شکایت کوالکام از شرکت میزو!

در تابستان امسال شرکت کوالکام مدعی شد که تولیدکننده گوشی‌های هوشمند میزو برخی از پتنت‌های این کمپانی را نقض کرده و به‌دنبال تشکیل پرونده حقوقی است. در همین‌حال میزو اعلام کرد که در حال رایزنی با کوالکام بر سر ایجاد یک توافقنامه تجاری بین دو شرکت است، البته به‌نظر می‌رسد که تلاشی صورت نگرفته چراکه براساس گفته‌های کوالکام در روز جمعه، این شرکت از سازنده چینی در سه کشور شامل فرانسه، آلمان و آمریکا شکایت خواهد کرد. دان روزنبرگ، معاون مدیر اجرایی و مشاور عمومی کوالکام در بیانیه‌ای اظهار کرد:

میزو از انجام مذاکرات و ایجاد توافقنامه امتناع کرده و همچنان در حال فروش محصولات خود در سراسر جهان است، بنابراین ما مجبور شدیم تا برای حفاظت از اختراعات خود به‌دنبال راه‌حل‌های قانونی و شکایت از این شرکت باشیم.

کوالکام در واقع از تلاش برای انعقاد این قرارداد پرده برداشته ولی هنوز معلوم نیست که کدام طرف از انجام آن منصرف شده است. شرکت میزو مشتری محبوب کوالکام نیست و فقط برخی از تولیدات آن به پردازنده‌های این شرکت مجهز هستند. بخش اعظمی از دستگاه‌های میزو قدرت خود را از تراشه‌های مدیاتک یا اگزینوس سامسونگ تامین می‌کنند، البته کوالکام مدعی شده که برخی از گوشی‌های هوشمند میزو حق اختراعات مربوط به تکنولوژی‌های مرتبط با ۳G و ۴G را نقض کرده است.

این تولیدکننده پردازنده آمریکایی به‌علت سابقه طولانی خود در صنعت دستگاه‌های همراه، پتنت‌های زیادی را به اسم خود ضبط کرده است، البته کوالکام علاوه بر پردازنده، قطعات دیگری را نیز تولید می‌کند که در اکثر دستگاه‌ها وجود دارد که نمونه بارز آن مودم است. خوشبختانه میزو و کوالکام قادر به حل مشکلات خود خارج از دادگاه هستند، البته انجام این کار به نفعشان خواهد بود چراکه دیگر نباید میلیون‌ها دلار به وکلای خود بپردازند. موضوع جالب شکایت کوالکام از میزو در خاک آمریکاست، چون میزو هیچ محصولی را به‌طور رسمی در این کشور نمی‌فروشد بلکه همه دستگاه‌ها به صورت عادی وارد آمریکا می‌شوند که از شبکه‌های ارتباطی آن پشتیبانی نمی‌کنند.

میزو در بیانیه‌ای مواضع خود را در رابطه با این شکایت اعلام کرد:

میزو در حال همکاری با کوالکام برای رسیدن به توافق است. ما برای حق کوالکام به استفاده از اقدامات قانونی در صورت عدم رضایت از پیشرفت مذاکرات احترام قائلیم، البته همچنان امیدواریم که این مشکل با ادامه مذاکرات رفع شود.

meizu-pro

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH