شیائومی Mi Mix و Mi Note 2 در خارج از چین فروخته نخواهند شد!

شیائومی در طی روزهای گذشته از Mi Mix و Mi Note 2 رونمایی کرد. Mi Note 2 آمده تا موفقیت برادر کوچکتر خود را ادامه دهد. از مشخصات آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • صفحه نمایش ۵.۷ اینچی دارای انحنا در دو سمت و کیفیت QHD
  • پردازنده ۲.۳۵ گیگاهرتزی Snapdragon 821
  • ۶ گیگابایت رم
  • حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت
  • دوربین جلو ۸ مگاپیکسل
  • دوربین پشت ۲۲.۵۶ مگاپیکسل
  • باتری ۴۰۷۰ میلی آمپر

Mi Note 2 بسیار جذاب و شگفت‌انگیز به نظر می‌رسد. مخصوصا وقتی صحبت از ۶ گیگابایت رم و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی آن می‌شود. ارزش این مشخصات سخت‌افزاری، تنها ۵۱۵ دلار است!

xiaomi-mi-mix-official

کمپانی شیائومی باید تکنولوژی‌های مختلفی را به کار می‌برد تا بتواند یک تلفن هوشمند با صفحه نمایش ۶.۴ اینچ را به تولید برساند. از جمله این محدودیت‌ها، می‌توان به سایز آن اشاره کرد. آنها باید تلاش می‌کردند تا تلفن هوشمندی طراحی و تولید نمایند که نسبت به رقبای ۵.۷ اینچی آن، خیلی بزرگتر نباشد. آنها برای انجام این کار، سنسور مجاورت را با یک سنسور مسافت جایگزین کرده و دوربین جلو را نیز از بالای صفحه نمایش به پایین انتقال داده‌اند. قیمت مدل پایه Mi Mix، حدودا ۵۹۰ دلار اعلام شده است.

جذاب به نظر می‌رسد. اینطور نیست؟ اما یک خبر بد برای شما داریم! شیائومی Mi Mix و Mi Note 2 طبق اعلام سازنده چینی آن، در خارج از این کشور به فروش نخواهند رسید. البته پیش‌بینی میشد که شیائومی محصول جدید خود را تنها در کشور خود عرضه نماید، اما انتظار داشتیم که کشورهای هند، سنگاپور و مالزی نیز هدف این کمپانی چینی باشد که طبق اظهارات جدید، این اتفاق نخواهد افتاد.

شیائومی مانند سال گذشته، روی استراتژی خود برای عرضه Mi Note استوار باقی مانده است. Mi Note 2 با پشتیبانی از انواع شبکه‌های مخابراتی، قابلیت استفاده در تمامی کشورها را داراست. این تلفن هوشمند را می‌توان بهترین محصولی دانست که کمپانی شیائومی قادر به تولید آن است.

xiaomi-mi-note-2-official

طراحی این محصول با دو انحنا در دو سمت صفحه نمایش، مانند گلکسی نوت ۷ سامسونگ است! اگرچه شیائومی مدت زمان زیادی است که روی این گجت در حال کار است، اما بسیار شگفت‌زده شدیم وقتی دیدم که طراحی آن به مانند نوت ۷ از آب در آمده است!

Mi Mix با بدنه سرامیکی و طراحی جدید خود، در تعدادی محدود به فروش خواهد رسید. این محصول به نظر می‌رسید به قصد عرض اندام و به رخ کشیدن توانایی‌ها، توسط شیائومی طراحی و تولید شده است. چرا که از نظر نیاز کاربران، یک گجت کاربردی به حساب نمی‌آید. اما طراحی جدید آن، می‌تواند توسط علاقمندان دنیای تکنولوژی مورد استقبال قرار گیرد.

آقای Jai Mani مدیر بخش فروش شیائومی در کشور هند در مورد عدم فروش Mi Mix در کشورهای دیگر می‌گوید:

این محدودیت مربوط به محدودیت تولید و طراحی خاص شیائومی Mi Mix است. آیا تمامی افراد خواهند پذیرفت که دوربین سلفی گجت در زیر صفحه نمایش قرار گیرد؟ در مورد دیوایس بدون حاشیه چطور؟ ممکن است که این دو موضوع ناچیز به نظر برسد، اما عکس‌های سلفی در کشور چین امری مهم به شمار می‌آید!

در هر صورت، ما می‌خواستیم نشان دهیم که این طرح، یک تلفن هوشمند قلابی نیست و توانایی تولید آن را داریم!

اما این نوع طراحی در حال حاضر به مانند یک طرح مفهومی است و مسلما راهی به کشورهای دیگر نخواهد یافت. همچنین ما در کشور هند در حال حاضر، یک تیم کوچک هستیم و به همین دلیل، باید دقت زیادی روی فروش محصولات داشته باشیم.

با توجه به قیمت بالایی که در مقایسه با دیگر محصولات شیائومی برای آن در نظر گرفته شده است، به نظر می‌آید که شیائومی پول زیادی از این محصول به دست نیاورد. چندی پیش نیز ورژن سرامیکی Mi 5 عرضه شد و در حالی که به تعداد محدودی تولید و عرضه شد، در نهایت این کمپانی چینی با ضرر روبرو شد.

اگرچه شیائومی Mi Mix و Mi Note 2 تنها در کشور چین به فروش می‌رسند، اما امکان دارد که توسط فروشگاه‌های دیگر مانند GearBest و HonorBuy نیز به صورت آنلاین عرضه شوند. پس اگر شما نمی‌توانید به صورت رسمی این محصول را تهیه کنید، امکان خرید آنلاین برای شما وجود خواهد داشت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH