سونی تا سال ۲۰۱۸ برخی بازی‌‌های پلی‌استیشن را برای اندروید و iOS عرضه می‌کند

سونی برنامه دارد که تا پایان سال ۲۰۱۸، پنج تا شش بازی پلی‌استیشن را برای اندروید و iOS عرضه کند. سونی با اینکار می‌خواهد که کاربران اسمارت‌فون را به سمت پلتفرم بازی خود جذب کند. سونی قبلا سعی کرده که اینکار را انجام بدهد، اما موفقیتی نداشته است. این کمپانی در ماه آوریل، بخش ForwardWorks را تشکیل داد تا این پروسه را دنبال کند.

بازار اسمارت‌فون به حدی بزرگ شده که تولیدکنندگان بازی‌های ویدئویی نمی‌توانند آن را نادیده بگیرند. بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند که بر روی اسمارت‌فون خود بازی کنند، چون اکثرا مجانی هستند و این رشد بازار بازی‌هایی ویدئویی را کند کرده است. نینتندو از این روند آسیب دید و سعی کرده که به بازار اسمارت‌فون وارد شده و از تاکید بر روی کنسول خود دست بکشد. نینتندو پس از موفقیت پوکمون گو، تصمیم گرفت که بازی مشهور ماریو را برای آیفون عرضه کند.

پلی‌استیشن ۴ سونی تابحال عملکرد خوبی داشته و توانسته بیش از ۴۰ میلیون واحد فروش داشته باشد. اما این کنسول برای گسترش در بازار ژاپن با مشکل مواجه است، چون بازار بازی‌های اسمارت‌فون در این کشور سه برابر بازی‌های ویدئویی است. یکی از سخنگویان سونی گفته که این بازی‌ها ابتدا در بازار ژاپن عرضه می‌شوند و سپس راهی دیگر کشورهای آسیایی می‌شوند. اروپا و ایالات متحده فعلا بخشی از این برنامه نیستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH