سونی در بخش موبایل خود به سود دهی رسید!

سونی به‌تازگی گزارش مالی سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۶ را منتشر کرده است. براساس این گزارش بخش ارتباطات موبایل سونی که مسئول دستگاه‌های اکسپریا محسوب می‌شود، با وجود کاهش فروش گوشی‌های هوشمند توانسته سود کمی را نصیب این غول تکنولوژی ژاپنی کند. در طی سه‌ماهه سوم سال، سونی موفق به فروش ۳.۵ میلیون دستگاه از سری اکسپریا شده که اگرچه نسبت به سه‌ماهه قبل از آن (۳.۱ میلیون دستگاه) با افزایش همراه بوده ولی با دانستن میزان فروش در بازه زمانی مشابه در سال ۲۰۱۵ (۶.۷ میلیون گوشی اکسپریا)، می‌توان کاهش شدید فروش را مشاهده کرد. علاوه بر کاهش فروش، درآمد این بخش نیز با کاهش ۳۹ درصدی نسبت به سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۵ به ۱۶۸.۸ میلیارد ین رسیده است. همانگونه که مشخص است میزان کاهش درآمد متناسب با کم شدن تعداد دستگاه‌های فروخته شده نیست و براساس گفته‌های سونی، علت آن را باید در تولید گوشی‌های هوشمند با ارزش افزوده بالا جستجو کرد.

sony-xperia-q3-2016-results

اگرچه میزان درآمد و فروش دستگاه‌های اکسپریا کاهش یافته ولی نه‌تنها سونی هیچ پولی را در این سه‌ماهه از دست نداده بلکه موفق به کسب ۳.۷ میلیارد ین (۳۵ میلیون دلار) سود نیز شده است. اگرچه سود بدست آمده میزان زیادی محسوب نمی‌شود ولی پیشرفت قابل‌توجهی نسبت به مدت مشابه در سال قبل داشته است. سونی در گزارش مالی سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۵ به ضرر ۲۰.۶ میلیارد ینی (۱۹۶ میلیون دلار)  بخش موبایل خود اشاره کرده بود. سونی در گزارش رسمی خود اعلام کرده که علت سوددهی بخش موبایل را مربوط به کاهش هزینه‌ها، تاثیرات مثبت نرخ ارزهای خارجی و تمرکز بر روی دستگا‌ه‌هایی که در ازای فروش هر واحد از آن‌ها سود بیشتری نصیب این شرکت می‌شود، می‌داند.

sony-xperia-units-shipped-q3-2016

سونی انتظارات خود از میزان فروش در سال مالی ۲۰۱۶ که در ماه مارس ۲۰۱۷ خاتمه می‌یابد را کاهش داده و حال تنها هدف بخش موبایل موفقیت در فروش ۱۷ میلیون گوشی هوشمند است. میزان سود مورد انتظار نیز باتوجه به افزایش سود در سه‌ماهه سوم امسال، ۵ میلیون ین در نظر گرفته شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH