شایعه: سامسونگ گلکسی S8 به نمایشگر OLED بدون حاشیه مجهز می‌شود

با پشت سر گذاشتن شکست بزرگ گلکسی نوت ۷، سامسونگ در حال تلاش برای جذب دوباره اعتماد کاربران توسط گوشی هوشمند گلکسی S8 است. تا به امروز شایعات زیادی مبنی بر طراحی و مشخصات سخت‌افزاری این دستگاه منتشر شده که البته اکثر آن‌ها به‌صورت رسمی تایید نشده‌اند. آخرین شایعه به صفحه نمایش جدید گلکسی S8 اشاره دارد. براساس گفته‌های Park Won-sang، محقق بخش نمایشگر شرکت سامسونگ، این غول تکنولوژی کره‌ای برای صفحه نمایش گلکسی S8 از هیچ منبعی دریغ نمی‌کند. در طول برگزاری نشست جهانی اطلاعات نمایشگر در هفته گذشته، او اعلام کرد:

بخش نمایشگر سامسونگ در سال آینده صفحه نمایشی بدون حاشیه را عرضه خواهد کرد که باعث رسیدن نسبت صفحه نمایش به بدنه بالای ۹۰ درصد در دستگاه‌ها می‌شود.

میزان اعلام شده افزایش ۲۰ درصدی نسبت به گلکسی S7 و S7 Edge را نشان می‌دهد، دستگا‌ه‌هایی که به‌ترتیب دارای نسبت‌های نمایشگر به بدنه ۷۲ و ۷۶ درصد هستند. اگر بخواهیم این تغییر نسبت را در طراحی‌های قدیمی سامسونگ جستجو کنیم، درمی‌یابیم که برای رسیدن به عدد اعلام شده باید حاشیه بالا و پایین نمایشگر کاهش یابد، حاشیه‌ای که در گلکسی S7 و S7 Edge باعث افزایش سایز بدنه گشته است. اگر سخنان Park Won-sang را باور کنیم، سامسونگ در سال‌های آینده سعی در بهبود این مقدار خواهد داشت و از مدلی با نسبت ۹۹ درصد رونمایی می‌کند. در صورت تحقق این امر شاهد دستگاهی خواهیم بود که حقیقتا می‌توان آن را کاملا بدون حاشیه نامید.

در طی جلسه ذکر شده او اعلام کرد باتوجه به استفاده از نمایشگرهای بدون حاشیه، تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند مجبور به انتقال سنسورها به زیر صفحه نمایش خواهند بود، بنابراین ممکن است در آینده نه‌چندان دور با قرار دادن دست خود بر روی نمایشگر، اثر انگشتمان شناسایی شود. با افزایش تلاش سازندگان مختلف برای تولید دستگاه‌های بدون حاشیه نمایشگر، احتمالا سامسونگ قدرت اصلی را در این بخش خواهد داشت. اخیرا شرکت چینی شیائومی از گوشی هوشمند Mi MIX با نسبت نمایشگر به بدنه خیره‌کننده ۹۱.۳ درصد رونمایی کرده است.

برخی از شایعات به مجهز شدن آی‌فون ۸ به نمایشگر OLED برای رسیدن به نسبت‌های بالا حکایت دارند. باید تا معرفی رسمی گلکسی S8 صبر کنیم تا با ملاقات کردن آن از تغییرات شگفت‌زده شویم، نظر شما در رابطه با پرچمدار بعدی سامسونگ چیست؟

galaxys8

 

اگر به گوشی‌های سامسونگ گلکسی سری S علاقه دارید، به گروه تلگرام زیر ملحق شوید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH