گوگل پیکسل یا پیکسل XL؟ کدام گزینه بهتری برای خرید است؟!

بدون هیچ شکی پس از معرفی گوشی‌های هوشمند پیکسل و پیکسل XL، اولین سوالی که شما از خود پرسیدید این بود: کدام‌یک از این دو مدل برای خرید مناسب‌تر است؟ مسلما برای پاسخ به این پرسش باید ابتدا نیم‌نگاهی به نیازهای خود داشته باشید، البته ما در این مقاله سعی می‌کنیم تا با راهنمایی شما، بهترین گزینه را در اختیارتان قرار دهیم پس با ما همراه باشید.

با تفاوت‌ها آشنا شوید

img_0356

برخلاف مراسم سال گذشته گوگل که دو دستگاه از سری نکسوس توسط تولیدکنندگان مختلف معرفی شد، امسال هر دو مدل پیکسل و پیکسل XL توسط شرکت تایوانی اچ‌تی‌سی تولید شده است. نتیجه این امر را می‌توان با مشاهده آن‌ها فهمید، اگرچه اندازه نمایشگرها متفاوت است ولی طراحی تقریبا یکسانی دارند.

بزرگترین تفاوت بین پیکسل و پیکسل XL مرتبط با سایز صفحه نمایش و ظرفیت باتری است، پیکسل XL به نمایشگر ۵.۵ اینچی مجهز بوده درحالی‌که برادر کوچک از صفحه نمایش ۵ اینچی بهره می‌برد. پیکسل را می‌توان نمونه اصلاح شده و مات اچ‌تی‌سی One A9 دانست ولی پیکسل XL مانند OnePlus 3 به‌راحتی در دست کاربر جای می‌گیرد. همانگونه که گفته شد تنها تفاوت بین آن‌ها را اندازه نمایشگر (۵.۵ در برابر ۵.۰ اینچ)، روزلوشن آن (QHD در برابر فول‌اچ‌دی) و ظرفیت باتری (۳۴۵۰ در مقابل ۲۷۷۰ میلی‌آمپر) تشکیل می‌دهند و باقی مشخصات شامل پردازنده کوالکام اسنپدراگون ۸۲۱، ۴ گیگابایت رم، دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.0، دوربین جلویی ۸ مگاپیکسلی، تکنولوژی شارژ سریع، پورت USB Type-C، حافظه داخلی ۳۲ و ۱۲۸ گیگابایتی، سنسور اثر انگشت در پشت، گواهینامه IP53 و سیستم‌عامل اندروید نوقا ۷.۱ بین آن‌ها مشترک است.

کدام دستگاه بهتری است؟

۲۰۱۶۱۰۰۴_۱۲۳۳۴۷

اجازه دهید تا مشخصات آن‌ها را با هم مقایسه کنیم. مدل پیکسل به نمایشگری با رزولوشن معمول ۱۰۸۰p و تکنولوژی امولد مجهز است و یک باتری ۲۷۷۰ میلی‌آمپری وظیفه همراهی کاربر را برعهده دارد که به‌نظر می‌رسد این دستگاه شارژدهی بهتری نسبت به پیکسل XL داشته باشد، گوشی که با صفحه نمایش امولد و رزولوشن QHD، از باتری ۳۴۵۰ میلی‌آمپری بهره می‌برد. به‌سراغ اندازه آن‌ها می‌رویم، در یک طرف دستگاهی وجود دارد که برای استفاده با یک دست کاملا مناسب است ولی با خرید برادرش، صاحب یک تبلت کوچک خواهید شد که با امکان اجرا دو برنامه همزمان در حالت افقی (این ویژگی به اندروید نوقا اضافه شده است)، آن را به دستگاهی کارآمد تبدیل می‌کند. سایر مشخصات فنی آن‌ها مشترک است.

کدام برای استفاده از واقعیت مجازی مناسب‌تر است؟

vr-daydream-proto-840x472

هر دو از انجام این وظیفه به‌خوبی برمی‌آیند، چون هر دو از قابلیت Daydream پشتیبانی می‌کنند. پیکسل XL به‌علت رزولوشن و تراکم پیکسلی بالاتر، تجربه بهتری از واقعیت مجازی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد و همچنین باتری بزرگتر، امکان اجرای بازی برای مدت زمانی طولانی‌تر را فراهم می‌آورد.

تفاوت قیمت چقدر است؟

google-launch-pixel-1024x576

نمونه پایه پیکسل با حافظه داخلی ۳۲ گیگابایت، ۶۴۹ دلار قیمت دارد درصورتی‌که برادر بزرگ‌تر مبلغ ۷۶۹ دلار را از شما درخواست می‌کند. طبیعتا در صورت خریداری مدل ۱۲۸ گیگابایتی باید هزینه بیشتری را پرداخت کنید که میزان آن ۱۰۰ دلار ناقابل است، اگر برنامه حفاظتی را برای دستگاه خود بخواهید ۱۰۰ دلار دیگر نیز باید هزینه کنید. متاسفانه این دستگاه‌ها مانند تولیدات سری نکسوس ارزان نیستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH