در سال ۲۰۱۷، ۷۵ درصد مصرف اینترنت بر روی موبایل خواهد بود!

مصرف اینترنت هیچ وقت مثل الان زیاد نبوده است. این مصرف زیاد اینترنت به دلیل تعدد راه‌هایی است که یک کاربر می‌تواند به اینترنت متصل شود. در هر خانه‌ای می‌توانید چندین وسیله متصل به اینترنت پیدا کنید. با فراگیرشدن اینترنت اشیا این وضعیت بیشتر و بیشتر ادامه پیدا می‌کند. اما بنظر می‌رسد که در آینده نزدیک، اسمارت‌فون‌ها حاکم بلامنازع دنیای اینترنت باشند.

گزارش موسسه تحقیقاتی Zenith چشم‌انداز بهتری از چگونگی دسترسی اینترنت به ما می‌دهد. Zenith گزارش خود را از سال ۲۰۱۲ کلید زد. در آن زمان، تنها ۴۰ درصد مصرف اینترنت از موبایل‌ها بود، اما این میزان در سال ۲۰۱۶ به ۶۰ درصد می‌رسد. Zenith پیش‌بینی می‌کند که در سال ۲۰۱۷، ۷۵ درصد مصرف اینترنت از موبایل‌ها خواهد بود. اما این میزان متوقف نمی‌ماند و با افزایش ۴ درصدی به ۷۹ درصد در سال ۲۰۱۸ می‌رسد. این بدان معناست که در فاصله سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۸ مصرف اینترنت کاربران موبایل دو برابر می‌شود.

این گزارش همچنین چگونگی مصرف اینترنت در نقاط مختلف را نشان می‌دهد. بر اساس آمار Zenith، اسپانیا با ۸۵ درصد مصرف اینترنت از طریق موبایل بالاترین رتبه را به خود اختصاص می‌دهد. پس از آن، هنگ کنگ با ۷۹ درصد، چین با ۷۶ و آمریکا با ۷۴ درصد در رده‌های بعدی قرار می‌گیرند. در رده پنجم ایتالیا و هند با ۷۳ درصد قرار می‌گیرند. اما این ترتیب ابدی نیست. Zenith پیش‌بینی می‌کند که در سال ۲۰۱۸، هنگ کنگ با ۸۹ درصد، چین با ۸۷ درصد و اسپانیا با ۸۶ درصد، بیشترین میزان مصرف اینترنت از طریق موبایل را خواهند داشت. در آن سال، آمریکا و ایتالیا با ۸۳ درصد و هند با ۸۲ درصد در رده‌های بعدی قرار می‌گیرند.

گرچه این گونه گزارشات، اطلاعات خوبی به ما داده و گستره دید ما را از جهان اینترنت افزایش می‌دهند،‌ اما هدف‌های بزرگتری نیز دارند. این گزارش‌ها، به شرکت‌ها کمک می‌کنند تا استراتژی خود را نسبت به وضعیت آینده تغییر دهند و بخش‌های مختلف همچون تبلیغات،‌ بازاریابی و برند خود را با تحول هر روزه، به‌روز کنند. کاربران همچنین می‌توانند انتظار داشته باشند که با مصرف بیشتر اینترنت کاربران موبایل، محتوا‌های بیشتری برای اولین بار برای موبایل‌ها عرضه شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH