اپل در آیفون ۲۰۱۷ از نمایشگر OLED استفاده می‌کند

همانطور هم که می‌دانید سال ۲۰۱۷ دهمین سالگرد معرفی آیفون به دنیاست و اپل قصد دارد که تغییرات زیادی در آیفون ایجاد کند. یکی از این تغییرات استفاده از پنل‌های OLED به جای LCD است. تابحال دلایل زیادی برای اینکار وجود نداشت و تنها میشد به حرف‌های رییس شرکت شارپ استناد کرد.

حال نیز شرکت J.P. Morgan توانسته تقریبا استفاده از پنل‌های OLED را اثبات کند. J.P. Morgan اسنادی از کمیسیون بورس و اوراق بهادار به سرمایه‌گذاران نشان داده که خبر از قراردادی چندین ساله و به ارزش ۴ میلیارد دلار می‌دهد. بنظر می‌رسد که این قرارداد برای پنل‌های OLED باشد.

احتمال می‌رود که سامسونگ این سفارش را دریافت کرده باشد، چون در حال حاضر فرایند تولید پنل‌های OLED بسیار پرهزینه و دشوار بوده و نیاز به تخصص بالا دارد. در حال حاضر، ۹۹ درصد پنل‌های OLED دنیا را سامسونگ تولید می‌کند. البته شارپ نیز ممکن است قسمتی از این پنل‌ها را تولید کند. شارپ انتخاب بهتری برای اپل بوده، چون در حال حاضر تحت مالکیت شرکت‌های فاکس‌کان و Japan Display قرار دارد که هر دو از شرکای اپل هستند. Japan Display نمایشگرهای فعلی آیفون را تامین می‌کند.

برخی دیگر همچنان معتقدند که اپل پنل‌های LTPS خود را رها نمی‌کند، چون این پنل یکی از بهترین ال‌سی‌دی‌های موجود در بازار است. آیفون سال آینده در سه نسخه عرضه شده که تنها نسخه ۵.۵ اینچی به نمایشگر OLED مجهز خواهد بود. همچنین این نمایشگر ممکن است خمیده نیز باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH