Zapya یا SHAREit؛ کدام‌یک را برای انتقال اطلاعات بیشتر می‌پسندید؟!

حتما تاکنون زیاد پیش آمده است که بخواهید فایل، عکس، یا حتی برنامه‌ای را برای دوست یا آشنایان خود بفرستید ولی به دلیل حجم بالای آن یا عدم وجود فایل اصلی نرم افزار موفق به انجام این کار از طریق بلوتوث یا هر روش مشابه‌ای نشده باشید. راه دیگر و ساده‌تری که معمولا برای این کار وجود دارد، بهره‌گیری از نرم افزارهایی است که در بستر ارتباط بی‌سیم و با بهره‌گیری از Wifi-Direct کار می‌کنند.

حتما در این حوزه، نام برنامه‌هایی چون Zapya یا ShareIT را شنیده‌اید. برنامه‌هایی که با حداکثر سرعت ممکن می‌توانند برای شما حجم انبوهی از فایل‌ها و حتی نرم افزارهای نصب شده را به دیگر گجت‌های اطراف شما انتقال دهند و شما را از دست استفاده از بلوتوث به کلی راحت نمایند.

نرم افزار اندرویدی Zapya توسط شرکت DewMobile, inc توسعه داده و عرضه شده است. این برنامه در زیر مجموعه Tools قرار داشته و بر اساس آمار Google Play تاکنون بیش از ۱۰ میلیون بار دانلود شده است. این نرم افزار هم اکنون توانسته از رای بین ۲۵۴.۵۴۵ نفر امتیازی نزدیک به ۱.۵ را دریافت کند.

۲۳۶۹۷-img-3

زاپیا برای تمامی پلتفرم‌ها نظیر اندروید، iOS، ویندوزفون، ویندوز و مک ارائه شده است.

این نرم افزار می‌تواند از طریق ارتباط P2P تا ۵ مگابایت در ثانیه فایل‌های مورد نظر را انتقال داده و فایل‌های حجیمی چون اسناد، ویدئو، عکس، PDF و … را به راحتی منتقل نماید. برای بهره‌گیری از این نرم افزار به اینترنت سیم کارت یا ADSL یا هر چیزی شبیه به آن نیازی نداشته و تنها کافی است تا به یک شبکه بی‌سیم متصل باشید.

برای انتقال فایل‌های حجیم از یک دستگاه به دستگاه دیگر راه‌های بسیاری وجود دارد؛ اما این کار با بهره‌گیری از اینترنت دردسرها و مشکلات خودش را دارد. شما می‌توانید این امور را با بهره‌گیری از فضاهای رایگانی چون DropBox یا هر سیستم فضای آنلاین دیگری نیز انجام دهید، اما خب این موضوع به سرعت و کیفیت اینترنت شما بستگی دارد.

برای جلوگیری از این مشکلات با دانلود و نصب برنامه‌ای چون زاپیا می‌توانید این نیاز را به راحتی بر طرف کنید. یکی از بهترین قابلیت‌های زاپیا توانایی ایجاد گروه است. در این برنامه شما می‌تواند با ایجاد یک گروه ۵ نفره به راحتی به ارسال و دریافت فایل‌های موجود در این گروه بپردازید.

از مهم‌ترین ویژگی‌های این برنامه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده بسیار ساده و آسان، بدون نیاز به تنظیمات و با سرعتی بیش از ۲۰۰ بار بیشتر از بلوتوث
  • توانایی اتصال به هر گجتی که از این نرم افزار استفاده می‌کند
  • پشتیبانی نامحدود از انتقال فایل‌ها
  • توانایی ایجاد گروه
  • وجود مدیا پلیر و گالری داخلی

 

در سوی دیگر نرم افزار Share IT حضور دارد؛ این نرم افزار از سوی شرکت SHAREit Technologies Co تولید و منتشر شده است. این برنامه که برای پلتفرم‌های اندروید،iOS، ویندوز فون، ویندوز و مک وجود دارد عملکردی شبیه به برنامه قبلی یعنی زاپیا دارد.

این برنامه بر اساس آمار گوگل پلی، بیش از ۱۰۰ میلیون بار دانلود شده و از بین رای ۲.۵۷۶.۳۹۹ نفر امتیازی برابر ۴.۵ را دریافت کرده است. از این برنامه نیز می‌توانید برای انتقال بسیار سریع انواع فایل‌ها (سرعتی حدود ۲۰ مگابایت در ثانیه) نظیر تصاویر، فیلم، اسناد و … استفاده نمایید. این برنامه با زبان‌های مختلفی همچون ژاپنی، کره‌ای، ایتالیایی، روسی و … عرضه شده است.

۲۳۳۶۶-img-2

شما با Share it می‌توانید با سرعتی باور نکردنی به انتقال فایل‌های مورد نظر بپردازید. بر خلاف برخی نرم افزارهای دیگر شما می‌توانید در یک بار ارسال انواع مختلفی از فایل‌ها را انتخاب و با یکدیگر ارسال نمایید. شاید با این روش دیگر نیاز نباشد که به طور جداگانه بخواهید به دنبال فایل‌های مورد نظر گشته و هر بار یکی از آنها را ارسال نمایید. در هنگام ارسال نیز شما می‌توانید به راحتی فایل‌های مورد نیاز برای انتقال بعدی را آماده‌ سازید.

از مهم‌ترین ویژگی‌های این نرم افزار می‌توانیم به موارد زیر اشاره‌ کنیم:

  • پشتیبانی از انتقال تمامی فایل‌ها با فرمت‌های مختلف
  • عدم نیاز به اینترنت برای انتقال فایل‌ها
  • توانایی ارسال فایل‌های حجیم با سرعتی حدود ۲۰۰ برابر بلوتوث
  • رابط کاربری بسیار کاربر پسند و راحت
  • امنیت ۱۰۰ درصدی بدون به خطر انداختن محتوای موجود در دستگاه شما
  • تشخیص خودکار فایل‌های صوتی و ویدئویی
  • انتقال فایل‌ها از روی موبایل به پی‌سی

 

کلام آخر

به طور کلی، هر دو نرم افزار معرفی شده، جز بهترین‌های این حوزه بوده و می‌توانند برای شما به راحتی فایل‌ها را منتقل نمایند و بهتر است هر دو را بر روی دستگاه خود نصب کنید.

3 در مورد “Zapya یا SHAREit؛ کدام‌یک را برای انتقال اطلاعات بیشتر می‌پسندید؟!”

  1. لطفا درباره اینکه کیفیت عکس ها در مقصد دچار تغییر میشوند یا خیر توضیح دهید، سپاسگزارم

  2. سلام
    خطاب به نویسنده کاملا تحلیل شما غلط است بنده از shariet وzapya وxender استفاده کردم xender از هر دو تا سرعت انتقالش سریعتره و دوما شریت جدیدا نسخه کامپیوتریش مشکل داره دایم در ویندوز ۱۰ قفل می کنه و هنگ می کنه زاپیا جدیدا تبلیغات مخرب داره و سرعتش جدیدا کاهش پیدا کرده است سوم امنیت که زاپیا امنیت نداره و چهارما xender اصلا نیازی به نصب نرم افزار اضافی یا نسب نسخه دسکتاپ نداره گویا نویسنده این مطلب خیلی آماتور به قضیه نگاه کرده است .وگرنه راجب xender اینطوری صحبت نمی کرد .من در گوشی به گوشی و از گوشی به لپ تاپ تست کردم xender خیلی سرعتش بیشتر از شریت و زاپیا است .
    امکانات خیلی بهتری دارد و شریت از گوشی به لپ تاپ یا رایانه مشکل داره و نسخه کامپیوتری شریت باگ داره گهگاهی گیر می کنه اجرا نمیشه در حالیxender خیلی راحت فایل ها را از گوشی به لپ تاپ بدون نیاز به نت بدون نیاز به نصب نسخه دسکتاپ از طریق مروگر کروم یا فایرفوکس انتقال داد سرعتش از زاپیا و شریت هم بیشتره نمی دانم چرا برنامه های متنوع معرفی نمی کنه xender بر خلاف زاپیا تبلیغات مخرب نداره و برخلاع شریت نیاز به نصب نسخه دسکتاپ نیست هم از گوشی به گوشی اندروید و آیفون وصل میشه و هم اتصال از گوشی اندروید یا ایفون به لپ تاپ یا کامپیوتر از طریق مرورگر کروم بدن نیاز به نت مثل airdroid تمام قسمت های گوشی مدیریت داری در لپ تاپ عکس و فیلم و موزیک و فایل ها و اسناد و امنیتش بالاتر لز شریت و زاپیا است .من قبلا از گوشی به لپ تاپ شریت خیلی اذیتم می کرد . دائم قطع و وصل میشد برخی وقت ها شریت کامپیوتر در ویندوز ۱۰ روی کلیک می کردم اصلا اجرا نمی شد فقل می کرد. بعد از یک مدت از زاپیا و airdroid استفاده کردم زاپیا خوب بود ولی تبلیغات مخربش خیلی آزارم میداد تا اینکه آقا مجتبی ویژه xender را معرفی کرد. اموزشش را گذاشتم از ان موقع شیفته اش شدم به فامیل و دوستادم دادم استفبال فراوانی کردند از این برنامه شریت و زاپیا فقط اسم بدر کرده اند ادم باید دنبال برنامه های متنوع بود . Xender در ادارات و کافی نت ها خیلی بدرد می خوره چون برای ارسال فایل لز گوشی به کامپیوتر یا لپ تاپ نیازی به نصب نرم افزاراضافی نیست . از طریق مرورگر کروم یا فایرفکوس به گوشی به رایانه وصل میشه فایل ها را در فضای امنیت رد و بدل کنی .تمام قسمت های فایل پوشه ها وعکس ها و فیلم ها و موزیک همه جای گوشی در لپ تاپ و کامپیوتر مدیریت داشته باشی و فایل انتقال بدی خصوصا در ادارات و کافی نت ها و دانشگاه امکان نصب و اجازه نصب نرم افزار نمی دهند .xender خیلی بدرد می خوره . برای انتقال فایل به کامپیوتر یا برعکس مشکل دارن پیشنهاد
    Xender: File Transfer, Sharing
    میدم استفاده کنید
    نیاز به نسخه pc نداره از طریق مرورگر تمام کارا انجام میگیره و بدون نیاز به نت اینترنت مثل Airdroid تمام قسمت های گوشی از طریق لپ تاپ و رایانه مدیریت داشته باشید .شریت نسخه کامپیوتریش در ویندوز ۱۰ مشکل باگ داره دائم قطع و اتصال داره و قفل می کنه .به مرور زمان اجرا نمیشه . بنابراین برلی انتقال فایل از گوشی به رایانه گزینه مناسبی نیست .زاپیا خوبه ولی تبلیغات مخربش زیاده است . ویدیو ها و تیزرهای مستهجل زیاده جدیدا سرعتش پایین امده خیلی نسخه جدید اندروید چرت شده است .
    از گوشی با لپ تاپ بدون نیاز به اینترنت میتونید فایل ارسال کنید وقت کردم براتون ویدئو آموزشی میزارم من با xender با حجم ۲۰ گیگ فایل از داخل حافظه گوشی انتقال دادم تو لپ تاپ بدون نصب و نیازی به نسخه دسکتاپ که الکی است .بنظرت با اینترنت میشه اصلا عاقلانه نیست یکم روش داره براتون شرح میدم بنده لپ تاپم اصلا اینترنت نداره همینطور گوشیم
    آقای نویسنده فیلم ویدیو زیر را ببین آموزش xender حتما دانلود و ببین نظرت کاملا عوض میشه xender به مراتب بهتر لز زاپیا و شریت است جالبه میزان دانلود xender در پلی استور امروز نگاه کردم ۱۰۰ میلیون بار بود در حالی که زاپیا ۱۰ میلیون بوده و معلوم برچه اساسی زاپیا برتر می دانید .زاپیا بدرد نمی خوره من اول Shariet دوم xender سوم zapya
    کاملا با نظرتان اقا نویسنده مخالفم
    علاوه بر قابلیت ارسال فایل از گوشی به لپ تاپ بدون نیاز به نصب نسخه دیکستاب در مرورگر کروم و فایرفکس عین بنز کار می کنه و تازه قابلیت ارسال فایل از گوشی به گوشی یا تبلیت هم داره چیزی زاپیا مزخرف نداره من تا دیروز فکر می کردم زاپیا بهترینه ولی الان به جرات میگم xender فوق العاده است.

    1
    13
  3. سلام
    من نمی دانم چرا دوستان ازxender استفاده نمی کنند فقط بند کردن به شریت xender امکانات خیلی بهتری دارد و شریت از گوشی به لپ تاپ یا رایانه مشکل داره و نسخه کامپیوتری شریت باگ داره گهگاهی گیر می کنه اجرا نمیشه در حالیxender خیلی راحت فایل ها را از گوشی به لپ تاپ بدون نیاز به نت بدون نیاز به نصب نسخه دسکتاپ از طریق مروگر کروم یا فایرفوکس انتقال داد سرعتش از زاپیا و شریت هم بیشتره نمی دانم چرا برنامه های متنوع معرفی نمی کنه xender بر خلاف زاپیا تبلیغات مخرب نداره و برخلاع شریت نیاز به نصب نسخه دسکتاپ نیست هم از گوشی به گوشی اندروید و آیفون وصل میشه و هم اتصال از گوشی اندروید یا ایفون به لپ تاپ یا کامپیوتر از طریق مرورگر کروم بدن نیاز به نت مثل airdroid تمام قسمت های گوشی مدیریت داری در لپ تاپ عکس و فیلم و موزیک و فایل ها و اسناد و امنیتش بالاتر لز شریت و زاپیا است .من قبلا از گوشی به لپ تاپ شریت خیلی اذیتم می کرد . دائم قطع و وصل میشد برخی وقت ها شریت کامپیوتر در ویندوز ۱۰ روی کلیک می کردم اصلا اجرا نمی شد فقل می کرد. بعد از یک مدت از زاپیا و airdroid استفاده کردم زاپیا خوب بود ولی تبلیغات مخربش خیلی آزارم میداد تا اینکه آقا مجتبی ویژه xender را معرفی کرد. اموزشش را گذاشتم از ان موقع شیفته اش شدم به فامیل و دوستادم دادم استفبال فراوانی کردند از این برنامه شریت و زاپیا فقط اسم بدر کرده اند ادم باید دنبال برنامه های متنوع بود . Xender در ادارات و کافی نت ها خیلی بدرد می خوره چون برای ارسال فایل لز گوشی به کامپیوتر یا لپ تاپ نیازی به نصب نرم افزاراضافی نیست . از طریق مرورگر به گوشی به رایانه وصل میشه فایل ها را در فضای امنیت رد و بدل کنی زاپیا جدیدا سرعتش کند شده است و تبلیغات مخرب و تیزرهای ویدیویی مستهجل زیاد داره چرت شده است فقط xender

    2
    15

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH