سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری در شبکه‌های نسل جدید موبایل در ایران

دکتر حمیدرضا نیکوفر، قائم مقام مدیرعامل همراه اول که در سمینار بین المللی نسل پنجم ارتباطات سخن می‌گفت، با تشریح وضعیت فناوری تلفن همراه در ایران و جهان بیان داشت: پهنای باند فرکانسی اپراتورها برای توسعه نسل های بالاتر باید چند برابر شود.

نیکوفر اظهار داشت: کل پهنای باند فرکانسی اپراتورها حدود ۱۸۰ مگاهرتز است و طی دو سال آینده برای توسعه نسل های بالاتر ارتباطی این مقدار باید به چندین برابر برسد.

وی افزود: فرکانس چالش اصلی اپراتورهای ایرانی در توسعه فناوری LTE است. با فرکانس های کنونی توسعه نسل چهار به سختی صورت می گیرد و از هم اکنون باید برای اختصاص ۶ گیگاهرتز فرکانس، نقشه راه توسعه داشته باشیم.

نیکوفر اظهار داشت: برای تعیین نقشه راه توسعه باند پهن، شاید اروپا بهترین الگو برای اقتباس قوانین و استاندارد ها نباشد؛ از سوی دیگر شاهد پیشرفت چین در این حوزه هستیم و اپراتورهای چینی جزو بزرگترین ها در دنیا هستند.

وی افزود: چین سه اپراتور بزرگ دارد، در حالیکه اگر می خواست از سیاست های کشورهای اروپایی پیروی کند، الان باید ۴۰  تا ۵۰ اپراتور می داشت.

نیکوفر تصریح کرد: ایران طی سالهای آینده فقط در حوزه موبایل به حداقل ۵۰۰ مگاهرتز فرکانس نیاز خواهد داشت.

قائم مقام مدیرعامل همراه اول در ادامه سخنان خود با اشاره به سرمایه گذاری عظیم اپراتور اول در شبکه خود گفت: همراه اول از سال ۲۰۱۳ میلادی بصورت مستمر جهت توسعه شبکه سرمایه گذاری کرده که این سرمایه گذاری در شبکه های نسل ۳و ۴ به حدود یک میلیارد دلار می رسد.

وی افزود: علاوه بر این سرمایه گذاری ها، شبکه وای فای همراه اول نیز راه اندازی شده تا مشترکین ارتباط وایرلس قابل اعتمادتری داشته باشند.

نیکوفر تأکید کرد: فعالیت های همراه اول منجر به رشد مستمر مشترکین این اپراتور شده، بطوریکه در کشور و خاورمیانه رقیبی در مشترکین دائمی ندارد.

وی با بیان اینکه نسل ۵ تلفن همراه(۵G) فقط در زمینه موبایل و مخابرات نیست اظهار داشت: همه صنایع از قبیل خودرو، بیمه، حمل و نقل، پزشکی و شهرسازی باید در این زمینه تصمیم گیری داشته باشند تا بهره وری اقتصادی از این فناوری بالا برود.

نیکوفر تصریح کرد: بهره برداری پایلوت از این فناوری باعث می شود که قانون گذاران تصمیمات بهتری برای توسعه بگیرند.

وی با اشاره به اینکه اعضای هیأت مدیره کنگره جهانی GSM از میان ۲۵ اپراتور اول دنیا انتخاب می شوند، بیان داشت: همراه اول در بین تمامی اپراتورهای بین المللی و ملی رتبه ۲۲ را دارد و این ظرفیت را دارد که یکی از اعضای هیأت مدیره این انجمن باشد.

گفتنی است در همایش بین المللی Tehran5G که صبح روز دوشنبه ۲۶ مهرماه و با حمایت همراه اول در سالن اجلاس سران برگزار شد، جمعی از مسؤولان، مدیران و صاحب نظران حوزه تلفن همراه حضور داشتند و اساتید و چهره هایی بین المللی در خصوص فناوری نسل ۵ تلفن همراه سخنرانی کردند.

1 در مورد “سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری در شبکه‌های نسل جدید موبایل در ایران”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH