سامسونگ شبکه ۵G را با موفقیت آزمایش کرد

سامسونگ خبر داده که توانسته با همکاری China Mobile Research Institute تست ۵G را با موفقیت انجام دهد. این دو سازمان از جولای ۲۰۱۶ در حال همکاری با یکدیگر هستند.

در این تست‌ها که در پکن انجام شد، دو تکنولوژی مرتبط با ۵G امتحان شد. اولین تکنولوژی تلفیق فضایی (spatial modulation) بوده که روشی برای تسریع نرخ انتقال داده بدون افزایش پهنای باند است. دومین فناوری FBMC بوده که برای تقسیم سیگنال‌ها برای کانال‌های مختلف در یک بازه فرکانسی است. هر دو تکنولوژی در فرکانس ۳.۵ گیگاهرتز انجام شد. این فرکانس بدان معناست که این شبکه پوشش خوبی نخواهد داشت و بیشتر برای مکان‌هایی همچون ایستگاه مترو مناسب است.

فرکانس بالا یکی از محدودیت‌های بزرگ برای تکنولوژی ۵G بوده، چون هر چه فرکانس بالاتر باشد، سیگنال فاصله کمتری را طی می‌کند. سامسونگ هدف عمومی از این تست‌ها را بررسی عملکرد در فرکانس‌های بالا می‌داند. این فرکانس‌ها بین ۳۰ تا ۳۰۰ گیگاهرتز بوده و به این ترتیب، باید منتظر تست‌های بیشتری از طرف سامسونگ باشیم. سامسونگ همچنین به توسعه تکنولوژی ۵G ادامه می‌دهد. دای یونگ ژانگ مدیر تحقیق و توسعه سامسونگ در چین می‌گوید:‌

برای تسریع فرایند استاندارد سازی و تجاری سازی ۵G، ما همکاری خود را با دولت چین و اپراتورها ادامه می‌دهیم.

سامسونگ مدت‌هاست که توسعه ۵G را در دستور کار خود قرار داده و در این راه موفقیت‌های زیادی داشته است. حتی اخیرا اعلام کرده که تا المپیک زمستانی ۲۰۱۸ که در کره‌جنوبی برگزار می‌شود، ۵G را به صورت عمومی عرضه می‌کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH