زبان مورس را در چهار ساعت با گوگل گلس فرا بگیرید!

یادگیری یک زبان و یا مهارت جدید امری دشوار و زمان‌بر است و شاید با تلاش اول به موفقیت آن‌چنان زیادی‌ هم دست پیدا نکنید. اما حالا که تکنولوژی حرف اول و آخر را می‌زند، شما قادر خواهید بود تا تقریبا به همه امور سرعت ببخشید.

برای مثال اخیرا محققین با ساخت سیستمی توانسته‌اند قابلیتی را ایجاد کنند که شما قادر باشید زبان مورس را توسط عینک گوگل تنها در ۴ ساعت فرا بگیرید.

محققین موسسه تکنولوژی جورجیا، گوگل گلس مخصوصی را طراحی کردند که یک عدد اسپیکر و یک مبدل القای استخوانی بر روی آن تعبیه شده است. این مبدل دقیقا حس ضربه به سر را برای کاربر ایجاد می‌کند. در این حالت شخصی که از این عینک استفاده می‌کند، هم می‌تواند به بازی بپردازد و هم آموزش ببیند.

thad_starne

هنگامی که کاربران از این عینک استفاده می‌کنند، یک حرف توسط اسپیکر اعلام می‌شود وسیگنال کد مورس مربوط هم، پس از آن ارسال می‌گردد. برای نیمی از کاربران، کد مورس توسط ضربه به سر هم اجرا می‌شود.

پس از گذشت ۴ ساعت این محققین دریافتند افرادی که تجربه ضربه خوردن را داشته‌اند، چیزی حدود ۹۴ درصد قادر به نوشتن صحیح جمله با کد مورس و ۹۸ درصد قادر به نوشتن صحیح هر حرف به صورت کد مورس بوده‌اند. افرادی که برای‌شان صدا پخش می‌شد توانستند تقریبا در نیمی از این فرآیند صحیح عمل کنند.

این آزمایش به این منظور نیست که همه افراد بخواهند به یادگیری زبان مورس بپردازند. اما می‌توان از این تکنیک برای یادگیری هرچه بهتر توانایی‌های مختلف استفاده کرد.

بر اساس گفته Thad Starner که برگذار کننده این آزمایش و فرآیند بود، این روش می‌تواند تغییر بزرگی را در صنعت آموزش و یادگیری برای تمامی مردم صورت دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH