شایعه: گوگل از ۲ ساعت هوشمند در سه‌ماهه اول ۲۰۱۷ رونمایی می‌کند

براساس شایعه‌ای جدید گوگل برای اولین‌بار ۲ ساعت هوشمند با سیستم‌عامل اندروید Wear ۲.۰ را در سه‌ماهه اولیه سال ۲۰۱۷ معرفی خواهد کرد. این غول جستسجوی اینترنتی در اوایل امسال دومین به‌روزرسانی اصلی سیستم‌عامل مخصوص ابزارهای پوشیدنی را معرفی کرد، البته هیچ سخنی مبنی بر معرفی دستگاهی از جانب گوگل با این سیستم‌عامل مطرح نشد. شایعه جدید را افشاگر معروف ،Evan Blass، در حساب توییتری خود (evleaks) اعلام کرده ولی اطلاعات بیشتری از این ساعت‌های هوشمند ساخته گوگل در اختیار کاربران قرار نداده است. چند ماهی از انتشار شایعات مربوط به معرفی دستگاهی با سیستم‌عامل اندروید Wear توسط گوگل در اینترنت می‌گذرد، اما هیچ‌کدام از آن‌ها تایید نشده‌اند درنتیجه به‌نظر ما این گزارشات با کمی اغراق همراه هستند.

گوگل در کنفرانس I/O خود که در اوایل امسال برگزار شد، جزئیات سیستم‌عامل جدید ابزارهای پوشیدنی، اندروید Wear ۲.۰، را اعلام و اولین نسخه پیش‌نمایش را برای توسعه‌دهندگان نیز عرضه کرد. این سیستم‌عامل به‌روزرسانی شده به ویژگی‌های جدیدی شامل نصب برنامه‌ها و همگام‌سازی آن‌ها با ساعت بدون نیاز به گوشی هوشمند و استفاده پوسته تصویری پس‌زمینه (Watch Face) از اطلاعات هر برنامه‌ای مجهز است. گوگل در شهریور (سپتامبر) تصمیم خود مبنی بر تعویق در ارائه این نسخه از پاییز سال ۲۰۱۶ به اوایل سال ۲۰۱۷ را اعلام کرد.

درحالی‌که این شرکت هدف خود از ارائه ساعت هوشمند با برند گوگل را اعلام نکرده ولی احتمال معرفی آن وجود دارد چراکه گوگل امسال به‌جای معرفی دستگاه‌های نکسوس از مدل‌های پیکسل و پیکسل XL با برند خود رونمایی و همچنین بلندگویی با برند گوگل نیز معرفی کرده است. دلیل دیگری برای رونمایی از این دو ساعت هوشمند وجود دارد و آن عدم برنامه دیگر تولیدکنندگان شامل ال‌جی، هواوی و موتورولا برای عرضه محصولات جدیدی برپایه سیستم‌عامل اندروید Wear حداقل تا پایان سال ۲۰۱۶ است. سیستم‌عامل مخصوص گوگل برای ساعت‌های هوشمند هنوز نفس می‌کشد و ما شاهد دستگاه‌های جدیدی مجهز به این سیستم‌عامل هستیم که برای‌ مثال می‌توان به Nixon Mission اشاره کرد که فروش آن از این ماه آغاز شده و همچنین ساعت‌های دیگری با برند Michael Kors Access نیز در راه بازار هستند. نظر شما چیست؟ آیا گوگل همانند صنعت گوشی‌های هوشمند، خود وارد میدان مسابقه می‌شود؟

۱۳۲۴۷-d0a9cd5bb3637b89588d74dd6c55fc88

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH