اچ‌تی‌سی One A9 یا سامسونگ گلکسی ۲۰۱۶ A5؟ کدام‌یک را بخریم؟!

در دنیای امروزی با وجود بازیگران زیاد در صنعت گوشی‌های هوشمند، انتخاب یک همراه مناسب برای زندگی، هرچند کوتاه، بسیار سخت و خسته‌کننده است. اگر بودجه شما محدود باشد و همچنین دلبستگی خاصی به یکی از برندهای موجود در بازار نداشته باشید، حق انتخاب برای شما بسیار افزایش پیدا می‌کند. این افزایش حق انتخاب جنبه‌های مثبت و منفی زیادی دارد که بارزترین نکته منفی مربوط به سردرگمی خریدار است، زیرا هنگامی که کاربر برای خرید به مراکز فروش مراجعه می‌کند و با توجه به بودجه خود، خواهان خرید بهترین دستگاه است با سخنان متفاوت هر یک از فروشندگان مواجه می‌گردد.

یکی از قابل‌توجه‌ترین سخنان، مربوط به پردازنده گوشی‌های هوشمند است که بدون هیچ اطلاعی از شرکت سازنده و سرعت آن، تنها بر تعداد هسته‌ها تکیه می‌شود و متاسفانه بسیاری نیز آن را برای خرید مدنظر قرار می‌دهند. ما در گذشته دستگاه‌های هواوی P9 لایت و سامسونگ گلکسی J5 2016 و گلکسی ۲۰۱۶ A7 و هواوی P9 را مقایسه کردیم و حال قصد داریم دو گوشی هوشمند پرطرفدار دیگر را وارد رینگ مسابقه کنیم. در ابتدا نگاهی کوتاه به هر کدام از این محصولات می‌اندازیم.

اچ‌تی‌سی One A9

این مدل یکی از دستگاه‌های بسیار بااهمیت برای اچ‌تی‌سی در سال گذشته بود که بدنه فلزی و باریکی دارد. با نگاه کردن به این گوشی متوجه شباهت زیاد آن با آیفون ۶ خواهید شد، البته نمی‌توان اچ‌تی‌سی را به کپی‌کاری متهم کرد چراکه این سبک طراحی با اچ‌تی‌سی One M7 معرفی شد. صفحه نمایش ۵ اینچی با رزولوشن فول‌اچ‌دی از نوع امولد، پردازنده ۸ هسته‌ای کوالکام اسنپدراگون ۶۱۷ با پردازنده گرافیکی آدرنو ۴۰۵، ۲ یا ۳ گیگابایت رم، حافظه داخلی ۱۶ یا ۳۲ گیگابایتی، دوربین‌ اصلی ۱۳ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال، دوربین جلویی ۴ مگاپیکسلی و باتری ۲۱۵۰ میلی‌آمپری مشخصات فنی آن را تشکیل می‌دهند.

سامسونگ گلکسی A5 2016

گلکسی A5 2016 نسل دوم سری موفق A محسوب می‌شود که نسبت به نسل قبلی خود پیشرفت‌های زیادی داشته است. بدنه آن از فلز و شیشه ساخته شده و طراحی آن شباهت زیادی به پرچمدار سال قبل سامسونگ یعنی گلکسی S6 دارد. صفحه نمایش ۵.۲ اینچی با رزولوشن فول‌اچ‌دی کیفیت بالایی دارد و روی آن با گوریلا گلس ۴ پوشانده شده است. سخت‌افزار آن برای استفاده روزمره قدرت مناسبی دارد، ولی حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی آن با توجه به محدوده قیمتی مناسب نیست. دوربین ۱۳ مگاپیکسلی همراه با لرزشگیر اپتیکال در حالت عکس‌برداری کیفیت خوبی دارد، اما نکته تعجب‌برانگیز آن عدم پشتیبانی از فیلم‌برداری ۶۰ فریم در حالت فول‌اچ‌دی است. این گوشی را می‌توان به‌عنوان بهترین میان‌رده سامسونگ در بازار معرفی کرد. بررسی این مدل را در اینجا مشاهده فرمایید.

چرا اچ‌تی‌سی One A9 از گلکسی A5 2016 بهتر است؟!

htc_one_a9_review_13

+ وزن ۱۴۳ گرم در برابر ۱۵۵ گرم

+ بدنه فلزی در مقابل پنل پشتی شیشه‌ای گلکسی A5

+ ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی

+ سنسور اثر انگشت همیشه فعال

+ رابط کاربری سریع و زیبا

+ سیستم‌عامل پیش‌فرض اندروید مارشملو

+ صدای بلندتر و باکیفیت‌تر در هنگام استفاده از هدفون

+ وجود فلاش دوگانه برای دوربین اصلی

چرا گلکسی A5 2016 از اچ‌تی‌سی One A9 بهتر است؟!

samsung-galaxy-a5-2016-14-1024x575

+ اندازه تقریبا یکسان بدنه باوجود صفحه نمایش بزرگتر

+ روشنایی بیشتر نمایشگر

+ مجهز به شیشه محافظ گوریلا گلس ۴ در مقابل گوریلا گلس ۳

+ پشتیبانی از دو سیمکارت (جدا بودن شیار سیمکارت دوم و حافظه خارجی)

+ شارژدهی بسیار بهتر باتری

+ ثبت تصاویر و ضبط ویدیوهای باکیفیت‌تر

+ رزولوشن بالاتر دوربین جلو (۵ در برابر ۴ مگاپیکسل)

کدام را بخریم؟

حال با توجه به توضیحات بالا و بیان برتری‌های هر مدل نسبت به دیگری،‌ این شما هستید که بایستی تصمیم بگیرید که کدام گوشی ارزش خرید بیشتری دارد. اگر گوشی بهتری در این محدوده قیمتی مدنظر شما هست، آن را در بخش نظرات معرفی کنید.

12 در مورد “اچ‌تی‌سی One A9 یا سامسونگ گلکسی ۲۰۱۶ A5؟ کدام‌یک را بخریم؟!”

  1. درضمن برای اطلاعات بیشتر باتری این گوشی ۳۰۰۰میلی آمپر بوده و تا یک روز دوام می آیدو کمتر تر از یک ساعت و نیم شارژ می شه

  2. هر دو تا هم گوشی های خوبی هستن اما باید بگم htc a9 دوتا مدل داره که یکی ۱۶ گیگ حافظه و ۲گیگ رم داره اما در کل به خاطر باتریه خیلی ضعیفش من galaxy a5 رو انتخاب میکنم در ضمن تو این رده galaxy c5 هم گزینه مناسبی هست

  3. هیچ کدام!
    خرید هیچ کدوم به صرفه نیست میشه با این بودجه پرچمدارای قدیمی ترو خرید مثل زد تری پلاس یا الجی جی ۴

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH