهز شده است که دارای ۴۲۵ نقطه تشخیص فاز خودکار است و عملیات فوکوس را در ۵ صد ثانیه انجام می‌دهد. در بدنه مدل جدید شاهد به‌کارگیری ۵ محور تثبیت کننده تصویر هستیم، به این صورت اگر لنزی که قرار است آن را روی دوربین نصب کنید مجهز به تثبیت کننده نباشد تصاویر هم‌چنان با کم‌ترین لرزش به ثبت می‌رسند. a6500 هم‌چنین به یک نمایشگر لمسی مجهز شده است که قادر به فوکوس لمسی خواهد بود و از رابط‌کاربری موجود در مدل α۹۹ II بهره می‌گیرد.

sony-camera-2

a6500 از بافر تصویر گسترده‌تری استفاده می‌کند که می‌تواند ۳۰۷ تصویر JPEG را پیش از اجرا در خود ذخیره کند. بهبود یافتن بافر تصویر از آن‌جایی که این دوربین توانایی عکاسی سریع با یازده فریم بر ثانیه و live-view با هشت فریم بر ثانیه را دارد، بسیار مفید است. سونی a6500 می‌تواند ویدیوهای ۴K را با فرمت Super 35mm و بدون Pixel Binning به ثبت برساند. هم‌چنین این دوربین از منحنی گاما S-Log3 و S-Log2 برای ثبت محدوده دینامیکی و طیف رنگی گسترده‌تر استفاده می‌کند. ضبط تصاویر آهسته در دوربین a6500 با وضوح فول اچ‌دی و نرخ تصویر ۱۲۰ فریم و بیت‌ریت ۱۰۰Mbps انجام می‌گیرد.

sony-camera-3

بدنه این دوربین از جنس منیزیم است و به نسبت نسل قبلی از استحکام بیش‌تری برخوردار است. گفته می‌شود شاتر a6500 چرخه عمر ۲۰۰,۰۰۰ تایی دارد. این دوربین در ماه نوامبر با قیمت ۱۴۰۰ دلار در آمریکا به فروش خواهد رسید.

sony-camera-1

دیگر دوربین معرفی شده توسط سونی RX100 V نام دارد که جانشینی RX100 IV را عهده‌دار شده است. سنسور این دوربین ۲۰.۱ مگاپیکسلی EXMOR RS CMOS به همراه DRAM است و فوکوس خودکار ۳۱۵ نقطه‌ای دارد. زمان قفل شدن فوکوس در این مدل در ۵ صدم ثانیه انجام می‌گیرد که در کلاس خود یکی از سریع‌ترین‌هاست. لنز مورد استفاده در این مدل ZEISS Vario-Sonnar T 24-70mm است که گشودگی دیافراگم آن عدد f1.8-2.8 را نشان می‌دهد. این لنز به یک شاتر ضد اعوجاج مجهز شده است.

RX100 V همانند نسل قبلی خود قادر است تصاویر را به صورت ۴K و بدون Pixel Binning به ثبت برساند. از دیگر ویژگی‌های این دوربین می‌توان به S-Log2 و S-Gamut اشاره کرد. ضبط تصاویر HD در این دوربین با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه انجام می‌پذیرد. همانند نسل پیشین، RX100 V می‌تواند تصاویر را تا ۴۰بار آهسته‌تر ضبط کند اما بازه زمانی انجام این کار تا دوبرابر افزایش یافته است. این دوربین با قیمت پایه ۱۰۰۰ دلار به فروش خواهد رسید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH